• Anonym (Kaffedraken)

    Hjälp mot spänningshuvudvärk

    Hej!

    Jag har haft spänningshuvudvärk sedan åtminstone 2007 och de senaste fem åren dagligen vaknat med huvudvärk.

    Vad har hjälpt er mot er spänningshuvudvärk?

  • Svar på tråden Hjälp mot spänningshuvudvärk
  • Anonym (Kaffedraken)

    Jag gick till en naprapat. Han knäckte min nacke och masserade den då jag var väldigt stel. Sedan fick jag testa akupunktur. Efter ett par omgångar försvann huvudvärken! Det var faktiskt en allmänläkare på vårdcentralen som tyckte att jag skulle gå till en naprapat då de inte kunde förklara min huvudvärk.

    Man får tycka vad man vill om akupunktur, men det funkade för mig. :)

  • Anonym (Kaffedraken)
    Tow2Mater skrev 2019-07-03 03:20:14 följande:

    Bettskena om du gnisslar tänder på natten.


    Gnisslar inte så mycket men pressar tänder dag som natt! Har fått en bettskena från bettfysiolog...
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (H) skrev 2019-07-03 04:01:23 följande:

    Jag gick till en naprapat. Han knäckte min nacke och masserade den då jag var väldigt stel. Sedan fick jag testa akupunktur. Efter ett par omgångar försvann huvudvärken! Det var faktiskt en allmänläkare på vårdcentralen som tyckte att jag skulle gå till en naprapat då de inte kunde förklara min huvudvärk.

    Man får tycka vad man vill om akupunktur, men det funkade för mig. :)


    Naprapat var längesen jag gick till, kanske ska testa det igen. Har varit hos flera fysioterapeuter, osteopat, kinesiska läkare, testat både akupressur och akupunktur. Tycker att akupunktur hjälper för stunden! Men sen när jag pressat tänder en hel natt igen så är huvudvärken tillbaka...
  • Anonym (Kaffedraken)

    Yoga har hjälpt mig motverka bla spänningshuvudvärk.

    (du arbetar ju aktivt med att dra ner axlarna från öronen, skapa utrymme mellan öra - axel. Det gör att du i vardagen också gör det mer aktivt samt att du mjukar upp musklerna i ryggen/axlar/nacken så det inte blir lika lätt värk)

    Jag kör vanlig yoga vinyasa (ingen specialvariant alls för all yoga är bra)

Svar på tråden Hjälp mot spänningshuvudvärk