• Anonym (Sam)

    Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?

    Jag som man har då aldrig hört någon man säga att han hatar kvinnor, däremot har jag hört ett otal gånger kvinnor säga att de hatar män. Vad kan det bero på? Är det så att män i allmänhet tycker om kvinnor mycket mer än kvinnor tycker om män?

  • Svar på tråden Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?
  • pyssel
    KlantSmurfen skrev 2019-07-16 18:05:34 följande:

    "Ska man vara kritisk mot A. Saad så är det också tre kategorier han delar in och värderar män enligt"Ska man då sätta alla män i kategorier på individnivå blir det oändligt med kategorier, vad är problemet?

    "Användandet av "kategorier" är det just många som vänder sig mot "dagens feminism" som kritiserar högljutt."

    jepp, det kan bero på att dagens feminism missbrukar kategorier och har väldigt svårt för nyanser


    En fråga, anser du att det finns ett missbruk av kategorierna "alfa", "cuck" och "nice guy"? Det tycker jag.
    Alla hästar hemma
  • KlantSmurfen
    Anonym (jag) skrev 2019-07-16 15:38:51 följande: #693
    Jag tror inte att kritiken är så specifik som du tror, dels för att de flesta nog inte är insatta i de olika feministiska ideologiernas olikheter, inte ens alla som säger sig vara feminister vet många ggr om vilken av alla ideologier de tillhör, vad de står för och vilka skillnader de har.

    Jag tror att kritiken främst riktar sig mot feminismen som helhet, bla för att radikalfeminismen fått härja fritt och övrig feminism inte varit direkt tydliga i sitt avståndstagande vilket gjort att hela feminismen blivit synonymt med radikalfeminism och mansförakt och tappat förtroendet hos allmänheten. Det märks om inte annat i raset på män som säger sig vara feminister som halverats på kort tid.
    jepp, det verkar som att de låter radikalfeministerna ta täten för att de anser att de blir gynnade av det. Arga radikalfeminister...finns ju bara på bloggar...(och på FL, mainstreammedia och politiken men det ska förnekas) och de som kritiserar (vänster)feminismen när den går för långt får skit för det eller så får de skit för att de inte är tillräckligt PK.
    Ann Charlott Altstadt

    Jag har alltid kallat mig feminist trots att etiketten kändes tvångs­påklistrad när jag en gång valde det politiska vänsterpaketet. Kanske handlar mitt obehag om att du som feminist förväntas försvara redan färdigtuggade teser och trendbestämda teorier. Systerskapet är en ängslig sekt där auktoriteter lägger ut partilinjen. De som tänker själva stöts ut ur flocken, så varför ska jag egentligen kalla mig feminist när det är omöjligt att inte så att säga svika systerskapet?

    steigan.no/2018/03/kvinnor-och-man-offras-pa-feminismens-altare/
    Ignoramus skrev 2019-07-04 18:16:40 följande: #387

    Haha jag idiotförklarar inte de som är omedvetna av patriarkatet. Det är inte så konstigt, det handlar ju om en rätt gedigen hjärntvätt. Jag idiotförklarar de som vet hur det ligger till och ändå inte är feminister ;)


    Anonym (jag) skrev 2019-07-04 18:11:46 följande:

    Det där patriarkatet som du inte kan bevisa existerar menar du?

    Så kort sagt det du säger är radikalfeminister (en pytteliten minoritet) är de enda som ser sanningen och den stora majoriteten av alla kvinnor är bara okunniga?

    Inser du inte själv hur irrationellt och nedlåtande det är att idiotförklara majoriteten av världens kvinnor för att de inte accepterar just din ideologi?


    2:25-



    0:45-


  • KlantSmurfen
    pyssel skrev 2019-07-16 18:29:47 följande: #696
    Jag har alls inga problem med ordet" kategori", andra har. I synnerhet vissa feministkritiker som utgår från att varje feminist som talar om kategorier, talar om absoluta kategorier. Men du är snabbare att fria Saad när han lägger till att det är ett kontinuum. Det är han knappast ensam om.

