• Bagar Bengtsson

    Myntets båda sidor

    Här på forumet får man bara läsa den ena sidan av problemet. Jag förstår att känsliga ämnen kanske man inte vill att partnern vet om att man skriver om. Dock finns det ämnen som inte är lika kontroversiella där man utan problem skulle kunna be sin partner att skriva dennes åsikt tillsammans med TS i första inlägget och höra även dennes version.


    Som det känns nu vinklas det för mycket i alla ämnen. Vet inte hur många som förstår vad jag skriver men allt känns ibland så sjukt hur vissa i relationen uppträder. Det synen vi får som läser tar ju 9/10 TS i försvar vilket inte är så konstigt då bara dennes version av förloppet beskrivs.


    Jag skulle hylla det första paret som skrev ett gemensamt inlägg, där båda får komma till tals och som kan svara i tråden. Många ämnen skulle pssa bra, som barnuppfostran, besöka svärföräldrar, vilka resmål etc. Så finns det några där ute som har funderingar ihop med sin partner- låt båda få föra sin talan innan vi dömer.


    Ni som svarar i trådarna- tänker ni er in i bådas situation eller utgår ni enbart från TS?

  • Svar på tråden Myntets båda sidor
  • Bagar Bengtsson
    Långbenopluto skrev 2019-07-03 10:28:59 följande:

    Jag tänker givetvis att det finns olika versioner, men jag svarar på TS och dennes fråga. 


    Jo, det kanske man ska göra. I verkligheten, när man känner båda bra, och får höra två helt olika versioner så undrar man om någon ljuger eller att de helt enkelt tror på vad de själva säger men inte ser bådas sidor.
Svar på tråden Myntets båda sidor