• Gretaa­aaaaaa
    Sun 30 Jun 2019 12:14
    3129 visningar
    35 svar
    35
    3129

    Måste jag bjuda alla barn?

    Vi tänker ha barnkalas för vår äldsta i augusti! Den lilla ängeln fyller 3 år. Vi hade tänkt bjuda hela dagisavdelningen samt några utomstående. Dessvärre finns det två barn på dagisavdelningen som vi inte vet hur vi ska göra med. Den ena verkar lida av någon bokstavskombination och den andra är allergisk mot ALLT. Känner verkligen att kalaset kommer förstöras om vi bjuder dessa två ungar. Ska vi behöva servera specialmat pga någon hitte-på allergi samt hålla på och se efter damp-ungen så han inte river hela huset? Nej tack. Hur ska jag undvika att barnens föräldrar får reda på att det är kalas? Vi har en gemensam instagramsida där vi lägger upp bilder från dagis och gemensamma aktiviteter, så de kommer ju få reda på att det har varit kalas. 

  • Svar på tråden Måste jag bjuda alla barn?
  • Anonym (Y)
    Sun 30 Jun 2019 12:24
    #1
    -1

    Är den här tråden på riktigt?

    Vem säger dagis nu för tiden och vem bjuder hela avdelningen till en 3åring.

    Bjud tre barn. Tre år = tre barn. Och deras föräldrar såklart!

  • Anonym (Kalas­vetera­n)
    Sun 30 Jun 2019 12:27
    #2
    +1

    I den åldern brukar föräldrar följa med på kalasen och multiallergiska barns föräldrar brukar erbjuda sig att ta med mat/fika.

  • Gretaa­aaaaaa
    Sun 30 Jun 2019 12:29
    #3
    Anonym (Y) skrev 2019-06-30 12:24:02 följande:

    Är den här tråden på riktigt?

    Vem säger dagis nu för tiden och vem bjuder hela avdelningen till en 3åring.

    Bjud tre barn. Tre år = tre barn. Och deras föräldrar såklart!


    Jag säger dagis, det har alltid hetat så. 
  • Gretaa­aaaaaa
    Sun 30 Jun 2019 12:31
    #4
    Anonym (Y) skrev 2019-06-30 12:24:02 följande:

    Är den här tråden på riktigt?

    Vem säger dagis nu för tiden och vem bjuder hela avdelningen till en 3åring.

    Bjud tre barn. Tre år = tre barn. Och deras föräldrar såklart!


    Vi vill ha ett lite större kalas, och det är flera i min omgivning som har kalas med 10-15 ungar mellan 2-5 år. SÅKLART är föräldrarna med. Sluta vara en besserwisser, tack.
  • Anonym (Kalas­vetera­n)
    Sun 30 Jun 2019 12:33
    #5

    Men om föräldrarna självklart är med, vad är då bekymret med att ha med det stökiga barnet?

  • Gretaa­aaaaaa
    Sun 30 Jun 2019 12:37
    #6
    Anonym (Kalasveteran) skrev 2019-06-30 12:33:01 följande:

    Men om föräldrarna självklart är med, vad är då bekymret med att ha med det stökiga barnet?


    Han kommer ju inte sluta röja bara för föräldrarna är med, snarare tvärtom. Jag vill inte ha ungen där, punkt. Föräldrarna har usel pli på honom, de verkar inte förstå att han endast är söt i deras ögon, för ALLA andra är han en odåga. 
    Allergiungen kanske kan ta med egen mat, om jag säger det? Jag tänker inte servera specialkost. 
  • Anonym (Ebba)
    Sun 30 Jun 2019 12:50
    #7
    +1

    Det är okej att inte bjuda alla barn. Men hur du uttrycker dig kring dessa barn, det känns inte alls okej. 

    Sedan att envisas med att säga dagis för att det MINSANN hette så när du var liten. Och sedan hur du absolut inte kan tänka dig att försöka servera något som barnet med allergier kan äta. Din attityd är verkligen fruktansvärd. Hoppas jag aldrig träffar en människa som är som du verkar vara. 

    Gör som du vill, men lite finkänslighet och empati skulle inte skada. 

  • Gretaa­aaaaaa
    Sun 30 Jun 2019 12:54
    #8
    Anonym (Ebba) skrev 2019-06-30 12:50:54 följande:

    Det är okej att inte bjuda alla barn. Men hur du uttrycker dig kring dessa barn, det känns inte alls okej. 

    Sedan att envisas med att säga dagis för att det MINSANN hette så när du var liten. Och sedan hur du absolut inte kan tänka dig att försöka servera något som barnet med allergier kan äta. Din attityd är verkligen fruktansvärd. Hoppas jag aldrig träffar en människa som är som du verkar vara. 

    Gör som du vill, men lite finkänslighet och empati skulle inte skada. 


    Ja, jag känner att förSKOLA är lite att ta i. Det lär sig ju inte mycket. 
    Och jag vet inte hur jag skulle uttrycka mig? Allergiungar och damp-barn är inte my cup of tea, helt enkelt. 
  • Sun 30 Jun 2019 12:55
    #9

    Du bjuder bara de du vill bjuda.

    Och man kan säga dagis.

  • Gretaa­aaaaaa
    Sun 30 Jun 2019 13:03
    #10
    Konservativ skrev 2019-06-30 12:55:39 följande:

    Du bjuder bara de du vill bjuda.

    Och man kan säga dagis.


    TACK! Äntligen en vettig person. 
Svar på tråden Måste jag bjuda alla barn?