• ivovanon

    Blod avföring

    Hej,

    Ledsen för lite äckligt ämne, men undrar om någon har haft samma. Jag är i vecka 9+2 och mår någorlunda bra förutom trött och en mage som strular. Imorse när jag var på toa och gjorde nummer 2 så såg jag att det var lite blod i själva korven. Den var som sprucken lite här och där och på vissa ställen var det klarrött blod, men inte mycket alls. Gjorde inte ont eller så, och kom inget på pappret. 


     


    Ska ringa läkaren men undrar om någon haft samma? Kan det vara hemorrojder? Det har kliat lite där bak, men inte jättemycket. Aldrig haft något liknande förut. Första graviditeten också... 


     


    /nervös

  • Svar på tråden Blod avföring
  • Anonym (Samma)

    Om man är förstoppad är det väldigt vanligt att man blöder när man bajsar. Klarrött blod är inte farligt utan det man ska vara uppmärksam på är svart bajs, alltså att blodet kommer ifrån tarmen. Jag blöder jämt när jag bajsar eftersom jag ofta är förstoppad. Tänker inte ens på det längre.

  • Tiffany

    Det är rätt vanligt med hemorrojder då får man klarrött blod men ring till en vc också för att få det bekräftat

Svar på tråden Blod avföring