• Villblimamma

    Snälla ,snälla behöver några svar

    Hej! Jag vill söka om socialbidrag då det inkomst jag har är väldigt lite med de utgifter vi har.

    Min fråga är är man tvungen att visa upp för tre månaders bak på kontoutraget ?

    Det är så här att jag hade ett konto i Swedbank och ansökte om ett lån men de godkände inte det. Sen ansökte jag lån hos Nordea vilket de bad mig om att måste bli medlem i Nordea först sen går de genom process . Så jag byte bank från Swedbank till Nordea men Nordea godkände inte lånet heller.

    I alla fall nu är jag tvungen att söka socialbidrag men jag har inga tre månaders tillbaka kontoutdrag då Swedbank stängde mitt konto och nu har jag Nordea i 3 veckor.

    Vad ska man visa när de vill tremånaders kontoutdrag?

    Ligger i en dålig situation all råd och tips är välkommen .

    För att folk inte ska hoppa på mig så ska jag säga att det är första gången jag söker socialbidrag. Jag har jobbat hela tiden men nu är jag mammaledig och separerade från barnets pappa för några månader sen. Jag har försökt alla möjliga sätt att klara själv allt men det går inte nu längre :( jag har inkom från försäkringskassan men de i inte tillräckligt för min hyran mat osv...så är tvungen att söka komplettering hos social tills jag går tillbaka till jobbet.

  • Svar på tråden Snälla ,snälla behöver några svar
  • Anonym (Malin)

    Du kan lämna in papper på att du avslutat det tidigare kontot. Var ärlig mot socialsekreteraren.

  • Flaffy

    Självklart ska Swedbank lämna ut kontouppgifter som du behöver. De raderar ju inte hela historiken bara för att du byter bank. Dessutom är det bara någon vecka sedan.

Svar på tråden Snälla ,snälla behöver några svar