• Anonym (Nyfik­en själ)
    Mon 1 Jul 2019 13:57
    4133 visningar
    13 svar
    13
    4133

    Nudiststrand

    Hej jag är en 30 årig man som älskar gå runt naken hemma med neddragna persienner. Har badat naken utomhys några gånger men sent på nätterna o jag älskar det. Men jag vill göra det på dagen men skäms så över min kropp. Jag är ganska kraftig och vad ska man säga fettet runt snoppen gör att kuken ser ganska liten ut nästan obefintlig. Vilket är ganska pinsamt.

    Hur funkar det på nudiststränder? Kollar folk in varandra? Bryr sig folk? Pekar o skrattar? Känner mig nervös över detta. (Jag har blitt mobbad över min vikt så skammen sitter kvar)

    Sorry för långt inlägg

  • Svar på tråden Nudiststrand
  • Mon 1 Jul 2019 14:02
    #1

    Nej, ingen på en nudiststrand skulle (ostraffat) göra sig löjlig över någon annans kropp. Där finns allt från vältränade 20-åringar till kraftigt överviktiga 80-åringar. Såklart kan man kika till, men i regel så är det enbart en viss typ (sällan riktiga naturister) som tar sig tid och ork att kolla in och bedöma folks kroppar, dessas huvudsakliga objekt är inte heller män.

    Att alla ser olika ut och att en kropp bara ör en kropp är en ganska grundläggande tanke bland oss som badar nakna.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Nyfik­en själ) Trådstartaren
    Mon 1 Jul 2019 17:05
    #2
    riboflavin skrev 2019-07-01 14:02:17 följande:

    Nej, ingen på en nudiststrand skulle (ostraffat) göra sig löjlig över någon annans kropp. Där finns allt från vältränade 20-åringar till kraftigt överviktiga 80-åringar. Såklart kan man kika till, men i regel så är det enbart en viss typ (sällan riktiga naturister) som tar sig tid och ork att kolla in och bedöma folks kroppar, dessas huvudsakliga objekt är inte heller män.

    Att alla ser olika ut och att en kropp bara ör en kropp är en ganska grundläggande tanke bland oss som badar nakna.


    Kan jag skriva PM till dig? /QT89
  • Anonym (Naken­badare­)
    Mon 1 Jul 2019 21:14
    #3

    Jag är 30+ och spenderade helgen med min familj på en stor nudiststrand i Danmark. Håller inte riktigt med om att det är vem som helst som går dit. Visst är det blandat men de flesta är par eller män i 50-70 års ålder.

    Vi såg endast två andra barnfamiljer bland ett drygt 100-tal badande.

    Många går om kring men det är absolut ingen som stirrar, pekar eller säger något. Men man upplever mer än på vanlig strand att folk har koll på varandra.

    Tycker ändå inte att det bör avskräcka TS. Kom som du är.

  • Anonym (Nyfik­en själ) Trådstartaren
    Mon 1 Jul 2019 21:18
    #4
    Anonym (Nakenbadare) skrev 2019-07-01 21:14:44 följande:

    Jag är 30+ och spenderade helgen med min familj på en stor nudiststrand i Danmark. Håller inte riktigt med om att det är vem som helst som går dit. Visst är det blandat men de flesta är par eller män i 50-70 års ålder.

    Vi såg endast två andra barnfamiljer bland ett drygt 100-tal badande.

    Många går om kring men det är absolut ingen som stirrar, pekar eller säger något. Men man upplever mer än på vanlig strand att folk har koll på varandra.

    Tycker ändå inte att det bör avskräcka TS. Kom som du är.


    Tack det låter bra
  • Mon 1 Jul 2019 21:23
    #5
    Anonym (Nakenbadare) skrev 2019-07-01 21:14:44 följande:

    Jag är 30+ och spenderade helgen med min familj på en stor nudiststrand i Danmark. Håller inte riktigt med om att det är vem som helst som går dit. Visst är det blandat men de flesta är par eller män i 50-70 års ålder.

    Vi såg endast två andra barnfamiljer bland ett drygt 100-tal badande.

    Många går om kring men det är absolut ingen som stirrar, pekar eller säger något. Men man upplever mer än på vanlig strand att folk har koll på varandra.

    Tycker ändå inte att det bör avskräcka TS. Kom som du är.


    De äldre med mycket fritid är såklart överrepresenterade, men alla typer dyker upp.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (Swing for fun)
    Tue 2 Jul 2019 06:04
    #6
    riboflavin skrev 2019-07-01 21:23:44 följande:

    De äldre med mycket fritid är såklart överrepresenterade, men alla typer dyker upp.


    Skiljer lite mellan olika stränder. Tjejer kommer dock nästan alltid tillsammans med en pojkvän men yngre killar kommer rätt ofta själva till stranden. För egen del har jag alltid gubben eller mina hundar med mig.
  • Jonnyn­ilsson
    Tue 2 Jul 2019 11:09
    #7

    Precis som flera skriver så är det ofta äldre människor som besöker naturiststränderna. Här hemma är det sällan någon under 40-50 år. Men vid Maspalomas på Gran Canaria är det mer blandade åldrar. Förekommer även tjejer i 20-30 års åldern som kommer själva.

    Normalt sett så är det ingen som stirrar eller kommenterar. Men visst kikar man lite, det är oundvikligt. Så ta och sök upp en naturiststrand i närheten. Knalla dit påklädd. Känn efter, känns det ok så kasta kläderna och lägg dig ner och sola. Känns det inte bra så är det bara att vända på klacken och gå därifrån.

    Lycka till!

  • Tue 2 Jul 2019 15:39
    #8

    Jag skulle nog vilja påstå att du kommer smälta in fint. för det du beskriver är långt ifrån ovanligt på nakenbad. Och vi har aldrig, inte en enda gång, sett eller hört över huvud taget något i stil med de reaktioner du befarar. 


  • Mon 14 Oct 2019 11:33
    #9

    Jag badar ofta på nakenbad. Och där är alla sorters människor.
    Även kroppstyper. Va inte rädd för att prova.
    Man går inte till nakenbad för att titta på någon annan (även om det säkert händer).
    Att bada naken är det bästa som finns.
    Hoppas du provar.

  • Sun 27 Oct 2019 01:27
    #10

    Är det träning kry att gå i shorts in på nakenbad gör att därefter klä av sig naken?

  • Sun 27 Oct 2019 08:57
    #11
    Lione81 skrev 2019-10-27 01:27:37 följande:

    Är det träning kry att gå i shorts in på nakenbad gör att därefter klä av sig naken?


    De allra flesta gör just så, knallar in och hittar sin plats först, sen klär man av sig.
    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Mon 28 Oct 2019 15:21
    #12
    +1

    På den stranden i nordvästskåne där jag hänger mest på sommaren är den äldsta besökaren en kvinna på drygt hundra år...

    Det finns alla sorters människor allt från tjocka till smala

    Otränade till tränade

    Mer "demokratiskt" än den naturist stranden har jag svårt att tänka mig

  • Fri 1 Nov 2019 11:29
    #13

    Nä du blir inte stirrad på.

Svar på tråden Nudiststrand