• Seende74

    Psykiatrin får mig må sämre.

    Man känner sig maktlös. Man ber om hjälp och det som händer är att dom tar över ens liv.Försöker tvinga på en sådant man inte mår bra av.oavsett om det gäller mediciner eller insatser borde man bli lyssnad på och respekterad.

    Men dom kör på.Min kunskap om mig själv finns inte i deras ögon.Man förminskas .

    Har psykiatrin inte utvecklats längre än en människosyn anno på 50 talet?

    Hur ska stigma och dålig självkänsla förbättras om inte individen ses som en med människa i samhället?

    Vad säger ni?

  • Svar på tråden Psykiatrin får mig må sämre.
  • Anonym (Jas)
    Seende74 skrev 2019-07-02 23:53:41 följande:

    Man känner sig maktlös. Man ber om hjälp och det som händer är att dom tar över ens liv.Försöker tvinga på en sådant man inte mår bra av.oavsett om det gäller mediciner eller insatser borde man bli lyssnad på och respekterad.

    Men dom kör på.Min kunskap om mig själv finns inte i deras ögon.Man förminskas .

    Har psykiatrin inte utvecklats längre än en människosyn anno på 50 talet?

    Hur ska stigma och dålig självkänsla förbättras om inte individen ses som en med människa i samhället?

    Vad säger ni?


    Jag kan bara instämma. Både jag, min sambo och mina vänner har upplevt samma sak. Tråkigt att det är så för dig också, jag hoppas att något annat kommer att hjälpa dig. 
  • Anonym (Stämmer)

    Både psykiatrin och socialpsykiatrin har bestämt sig på förhand för hur man är, vilka ens problem är och vilka insatser man ska ha eller inte. Det är som att man blir ett litet barn igen bara för att man har vissa problem inom något område. 

Svar på tråden Psykiatrin får mig må sämre.