• Fri 28 Jun 2019 23:22
    1109 visningar
    1 svar
    1
    1109

    Vill bli längre någon expert snälla skriv

    Hej jag heter Daniel jag är 16 år gammal jag har jätte problem med min längd jag är 165cm kort vill gärna bli max 175-180cm längre jag tränar gymmet kör helt okej inga tunga vikter endast dom vikter jag klarar av tar inga tunga vikter det jag vill säga alltså vill bli längre vill gärna ha någon tips har hört att man kan få medicin sprutor eller övningar eller köra yoga är det sant? Jag vill bli längre så jag fundera på att sluta på gymmet pga kanske jag växer då i längden snälla lämna inga hat kommentar skriv inte onödiga saker


    Längre
  • Svar på tråden Vill bli längre någon expert snälla skriv
  • Anonym (Sol?)
    Sat 29 Jun 2019 00:37
    #1

    Alltså, rent allmänt så ska du nog titta på vad du har för gener om du har koll på det? Biologiska släktingar som föräldrar och far- och morföräldrar. Är de kortare än vad du önskar i längd, så får du nog inse att du kommer att stanna där också. 

    Du skriver också att du är 16 år, då borde du ju inte heller vuxit klart, utan ha nåt år till att växa på. 

    Barn växer mer på sommaren av solljuset - så istället för sprutor osv, ut i solljuset med dig och rör på dig i skog och mark! 

    Och sov ordentligt! 

    Men som sagt var, 1 du har inte slutat växa ännu och 2 kolla dina gener om du kan... (min far är typ 2 m, men det "hjälpte" inte mig som fick min mormors gener och är ungefär lika lång som du...) 

    Hittade en sida med samma info... Typ. 
    https://attvaramamma.se/barn/barns-tillvaxt/barns-tillvaxt-nar-slutar-de-vaxa/

Svar på tråden Vill bli längre någon expert snälla skriv