    Missbruket är din åsikt, ja. Och "dagens feminism" skulle då inkludera all dagsaktuell feminism, vilket jag inte kan hålla med dig om. Att debattera lite smått oärligt genom att uttrycka sig som att man konstaterar och "slår fast" saker gör vi oss alla skyldiga till i trådarna när vi levererar rena åsikter, men jag tycker det är ärligare att vid rent tyckande använda det språket. Emellanåt i alla fall.
    "I synnerhet vissa feministkritiker som utgår från att varje feminist som talar om kategorier, talar om absoluta kategorier"

    Det var från början ett kort inlägg med en stereotyp för att illustrera...
    Men det var inte så du uttryckte det (Är det inte en väldigt utbredd manlig norm att) men när någon är väldigt tydlig med att det är generaliseringar så ska det ändå kritiseras för att det öht fanns kategorier?

    "Missbruket är din åsikt, ja. Och "dagens feminism" skulle då inkludera all dagsaktuell feminism, vilket jag inte kan hålla med dig om"
    ja det är min åsikt, det är ganska inne med intersektionell feminism (3e vågens feminism) men du kanske inte har märkt att det eskalerat de 10 senaste åren?
    Vit man vänsterns enda fiende | steigan.no
    Ann Charlott Altstadt 2017

    Vi undrade 1995 om vänstern verkligen måste ge bort facts and figures till högern bara för att Sverige blivit multikulturellt eller präglas av mångfald som vi hellre säger i dag. Och jag har inte riktigt vant mig vid att borgerliga opinionsbildare därför per automatik inte längre är de mest korkade. Vore exempelvis moderaten Hanif Bali bara hälften så smart skulle han ändå med armarna bakbundna varje dag i veckan twitter-spöa sina motståndare då de själva låst fast sig i så många ohållbara positioner att det inte längre finns några argument att försöka slipa.

    Tjugo år efter vår Arena-artikel har samhällskritik ersatts med normkritik, läs vithetsnormen. Det betyder att överst i makthierarkin befinner sig gruppen vita medelålders heterosexuella cis-män och ens rangordning bestäms av hur mycket du avviker från den identiteten med av­seende på kön, etnicitet, religion, sexuella preferenser med mera. Rörmokar-Rolle har alltså blivit lika mycket makt­havare och förtryckare som förr Wallenberg-Marcus.

    Identitetsgruppen vit och speciellt vit man är den enda som ger dig ett safe-space att få kritisera, parodiera eller skämta om. De är kränkta enligt en Facebookgrupp, våldtar enligt en pjäs av Lo Kauppio och är arga enligt Mattias Gardells forskningsprojekt. Men att lyfta det självklara; att dessa samhällsproblem i allra högsta grad även inkluderar svarta och bruna män och ynglingar, är som att flasha en 88-tatuering på sin tyrruna.

    De mest förtryckta, underordnade och maktlösa minoritetsgrupperna tycks i sig ha övertagit de storslagna politiska visionerna och utopiernas plats. De påförs de bästa av avsikter och kampen tycks kräva att vi ger dem solidaritet alla frågor i alla lägen med ändamål som helgar medlen. De som inte vill inordna sig eller instämma är antingen rasar, nassar, husblattar, självhatare eller den vita maktens tjänare.

    Men då anklagelserna drabbat allt fler har orden tappat kraft ner till den ungefära betydelsen ? din jävla idiot.

    steigan.no/2017/11/vit-man-vansterns-enda-fiende/
  • Anonym (dumt att bajsa i motvind)
    KlantSmurfen skrev 2019-07-16 18:32:50 följande:
    jepp, det verkar som att de låter radikalfeministerna ta täten för att de anser att de blir gynnade av det. Arga radikalfeminister...finns ju bara på bloggar...(och på FL, mainstreammedia och politiken men det ska förnekas) och de som kritiserar (vänster)feminismen när den går för långt får skit för det eller så får de skit för att de inte är tillräckligt PK.
    Ann Charlott Altstadt

