• Anonym (BJCT)
    Thu 4 Jul 2019 10:49
    1476 visningar
    29 svar
    29
    1476

    Detta är slutet på ett långt förhållande?

    Hej alla.

    Jag har varit med här ett tag men nästan aldrig postat något för att jag varit rädd att de svar jag kommer få överrensstämmer med mina egna farhågor.

    Ni får ursäkta för kanske delvis osammanhängande text men jag skriver bara direkt utan att egentligen tänka på hur jag skriver utan snarare hur jag känner.

    Till vår historia då.

    Jag (36M HL) och min fru (31F LL) har varit tillsammans i 13 år. De 2 första åren var fantastiska på alla sätt och vi var som djur i sängen. Strax efter vår 3 årsdag började min fru få panikångest attacker och hamnade i en djup depression och mådde allmänt psykiskt dåligt efter lite problem i hennes släkt. Självklart blev vårt sexliv lidande av detta men det kändes verkligen inte viktigt just då utan det var att ställa upp på min fru så att hon kunde bli frisk igen och må bra.

    Under denna tuffa period i vårt liv skadade jag min rygg i en arbetsplatsolycka och fick diskbråck som gjorde att jag var sjukskriven en tid men lyckades komma tillbaka till jobbet men med nya arbetsuppgifter som jag kunde utföra. Tyvärr medförde min skada att jag började gå upp i vikt då jag inte kunde röra på mig lika mycket eller styrketräna.

    Efter ca 3 år av psykiskt lidande lyckades jag få henne att söka hjälp hos en psykolog. Hon har sedan dess gått på KBT samt samtal sedan dess.

    Vi bestämde oss för att försöka återuppta vårt sexliv igen som hade varit obefintligt i några år på grund av hennes mående samt min skadade rygg ,detta på hennes eget initiativ. Vi hade sex i snitt kanske 1 gång var tredje vecka under denna tiden. Sexet var helt ok men min rygg som fortfarande gjorde ont om jag gjorde vissa rörelser kunde det få mig att slakna mitt i akten för att jag fick rejält ont i ryggen. I min värd så var inte det en så stor sak utan jag släppte utan problem min egen kroppsliga njutning för att ge min fantastiska fru som jag älskar den njutning hon förtjänar på andra sätt än med min kuk(penetrerande sex har alltid varit det som hon tyckt bäst om). Men efter några gånger med sex där det oftast slutat med att jag fått ont i ryggen och inte kunnat fullfölja med mer penetrerande sex började jag känna att passionen som funnits med från början var som bortblåst från hennes sida och sexet kändes mer som sex för sexets skull(nu hade vi sex mer sällan och det skedde kanske var tredje månad istället) den åtrå till mig från hennes sida kändes inte alls. Kanske inte så konstigt i och med min viktuppgång men den kämpade jag med att få kontroll på och började min resa mot ett hälsosammare liv.

    2010 bestämde vi oss för att försöka skaffa barn och nu hade sexet varit mer eller mindre obefintligt igen och sexet som ledde fram till våra barns födelse kändes som en ren industri och inte med kärlek och passion men vi lyckades tillslut efter ca 2 månader och dagligt sex flera gånger varje dag när fertiliteten var som störst.

    Under graviditeten kom mina diskbråck tillbaka och jag var tvungen att opereras. Operationen lyckades och jag hade äntligen inga smärtor eller andra problem som funnits tidigare. Min fru hamnade efter förlossningen i en förlossningsdepression och livet var tillbaka på liknande sätt som det varit när hon var deprimerad förra gången. I och med min operation var jag sjukskriven från jobbet i 1 år och det sammanföll nästan exakt samtidigt som våra fantastiska barn föddes. Detta gjorde att jag kunde vara hemma med barnen och sköta de dagliga sysslorna hemmet då min fru mest låg i sängen mer eller mindre apatisk i sin depression. Denna gången tog hon sig efter ca 2år ur sin depression med hjälp av allt hon lärt sig från sin tid med KBT. Men från den stunden våra barn föddes har vi haft sex max 7 gånger och senast var för 2 år sedan.

    Vi har ett bra förhållande på alla andra sätt men de senaste åren hon ryggat tillbaka så fort jag försökt krama om henne eller ge henne en puss eller ens när jag ger henne en komplimang. Hon säger att hon då känner att jag bara vill ha sex med henne men det är ju inte vad jag är ute efter. Jag vill bara visa min kärlek till henne och att hon ska känna sig sedd och uppskattad för den hon är.

    Jag känner att snart orkar jag inte mer att vara utan någon som helst fysisk närhet med min fru som jag fortfarande älskar galet mycket.

