• Anonym (Kaffedraken)

    Så många försök - Varför går det inte?!

    Bakom oss har vi ett sent missfall (vecka 19), en levande son, missfall med tvillingar i vecka 10 och missfall i vecka 7. De två senaste missfallen har varit i år. Vi prickar ägglossning (vad vi vet) och gör allt vi kan men ändå får vi inte något efterlängtat litet syskon :'( Vi är båda strax över 30, normalviktiga och friska i övrigt. Vår son blev till på första försöket men nu har vi snart försökt i ett år utan resultat. Det börjar kännas hopplöst...

    Finns det någon som befinner sig i en liknande situation? Eller någon som har varit med om något liknande? Jag känner mig som den enda just nu.

  • Svar på tråden Så många försök - Varför går det inte?!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Här är en till! Har ett barn sen tidigare som vi gärna vill ha syskon till, hon var inte planerad men hade inte skyddat oss på 4 år så antar att jag har svårt att bli gravid. Nu hade vi försökt i ett år på att få ett syskon när jag tillslut blev gravid i mars men fick tyvärr missfall i vecka 4. Nu känns det hopplöst att någonsin få ett barn till :(

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Samma) skrev 2019-07-01 20:34:26 följande:

    Här är en till! Har ett barn sen tidigare som vi gärna vill ha syskon till, hon var inte planerad men hade inte skyddat oss på 4 år så antar att jag har svårt att bli gravid. Nu hade vi försökt i ett år på att få ett syskon när jag tillslut blev gravid i mars men fick tyvärr missfall i vecka 4. Nu känns det hopplöst att någonsin få ett barn till :(


    Åh så tråkigt har ni genomgått någon utredning? Mig vill de inte utreda eftersom jag "kan ju bli gravid"..
  • Anonym (Kaffedraken)

    Efter tre missfall i rad har man rätt till undersökning. Ta kontakt med gyn mottagningen i din region.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Högt prolaktin? Hormoner som krånglar alltså .

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Bm) skrev 2019-07-01 21:10:48 följande:

    Efter tre missfall i rad har man rätt till undersökning. Ta kontakt med gyn mottagningen i din region.


    Vi har dock inte haft 3 st i rad, men det har varit tre foster som dött. Enligt min bm så kommer jag inte utredas i vilket fall eftersom vi har ett barn sedan tidigare.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anonymm) skrev 2019-07-01 21:15:44 följande:

    Högt prolaktin? Hormoner som krånglar alltså .


    Det vet jag faktiskt inte! Kan man önska att sånt kollas upp hos gyn?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Februari16 skrev 2019-07-01 21:07:12 följande:

    Åh så tråkigt har ni genomgått någon utredning? Mig vill de inte utreda eftersom jag "kan ju bli gravid"..


    Nej, har inte bett om att få någon utredning eftersom dottern inte var planerad och nu blev jag ju gravid efter ett år så vet inte om jag får någon utredning :( åååh så typiskt sjukvården, kan dom inte bara ge dig en utredning iallafall!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Samma) skrev 2019-07-01 21:26:00 följande:

    Nej, har inte bett om att få någon utredning eftersom dottern inte var planerad och nu blev jag ju gravid efter ett år så vet inte om jag får någon utredning :( åååh så typiskt sjukvården, kan dom inte bara ge dig en utredning iallafall!


    Så tärande!! Blir som en liten unge tillslut.. Vill stampa med foten och skrika VARFÖR GÅR DET INTE?!
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ts och Sanna: ni har båda ett friskt barn. Förstås jobbigt att det tar lång tid att bli gravida. Får ni ingen hjälp av offentliga vården så kan ni kontakta närmare privata ivf-klinik för utredning!

  • Anonym (Kaffedraken)
    Februari16 skrev 2019-07-01 21:17:16 följande:

    Det vet jag faktiskt inte! Kan man önska att sånt kollas upp hos gyn?


    Japp det kan man
Svar på tråden Så många försök - Varför går det inte?!