    Jag har alltid kallat mig feminist trots att etiketten kändes tvångs­påklistrad när jag en gång valde det politiska vänsterpaketet. Kanske handlar mitt obehag om att du som feminist förväntas försvara redan färdigtuggade teser och trendbestämda teorier. Systerskapet är en ängslig sekt där auktoriteter lägger ut partilinjen. De som tänker själva stöts ut ur flocken, så varför ska jag egentligen kalla mig feminist när det är omöjligt att inte så att säga svika systerskapet?

    steigan.no/2018/03/kvinnor-och-man-offras-pa-feminismens-altare/
    2:25-

    0:45-
    Ja med videos som:
    'Nya läppar, huvudvärk och Arbogameet'
    'Goes Blondie och är allmänt retarded med pappa'
    'Tatuerar mig hejvilt'
    'Testar McDonalds falafel'
    Ja hur kan man inte ta en sån människa på allvar när dom 'kritiserar' feminister
    Speciellt när man också använder uttryck som 'feminazis' (vi vet ju dom flesta av oss vilken typ av mäniskor som använder det uttrycket)

    Och sen när är det dessutom feministernas fel att inte prostatacancer uppmärksammats tillräckligt mycket? Inte ens män själva har ju uppmärksammat det stort men det är alltså feminismens fel.. ja herregud.

    Jag är helt för att för att man ska få kritisera men när den framförs på ett tramsigt sätt är det svårt att ta det seriöst och därför blir det svar liknande med hur detta inlägg inleddes dvs man hamnar på samma nivå och blir lika tramsig själv.


  • KlantSmurfen
    pyssel skrev 2019-07-16 18:32:29 följande: #697
    En fråga, anser du att det finns ett missbruk av kategorierna "alfa", "cuck" och "nice guy"? Det tycker jag.
    jepp, "alfa" har blivit synonymt med "jävla svin som behandlar kvinnor som skit" vilket inte stämmer med verkligheten men det kan ju bero på att folk inte vet vad en alfa är.

    Kvinnor vill ha någon som kan respektera dem och inte behandlar dem som skit, med deras ord blir det typ "snäll kille"
    "nice guy, snälla killen" = för snäll för sitt eget bästa eller dörrmatta men den "snälla killen" har definierat om ordet snäll så det betyder konflikträdd/dörrmatta och de blir väldigt arga över att kvinnor som vill ha en "snäll kille" dissar "snälla killar".

    "nice guy", "nice girl", same shit different name
    Är du för snäll?
    www.johanydren.se/snall/ar-du-for-snall/
    The nice girl syndrome
    www.varningstecken.n.nu/thenicegirlsyndrome
    Nice Guy Syndrome | Det känsliga barnet
    xn--detknsligabarnet-ynb.se/tag/nice-guy-syndrome/

    "cuck", används det ofta?

  • KlantSmurfen
    Anonym (dumt att bajsa i motvind) skrev 2019-07-16 19:11:30 följande: #700
    KlantSmurfen skrev 2019-07-16 18:32:50 följande:
    jepp, det verkar som att de låter radikalfeministerna ta täten för att de anser att de blir gynnade av det. Arga radikalfeminister...finns ju bara på bloggar...(och på FL, mainstreammedia och politiken men det ska förnekas) och de som kritiserar (vänster)feminismen när den går för långt får skit för det eller så får de skit för att de inte är tillräckligt PK.
    Ann Charlott Altstadt

    Jag har alltid kallat mig feminist trots att etiketten kändes tvångs­påklistrad när jag en gång valde det politiska vänsterpaketet. Kanske handlar mitt obehag om att du som feminist förväntas försvara redan färdigtuggade teser och trendbestämda teorier. Systerskapet är en ängslig sekt där auktoriteter lägger ut partilinjen. De som tänker själva stöts ut ur flocken, så varför ska jag egentligen kalla mig feminist när det är omöjligt att inte så att säga svika systerskapet?