  • Svar på tråden Detta är slutet på ett långt förhållande?
  • Thu 4 Jul 2019 11:02
    #1

    Har du berättat hur du känner? Frågat henne hur hon känner? 

  • Thu 4 Jul 2019 11:45
    #2
    Klimat Apokalypsen skrev 2019-07-04 11:02:13 följande:

    Har du berättat hur du känner? Frågat henne hur hon känner? 


    Ja många gånger och hon ser inget problem med hur vi har det
  • Thu 4 Jul 2019 12:00
    #3
    anonnona k34 skrev 2019-07-04 11:45:35 följande:
    Ja många gånger och hon ser inget problem med hur vi har det
    Vad säger hon när du berättar hur du känner då?

    Hur ofta vill du att ni har sex och hur mycket fysisk närhet känner du att du behöver? 

    Vilken av sakerna känner du är viktigast för dig och fattas dig mest? Sexet eller fysisk närhet? 

    Du skrev innan att hon alltid tror att det ska leda till sex när du rör vid henne trotts att det inte är vad du tänkt. Kan det vara så att efter ett tag så utvecklas det till att du trotts allt vill ha sex även om det inte var din intention från början?

    Har hon tagit sig ur sin depression? 
  • Thu 4 Jul 2019 12:10
    #4
    Klimat Apokalypsen skrev 2019-07-04 12:00:56 följande:
    Vad säger hon när du berättar hur du känner då?

    Hur ofta vill du att ni har sex och hur mycket fysisk närhet känner du att du behöver? 

    Vilken av sakerna känner du är viktigast för dig och fattas dig mest? Sexet eller fysisk närhet? 

    Du skrev innan att hon alltid tror att det ska leda till sex när du rör vid henne trotts att det inte är vad du tänkt. Kan det vara så att efter ett tag så utvecklas det till att du trotts allt vill ha sex även om det inte var din intention från början?

    Har hon tagit sig ur sin depression? 
    Precis som jag skrev innan (upptäckte att jag kört från anonymt konto först) så ser hon inget problem alls med hur vi har det nu. För mig är den fysiska närheten alla viktigast men toppen av fysisk närhet och kontakt är för mig ändå när man förenar varandra tillsammans vid sex. Sedan behöver inte det betyda att det måste vara penetrerande sex på något sätt utan mer sammankopplade med varandra och ge varandra massor av njutning
     
  • Thu 4 Jul 2019 12:34
    #5
    anonnona k34 skrev 2019-07-04 12:10:29 följande:
    Precis som jag skrev innan (upptäckte att jag kört från anonymt konto först) så ser hon inget problem alls med hur vi har det nu. För mig är den fysiska närheten alla viktigast men toppen av fysisk närhet och kontakt är för mig ändå när man förenar varandra tillsammans vid sex. Sedan behöver inte det betyda att det måste vara penetrerande sex på något sätt utan mer sammankopplade med varandra och ge varandra massor av njutning
     
    Ja det var just det jag tänkte. Du säger att du vill ha fysisk närhet men den ska innefatta sex. Då säger du inte hela sanningen när du säger att du bara vill ha fysisk närhet. 

    Problemet är att kvinnor har svårt att gå från att inte ha haft någon sex alls på länge till bara pang på. 

    Uppvakta henne. Ha tålamod. Sitt bredvid henne i soffan och krama henne varje kväll i kanske tre dagar eller så, utan att förvänta eller försöka pusha fram sex på dina villkor innan hon har fått en möjlighet att vänja sig vid tanken. Dag nummer fyra så kan du komma hem med blommor och en flaska vin ni kan dela på på kvällen och så pratar du om hur snygg hon är och hur du har saknat att ha sex med henne. Inte på något bedjande sätt utan erotiskt. 

    Upp till bevis. Förför din kvinna. kodordet är långsamt. Värm upp henne i tre dagar eller något. 
  • Thu 4 Jul 2019 12:47
    #6
    Klimat Apokalypsen skrev 2019-07-04 12:34:42 följande:

    Ja det var just det jag tänkte. Du säger att du vill ha fysisk närhet men den ska innefatta sex. Då säger du inte hela sanningen när du säger att du bara vill ha fysisk närhet. 

    Problemet är att kvinnor har svårt att gå från att inte ha haft någon sex alls på länge till bara pang på. 

    Uppvakta henne. Ha tålamod. Sitt bredvid henne i soffan och krama henne varje kväll i kanske tre dagar eller så, utan att förvänta eller försöka pusha fram sex på dina villkor innan hon har fått en möjlighet att vänja sig vid tanken. Dag nummer fyra så kan du komma hem med blommor och en flaska vin ni kan dela på på kvällen och så pratar du om hur snygg hon är och hur du har saknat att ha sex med henne. Inte på något bedjande sätt utan erotiskt. 

