• Fri 28 Jun 2019 10:47
    171 visningar
    0 svar
    0
    171

    Mola/druvbörd

    Hej alla!

    Hoppas kunna nå ut till er som tråkigt nog själva drabbats av detta eller kanske har en anhörig som drabbats.. Ja ni som vet lite om detta.

    Jag skulle på första ultraljudet för att se vad som fanns i magen.

    Det visade sig vara en tvillinggraviditet, ena embryot/fostret levde och det andra inte.

    Sedan fortsatte barnmorskan undersöka mig och jag tyckte hon höll på ovanligt länge.

    Ni vet ultraljud vaginalt brukar ändå gå relativt snabbt men jag tror hon undersökte mig i 30-40 minuter. Efter en stund tillkallade hon jourläkare för en extra bedömning.

    Dom hitta något som dom tror är Mola/druvbörd. Dom förklarade var det va och jag såg hela mitt liv passera framför ögonen. Läkaren utteyckte "på min tid dog folk av detta men vi har kommit längre nu".. ni kanske förstår varför jag såg mitt liv passera framför ögonen.

    Akut operation gjordes, fick avsluta graviditeten som fanns samt dom tog bort misstänkt mola och skickade till patologen. Opererades 10/6, idag är det 28/6 och har fortfarande inte fått provsvar. Mitt hcg värde låg på 13.500, om jag fatta rätt så var det inte skyhögt för att vara misstänkt mola men läkaren förklarade efter att det inte finns några gränsvärden, ofta ligger det högt vid mola men det kan också se ut som mina värden gjorde. Är det någon som vill b erätta sin historia? Hur har det gått? Hur såg era värden ut från start till under resans gång. Är så fruktansvärt rädd och känner mig samtidigt så ensam då ingen vet något om detta..

    Hoppas ni hittar hit. KRAM

Svar på tråden Mola/druvbörd