    steigan.no/2018/03/kvinnor-och-man-offras-pa-feminismens-altare/
    2:25-

    0:45-
    Ja med videos som:
    'Nya läppar, huvudvärk och Arbogameet'
    'Goes Blondie och är allmänt retarded med pappa'
    'Tatuerar mig hejvilt'
    'Testar McDonalds falafel'
    Ja hur kan man inte ta en sån människa på allvar när dom 'kritiserar' feminister
    Speciellt när man också använder uttryck som 'feminazis' (vi vet ju dom flesta av oss vilken typ av mäniskor som använder det uttrycket)

    Och sen när är det dessutom feministernas fel att inte prostatacancer uppmärksammats tillräckligt mycket? Inte ens män själva har ju uppmärksammat det stort men det är alltså feminismens fel.. ja herregud.

    Jag är helt för att för att man ska få kritisera men när den framförs på ett tramsigt sätt är det svårt att ta det seriöst och därför blir det svar liknande med hur detta inlägg inleddes dvs man hamnar på samma nivå och blir lika tramsig själv.
    Citatet från Altstadt och det andra klippet "missade" du helt.
    Andra klippet...Hon kanske tycker att vissa feminister beter sig som 'feminazis' för att de beter sig som 'feminazis' du kritiserar inte vad hon säger men du ogiltig förklarar det hon säger och kallar mig för tramsig för att hon har skumma titlar på andra klipp... Hur ska man kunna ta din "kritik" seriöst när den framförs på ett sånt tramsigt sätt?

    "Jag är helt för att för att man ska få kritisera men när den framförs på ett tramsigt sätt är det svårt att ta det seriöst och därför blir det svar liknande med hur detta inlägg inleddes dvs man hamnar på samma nivå och blir lika tramsig själv."

    Du lyckades beskriva ditt egna inlägg, snacka om att skita i motvind.

    "Och sen när är det dessutom feministernas fel att inte prostatacancer uppmärksammats tillräckligt mycket?"

    Är det inte just feminister som vill att män ska engagera sig i kvinnofrågor och vill att män ska förstå alla deras svårigheter? Män måste bry sig mer.
    Hur låter det när männen frågar hur mycket feministerna själva engagerar sig i mansfrågor? Ska vi lösa era problem också? #MansBebis. (För att de skiter fullständigt i män) Hycklare är en bra beskrivning.
  • pyssel

    @KlantSmurfen

    Du blandar bloggande psykologer med egna påståenden som levereras som fakta du uppmanar mig att bestrida. Likaså blir det väldigt rörigt när du ber mig försvara mina ord du ger en annan innebörd och bisatser än det jag lagt fram. Sakta ner och sortera ut om du vill diskutera istället för utmattad, och bomba mig inte med bloggande psykologer, din åsikt räcker fint när det är den du uttrycker. Alfa, nice guy eller röd och gul för den delen, är långtifrån vedertagna uttryck i all samtalsterapi så det blir inte obestridliga fakta med alla dessa länkar till bloggar och Youtubers som snöat in på dessa inceluttryck.


    Alla hästar hemma
  • pyssel
    KlantSmurfen skrev 2019-07-16 19:13:35 följande:

    jepp, "cuck", används det ofta?


    Ja. I de sammanhang där man plockat upp resten av kategorierna.
    Alla hästar hemma
  • KlantSmurfen
    Anonym (vill ha men inte ta) skrev 2019-07-16 12:12:03 följande: #689
    Men handlar det inte om det att svaga män inte uppskattas, eller kort och gott om man inte har de stereotypiska manliga egenskaperna så riskerar man bli mobbad eller nedvärderad på olika sätt eller inte uppskattad.

    Tänk t ex om man skulle ha ett typsikt tjejigt intresse som underskolgången, det tror jag inte man hade stolt visat upp för andra om man själv inte var väldigt modig och säker i sig själv. Men det är ju inte alla som är när de är i tonåren.
    Vad menar du med "stereotypiska manliga egenskaper" & "svag"?

    Vad är det man ska uppskatta med svaghet?

