• Ankmeister

    Självständigt arbete som sjuksköterska?

    Hej!

    Jag studerar till ssk och trivs bra med det. Men jag känner halvvägs in i utbildningen att jag verkligen har behov av ett självständigt arbete. Den klassiska avdelningsvården är inte alls min grej. Jag får lite panik för alla säger "dina första år måste du jobba på avdelning för att få den kliniska bilden osv..." Men jag känner bara NEJ fyfan. Jag vill sitta själv på ett mottagningsrum typ och sköta mig själv! Ta emot lite pt och sen får dom gå och man kan sitta där och dokumentera i lugn och ro.. Finns dessa jobb för nyexade? Jag är väldigt duktig på att ta ansvar och är extremt självständig så även om det skulle vara utmanande är jag inte rädd för att jag inte skulle klara jobbet. Tips på någon typ av jobb av detta slag som fungerar även för en nyexad?

  • Svar på tråden Självständigt arbete som sjuksköterska?
  • Anonym (My)

    Alla ssk jobb funkar som nyexad. Dock är de jobben mera eftertraktade och flera som söker vilket gör att de är svårare att få som nyexad då de gärna tar någon med erfarenhet om de kan välja mellan de med erfarenhet och de utan.

  • Aamon

    Som nyexaminerad måste du absolut inte arbeta på en vårdavdelning. Finns självständiga arbetsplatser i massor som du som är driven och målmedveten klarar som nyexad. Jag började som ansvarig ssk på ett äldreboende som nyexad. Massor eget ansvar och självständigt arbete. Har gått galant, och arbetar kvar nu flera år senare.

Svar på tråden Självständigt arbete som sjuksköterska?