• Värphönan

    Foglossning

    Hej alla därute,


    Är det någon som har erfarenhet av foglossning och sjukskrivning som varit deltidssjukskriven? Eller blir man alltid sjukskriven på 100% om man blir sjukskriven för foglossning? 


    Jag har det rätt tufft på jobbet och känner att det blir värre när jag jobbar men jag vill inte gå hemma hela dagarna. Märker skillnad på värken på fredagen när jag jobbat hela veckan mot söndag när den avtagit efter att inte varit där på ett par dagar. Har träffat en sjukgymnast som remiterat mig till en expert på gravidkrämpor så jag tänker att jag ska försöka härda ut tills jag träffat henne om 2 veckor. Fick ett bäckenbälte att använda under tiden som ger visst stöd iaf.

  • Svar på tråden Foglossning
  • Omstart2019

    Hej!

    Jag var sjukskriven 50% för foglossning nu nyligen. Jobbade så tills jag gick hem på graviditetspenning. För mig var 50% perfekt eftersom jag kunde jobba, men fick väldigt ont under slutet av dagarna. Så att gå hem efter halva dagen var precis vad jag orkade med.


    2007, 2010, och 3/6 2019
  • Jemp

    Jag var sjukskriven 50% från vecka 20 ca. Inga problem med varken läkare eller FK. hösten 2015.

  • Värphönan
    Omstart2019 skrev 2019-06-30 23:41:40 följande:

    Hej!

    Jag var sjukskriven 50% för foglossning nu nyligen. Jobbade så tills jag gick hem på graviditetspenning. För mig var 50% perfekt eftersom jag kunde jobba, men fick väldigt ont under slutet av dagarna. Så att gå hem efter halva dagen var precis vad jag orkade med.


    Tack :) då kanske jag vågar ringa läkaren ändå.
  • Värphönan
    Jemp skrev 2019-06-30 23:43:41 följande:

    Jag var sjukskriven 50% från vecka 20 ca. Inga problem med varken läkare eller FK. hösten 2015.


    Va skönt att höra! Tack för ditt svar :)
  • lillainna

    Jag började med 25% sjukskrivning vid v 24 tror jag, sen efter ca 3-4 veckor vart det 50%, fick på 50% i en månad sen vart det 100% till bf.

    Hoppas det löser sig för dig! :)

Svar på tråden Foglossning