    Man ska respektera de som är svaga också men vi lever inte i en felfri värld, den kan bli bättre men kommer aldrig att bli perfekt så man får ofta själv se till att man blir respekterad av andra, de som är svagare har mycket svårare för det och blir lätt hackkyckling/mobboffer.

    En del av det beror på grupptillhörighet, jag tycker inte att det är konstigt att pojkflickor uppskattas mer av killar eftersom de är med i gruppen.
    Omvänt blir den "snälla killen" mer uppskattad av tjejer (och blir friendzoned)

    "Tänk t ex om man skulle ha ett typsikt tjejigt intresse som underskolgången, det tror jag inte man hade stolt visat upp för andra om man själv inte var väldigt modig och säker i sig själv"
    Det understrukna är en del av problemet, jag tror att många blandar ihop modig med självsäker. De killar som är mer tjejiga men kan ge svar på tal blir mer respekterade.


  • Ignoramus

    Jaha, friendzonad? Heter det inte ?att förvänta sig sex som belöning för att man ställer upp för en kompis?? Och sen bli sur och bitter när kompisen behandlar en som... en kompis?


    KlantSmurfen skrev 2019-07-16 20:28:25 följande:

    Vad menar du med "stereotypiska manliga egenskaper" & "svag"?

    Vad är det man ska uppskatta med svaghet?

    Man ska respektera de som är svaga också men vi lever inte i en felfri värld, den kan bli bättre men kommer aldrig att bli perfekt så man får ofta själv se till att man blir respekterad av andra, de som är svagare har mycket svårare för det och blir lätt hackkyckling/mobboffer.

    En del av det beror på grupptillhörighet, jag tycker inte att det är konstigt att pojkflickor uppskattas mer av killar eftersom de är med i gruppen.

    Omvänt blir den "snälla killen" mer uppskattad av tjejer (och blir friendzoned)

    "Tänk t ex om man skulle ha ett typsikt tjejigt intresse som underskolgången, det tror jag inte man hade stolt visat upp för andra om man själv inte var väldigt modig och säker i sig själv"

    Det understrukna är en del av problemet, jag tror att många blandar ihop modig med självsäker. De killar som är mer tjejiga men kan ge svar på tal blir mer respekterade.


  • KlantSmurfen
    pyssel skrev 2019-07-16 20:13:44 följande: #703

    @KlantSmurfen

    Du blandar bloggande psykologer med egna påståenden som levereras som fakta du uppmanar mig att bestrida. Likaså blir det väldigt rörigt när du ber mig försvara mina ord du ger en annan innebörd och bisatser än det jag lagt fram. Sakta ner och sortera ut om du vill diskutera istället för utmattad, och bomba mig inte med bloggande psykologer, din åsikt räcker fint när det är den du uttrycker. Alfa, nice guy eller röd och gul för den delen, är långtifrån vedertagna uttryck i all samtalsterapi så det blir inte obestridliga fakta med alla dessa länkar till bloggar och Youtubers som snöat in på dessa inceluttryck.


    #574 "Är det inte en väldigt utbredd manlig norm att..."
    Jag har redan förklarat att det var det jag kritiserade, jag har inte givit dina ord någon annan innebörd. "Det var från början ett kort inlägg med en stereotyp..." ger det en annan innebörd men det går inte direkt att utläsa från #574, eller hur?
    Blir det inte rörigt när du ger dina ord en annan innebörd efter jag kritiserat dem och sen anklagar mej för att ge dina ord en annan innebörd?

