• Tomatm­acka
    Wed 3 Jul 2019 18:21
    407 visningar
    1 svar
    1
    407

    Varför får jag inte den perfekta kroppen?

    Ni vet vilken jag menar. Stora vaskulära armar, brett axelparti, v-rygg, bröstmuskler och det jag har svårast att få fram: Magrutor. Benen är jag hyfsat nöjd med och jo jag tränar dem men finner dem inte lika viktiga.

    Jag gör rätt för mig, tränar 4-6 dagar i veckan, kör mycket basövningar och drar ut och löper, vill ändå påstå att jag sköter kosten. Äter havregrynsgröt till frukost, mycket frukt och grönt kör även proteinpulver och pwo. Mina vänner säger att jag är hälsan själv.

    Ändå får jag inte den perfekta kroppen, chipstuttarna och magen är kvar. Armarna är väl hyfsat stora, kunde vart större, min trapeziusmuskel är väl den som syns mest. Vill även bli mer ådrig, orkar inte att jag ska träna så hårt och käka kaninmat och sen händer ingenting.

    Kan ingen vägleda mig lite. Hur får man drömkroppen? Kan tillägga att jag har tränat i 11 år även om kosten var lite sisådär första fem åren plus att jag krökade en del back in the days. Sen jag gick in i ett förhållande för fyra år sen har jag dock dragit ner kröket från en gång i veckan till kanske fyra gånger om året.

    Så varför går det inte?

  • Svar på tråden Varför får jag inte den perfekta kroppen?
  • Wed 3 Jul 2019 18:39
    #1

    Om du är seriös med att komma i riktig form och är villig att lägga ner tiden på det så är det dieten du måste få koll på. Först och främst, bestäm dig för om du behöver lägga på dig mer muskler eller om du har tillräckligt med muskler för att börja deffa bort fett. Har du inte tillräckligt med muskler kommer du bara att bli mager om du deffar. 

    Utefter det lägger du upp en plan. Räkna ut vad ditt basalbehov av kalorier är per dag. Vill du lägga på dig muskler behöver du äta x antal kalorier mer än det per dag, vill du deffa behöver du lägga dig x antal kalorier under det. Du behöver också ha en balanserad fördelning av kolhydrater, fett och protein.

    Din träning behöver förstås vara tillräckligt hård och regelbunden för att du ska kunna behålla eller bygga muskler. 

Svar på tråden Varför får jag inte den perfekta kroppen?