• Sat 29 Jun 2019 16:41
    308 visningar
    5 svar
    5
    308

    neg test, ingen mens men gravidsymptom?

    Hej alla!

    Det här är mitt första inlägg och jag vänder mig till er då detta driver mig till vansinne. 

    Jag har märkt denna månad att mensen är rejält försenad (skulle kommit 20/6) men tagit flera tester inkl digitala (både apotekets digitala och cb veckoindikator) och alla test blir neg. 

    Jag har också märkt att jag har dom klassiska gravidsymptomen:
    Huvudvärk
    ingen mens
    illamående
    molande värk i livmodern/äggstockar
    till och från yrsel
    ont i ryggen(specifikt i ländrygg) 
    onormalt trött
    extremt kissnödig

    Det känns som att kroppen VILL få mens men det kommer inget. Jag känner mig gravid men med alla negativa test så blir jag varje gång besviken. 
    Har läst både den ena å den andra inlägget här men ingen gör mig direkt klokare, eller så driver jag migsjälv till vansinne. 

    Kan jag vara skengravid?! eller påverkas det bara av mental påverkan (att jag har en extrem längtan vilket är till visso sant men jag lägger inte hundra procent kraft på att bli med barn nu på en gång) ? 

  • Svar på tråden neg test, ingen mens men gravidsymptom?
  • Sat 29 Jun 2019 18:54
    #1

    Jag har typ samma. Blir galen snart. Ömma bröst, synliga ådror på bröstet, trött, aptitlöshet men samtidigt extremt sugen på allt... Utebliven mens. Gjorde test på BIM men fick negativt. Är på BIM +3 nu. Har haft molvärk sen 1 vecka o känns som att mensen ska komma när som men icke... och vissa stunder är jag extremt torr där nere, men plötsligt kan det finns mjölkiga vattniga flytningar så jag tror det är mensen. Men sen blir det torrt igen. Gaaah blir galen men vågar inte testa igen

  • Sat 29 Jun 2019 19:07
    #2

    Här är en till i samma läge. Dock endast bim+1 idag. Men mensen har verkligen inte varit så här sen någon gång sen jag fick tillbaka den för 1 år sedan efter förra förlossningen. Alltid förblödningar i 2-3 dagar innan första mensdagen också. Men inte ens dom har kommit. Har också haft molvärk senaste veckan. Testade i torsdags på bim-1 men det var tveklöst negativt.

    Suck, ska mensen ändå komma kan den väl bara göra det så man kan ta nya tag. Har inte mensen kommit på måndag eller tisdag så testar jag igen, vågar inte innan dess för det är klart jag går och hoppas...

  • Sat 29 Jun 2019 19:21
    #3

    ska jag uppsöka BM eller är jag bara nojjig? 

  • Sat 29 Jun 2019 19:23
    #4

    Jag gick en liten blödning typ spottings nu. Så mensen är på g verkar det som... lycka till ni andra!

  • Sat 29 Jun 2019 19:28
    #5

    aww.. tråkigt å höra lycka till nästa gång. Baby

Svar på tråden neg test, ingen mens men gravidsymptom?