    "Alfa, nice guy eller röd och gul för den delen, är långtifrån vedertagna uttryck i all samtalsterapi...som snöat in på dessa inceluttryck."

    inceluttryck?
    No More Mr. Nice Guy - Robert A. Glover - böcker (9780762415335) | Adlibris Bokhandel

    Originally published as an e-book that became a controversial media phenomenon, No More Mr. Nice Guy! landed its author, a certified marriage and family therapist, on The O'Reilly Factor and the Rush Limbaugh radio show. Dr. Robert Glover has dubbed the "Nice Guy Syndrome" trying too hard to please others while neglecting one's own needs, thus causing unhappiness and resentfulness. It's no wonder that unfulfilled Nice Guys lash out in frustration at their loved ones, claims Dr. Glover. He explains how they can stop seeking approval and start getting what they want in life, by presenting the information and tools to help them ensure their needs are met, to express their emotions, to have a satisfying sex life, to embrace their masculinity and form meaningful relationships with other men, and to live up to their creative potential."

    https://www.adlibris.com/se/bok/no-more-mr-nice-guy-9780762415335#

    No More Mr. Nice Guy (book) - Wikiwand

    No More Mr. Nice Guy| A Proven Plan for Getting What You Want in Love, Sex, and Life is a 2003 self-help book by Dr. Robert A. Glover. He describes what he calls the "Nice guy Syndrome", a condition in men who appear to be always nice and who try to avoid conflict at all costs.

    Glover's premise is that nice guys have been conditioned by their childhoods and by society to believe that they will be successful only if they make everyone happy and never cause any problems for others. However, this desire for approval results in self-loathing. In other words, nice guys want approval, but don't think they deserve it. This creates internal frustration, since nice guys never try to obtain what they want in life. In addition, the nice guy's desire to obtain approval from everyone (especially women), causes him to actually behave in very un-nice ways. This includes dishonesty (about themselves) and passive-aggressive behavior ("being unavailable, forgetting, being late, not following through...").

    Dr. Glover's prescription involves getting nice guys to recognize that their needs and desires are important, and that to make others happy they must first learn to make themselves happy. One of the primary ways advised in the book to remedy this is for nice guys to learn to embrace and develop their masculine traits, instead of fearing and suppressing them.

    www.wikiwand.com/en/No_More_Mr._Nice_Guy_(book)
    The Nice Girl Syndrome: Stop Being Manipulated and Abused - And Start Standing Up for Yourself - Beverly Engel | Adlibris Bokhandel

    How women can overcome the pressure to please others and feel free to be their true selves

    Are you too nice for your own good? Do family members manipulate you? Do coworkers take advantage of you? If this sounds familiar, read The Nice Girl Syndrome. In this breakthrough guide, renowned author and therapist Beverly Engel, who has helped thousands of women recognize and leave emotionally abusive relationships, can show you how to take control of your life and take care of yourself.

    Engel explains that women today simply cannot afford to be Nice Girls, because women who are too nice send the message that they are easy targets and are much more likely to be victimized emotionally, physically, and sexually. She identifies the seven different types of Nice Girls and helps you understand which type or types might apply to you. Engel helps you determine whether the Nice Girl Syndrome is keeping you in an abusive relationship or in manipulative situations and helps you change Nice Girl beliefs and behaviors that are holding you back.

    Shows you how to confront the beliefs and behaviors that keep you stuck in a Nice Girl act as you replace them with healthier, more empowering ones
    Includes inspiring stories of women Engel has worked with who have found the courage and strength to stop taking abuse and start standing up for themselves
    "This book will challenge, entertain, and empower its readers."--Publishers Weekly (starred review)
    Written by renowned author and therapist Beverly Engel, who has helped thousands of women recognize and leave emotionally abusive relationships

    Filled with wise advice, powerful exercises, and practical prescriptions, The Nice Girl Syndrome shows you step by step how to take control of your life and be your own strong woman.

    https://www.adlibris.com/se/bok/the-nice-girl-syndrome-stop-being-manipulated-and-abused----and-start-standing-up-for-yourself-9780470579909#

    Beverly Engel L.M.F.T. | Psychology Today

    Beverly Engel has been a practicing psychotherapist for thirty-five years. She is the author of 22 books...

    www.psychologytoday.com/intl/experts/beverly-engel-lmft
    Alpha (ethology) - Wikiwand är den som är högst rankad i en social hierarki, ett av klippen handlade om "pseudo alpha"
    pseudo alpha male

    1. One who is a completely fraudulent alpha male.
    2. One who lacks any sort of the real life attributes of an alpha male, while conversely acting like he is one.

    www.urbandictionary.com/define.php%20alpha%20male
    är det inceluttryck?

    pyssel skrev 2019-07-16 18:32:29 följande: #697
    En fråga, anser du att det finns ett missbruk av kategorierna "alfa", "cuck" och "nice guy"? Det tycker jag.
    Att begreppen missbrukas och/eller används av de som inte förstår vad de betyder tar jag inte ansvar för.

    "bloggande psykologer", "Youtubers som snöat in på dessa inceluttryck."

    Du verkar har problem med etiketter...när andra använder dem.
  • KlantSmurfen
    Ignoramus skrev 2019-07-16 21:37:42 följande: #706

    Jaha, friendzonad? Heter det inte ?att förvänta sig sex som belöning för att man ställer upp för en kompis?? Och sen bli sur och bitter när kompisen behandlar en som... en kompis?


    In popular culture, the friend zone is a situation in which one member of a friendship wishes to enter into a romantic or sexual relationship, while the other does not

    www.wikiwand.com/en/Friend_zone
    .
  • Anonym (jag)
    pyssel skrev 2019-07-16 20:13:44 följande:

    @KlantSmurfen

    Du blandar bloggande psykologer med egna påståenden som levereras som fakta du uppmanar mig att bestrida. Likaså blir det väldigt rörigt när du ber mig försvara mina ord du ger en annan innebörd och bisatser än det jag lagt fram. Sakta ner och sortera ut om du vill diskutera istället för utmattad, och bomba mig inte med bloggande psykologer, din åsikt räcker fint när det är den du uttrycker. Alfa, nice guy eller röd och gul för den delen, är långtifrån vedertagna uttryck i all samtalsterapi så det blir inte obestridliga fakta med alla dessa länkar till bloggar och Youtubers som snöat in på dessa inceluttryck.


    Fast bloggande psykologer eller remonerade proffs, det speglar fortfarande allmänhetens inställning till feminismen. Så vad är poängen med att fortsätta försöka vifta bort alla kritiker som oseriösa och påpeka hur fel alla andra har. det lär ju ändå inte återställa förtroendet för feminismen och stödet kommer fortsätta rasa?

    Hallå, vakna.... stödet hos den manliga befolkningen har HALVERATS. Den manliga befolkningen utgör halva sveriges befolkning. Tror man på allvar att man någonsin kommer får något gjort UTAN det stödet?
  • Anonym (jag)
    Anonym (dumt att bajsa i motvind) skrev 2019-07-16 19:11:30 följande:
    Ja med videos som:
    'Nya läppar, huvudvärk och Arbogameet'
    'Goes Blondie och är allmänt retarded med pappa'
    'Tatuerar mig hejvilt'
    'Testar McDonalds falafel'
    Ja hur kan man inte ta en sån människa på allvar när dom 'kritiserar' feminister
    Speciellt när man också använder uttryck som 'feminazis' (vi vet ju dom flesta av oss vilken typ av mäniskor som använder det uttrycket)

    Och sen när är det dessutom feministernas fel att inte prostatacancer uppmärksammats tillräckligt mycket? Inte ens män själva har ju uppmärksammat det stort men det är alltså feminismens fel.. ja herregud.

    Jag är helt för att för att man ska få kritisera men när den framförs på ett tramsigt sätt är det svårt att ta det seriöst och därför blir det svar liknande med hur detta inlägg inleddes dvs man hamnar på samma nivå och blir lika tramsig själv.
    Fast jämställdhet och alla andra samhällsförändringar får man inte igenom proffesorer, den börjar nere vid gräsrötterna, det handlar om att påverka människors inställning till saker. Och alla dessa exempel, hur fjantiga man än tycker att de kan vara är fortfarande en kraftig indikation på den massiva kritiken som feminismen ställs inför idag.

    Feminismen har ju i åratal viftat bort ALL slags kritik oavsett vem det kommer från som oseriös och ointressant. Det är ju en av många anledningar till det sjunkande förtroendet. Vad tror du att forstätta med samma taktik komer leda till?
  • Anonym (jag)
    Ignoramus skrev 2019-07-16 21:37:42 följande:

    Jaha, friendzonad? Heter det inte ?att förvänta sig sex som belöning för att man ställer upp för en kompis?? Och sen bli sur och bitter när kompisen behandlar en som... en kompis?


    Det beror förmodligen på vilket kön personen har, är det en kille så är det bara löjligt och patetiskt och han borde hålla käften och skämmas, är det en tjej så är det synd om henne som blev så oerhört kränkt av sin kompis som fick henne att tro att de skulle ha sex Flört
  • KlantSmurfen

    Klippen pyssel pratar om handlar inte om feminism, de handlar om män.

    Samma gubbe:


    For many men, seeing a therapist can be daunting. Fortunately, I have been working with and listening to men for over 10 years in my clinical practice.

    I provide an environment where we can talk frankly and freely in order to assist you.

    I can help with:

    Developing a more authentic masculine sense of self
    Overcoming 'Nice Guy' syndrome
    Problems with sexual compulsivity/addiction
    Improving confidence and reducing anxiety
    Developing healthier relationships
    Improving sexual functioning
    Adjustment to major life changes such as divorce

    vitalmind.com.au/services/therapy-coaching-for-men/

    My approach to helping couples is direct, compassionate and gets results
    The difference in how I work is that I look at relationship conflict through the prism of personality differences instead of ?problem behaviours? or ?skills deficits?.

    I go to the heart of WHY each person is doing what they are doing, not just what they are doing. I look at the key themes in each person?s perspective, identifying each person?s core fears and how these core fears are being triggered in the relationship.

    By helping to create deeper understanding and compassion, negative attitudes and patterns of behavior can be more quickly resolved and an openness to learning new skills is created.

    I also offer pre-marital counseling to couples. Pre-marital counseling involves undertaking a detailed assessment of each partner?s personality style and using this information to provide essential context to both partners regarding their relationship.

    vitalmind.com.au/relationship-counseling/

  • Anonym (Kanske_för)

    Kanske för att kvinnor som hatar män är mer öppna med det, medan män som hatar kvinnor försöker gå som katten kring het gröt och kallar det "kritik mot kvinnor" eller gör "försöknande"  omskrivningar eller försöker dölja sitt hat mot kvinnor genom att maskera det som något annat-

    Kvinnor som hatar män eller vissa män säger oftast rent ut att de gör det.

  • Anonym (jag)
    Anonym (Kanske_för) skrev 2024-03-10 19:48:08 följande:

    Kanske för att kvinnor som hatar män är mer öppna med det, medan män som hatar kvinnor försöker gå som katten kring het gröt och kallar det "kritik mot kvinnor" eller gör "försöknande"  omskrivningar eller försöker dölja sitt hat mot kvinnor genom att maskera det som något annat-

    Kvinnor som hatar män eller vissa män säger oftast rent ut att de gör det.


    Eller så är manshatande kvinnor öppna med sitt hat för att de KAN det och det inte leder till negativa konsekvenser, som tex Zara Larsson som kan sitta och säga att hon hatar män i teve helt öppet och det enda som händer är att hon får massor med stöd och hurrarop från en massa kvinnor som ändå hävdar att feminism inte aaaaaalls är synonymt med manshat.Drömmer

    Vad tror du hade hänt om en känd manlig artist sagt öppet i teve att han hatar kvinnor?

    Vad tror du hade hänt om en känd manlig artist sagt något som ens kommer i närheten av att vara kritisk mot kvinnor?

    Vad tror du hade hänt om en känd manlig artist sagt något som ens kommer i närheten av att vara kritisk mot feminismen?
  • Robert 832

    För att ingen tillrättavisar den som uttrycker sexism gentemot män. Snarare, om något, tillrättavisas de fåtal som påpekar att den som generaliserar och hatar män är sexistisk.

Svar på tråden Varför verkar "jag hatar män" vara vanligare än "jag hatar kvinnor"?