    Upp till bevis. Förför din kvinna. kodordet är långsamt. Värm upp henne i tre dagar eller något. 


    Då utrycker jag min annorlunda. Jag menar att fysisk närhet är superviktig och att jag anser att sex i alla dess former tillsammans med någon är det närmaste man kan komma någon annan i form av fysisk närhet. Men med det menar jag inte att bara för att jag vill ha fysisk närhet förväntar jag mig att det ska eller måste leda till något sexuellt.

    Även detta har jag rakt och tydligt pratat med min fru om med ungefär samma svar som innan.
  • Thu 4 Jul 2019 13:12
    #7
    anonnona k34 skrev 2019-07-04 12:47:20 följande:
    Då utrycker jag min annorlunda. Jag menar att fysisk närhet är superviktig och att jag anser att sex i alla dess former tillsammans med någon är det närmaste man kan komma någon annan i form av fysisk närhet. Men med det menar jag inte att bara för att jag vill ha fysisk närhet förväntar jag mig att det ska eller måste leda till något sexuellt.

    Även detta har jag rakt och tydligt pratat med min fru om med ungefär samma svar som innan.
    Ja ja, där har du mitt förslag i varje fall så får du bestämma själv om du vill prova mitt förslag eller inte. Nu måste jag gå. Ha det bra
  • Anonym (Fröke­n Lind)
    Thu 4 Jul 2019 13:34
    #8
    +2

    Hej ts!

    Jag befinner mig i en liknande situation, fast på din frus sida.
    Och anledningen till att vi inte längre är intima, min sambo och jag beror på jag faktiskt inte kan attraheras av hans kropp längre. Han har gått upp omkring 20 kg sedan vi träffades för tio år sedan och han var överviktigt redan då.

    Men förutom det, har han det senaste åren även börjat tappa sitt tänk kring kläder och hygien. Jag får tjata på honom att han skall sköta sin hygien (duscha, tvätta håret och borsta tänderna, klippa sig och hålla skägget i schack) och dessutom går han med fläckiga och trasiga kläder. Han luktar illa och är oftast väldigt allmänt ofräsch utom just när jag tjatat rejält ett par dagar.
    Så ts, ta en titt på dig själv också. Hur är du? Nu menar jag inte att du måste vara superslimmad och tränad, men håller du dig fräsch och "hel och ren"? Måste hon tjata på dig?

    Det finns inget som är så avtändande som 1) krav (outtalade likaväl som uttalade) på sex samt 2) att man tvingas tjata på sin partner om det mest basala.

  • Thu 4 Jul 2019 14:35
    #9
    Anonym (Fröken Lind) skrev 2019-07-04 13:34:59 följande:

    Hej ts!

    Jag befinner mig i en liknande situation, fast på din frus sida.

    Och anledningen till att vi inte längre är intima, min sambo och jag beror på jag faktiskt inte kan attraheras av hans kropp längre. Han har gått upp omkring 20 kg sedan vi träffades för tio år sedan och han var överviktigt redan då.

    Men förutom det, har han det senaste åren även börjat tappa sitt tänk kring kläder och hygien. Jag får tjata på honom att han skall sköta sin hygien (duscha, tvätta håret och borsta tänderna, klippa sig och hålla skägget i schack) och dessutom går han med fläckiga och trasiga kläder. Han luktar illa och är oftast väldigt allmänt ofräsch utom just när jag tjatat rejält ett par dagar.

    Så ts, ta en titt på dig själv också. Hur är du? Nu menar jag inte att du måste vara superslimmad och tränad, men håller du dig fräsch och "hel och ren"? Måste hon tjata på dig?

    Det finns inget som är så avtändande som 1) krav (outtalade likaväl som uttalade) på sex samt 2) att man tvingas tjata på sin partner om det mest basala.


    Hej.

    Visst jag har fortfarande några kilo kvar tills jag är nöjd med min vikt och den jobbar jag således med. Jag har ett jobb som kräver att jag är som man brukar säga hel och ren och det är en tanke som jag alltid eftersträvar även i hemmet. Så just i den delen ligger inte någon problematik.

    Angående sexet så skulle jag inte stå ut med tjatsex eller tjat öht det känns som att det skulle vara som att våldföra sig på den andra.

    Jag har frågat vid några tillfällen vad som är hennes tankar och känslor om situationen men aldrig riktigt fått ett tydligt svar utan snarare undanflykter i stil med ser du inte att jag är upptagen med att göra ditt eller datt. ( nej det är inte bara hon som gör något i hushållet utan jag gör det mesta förutom att vika tvätt för det är hon galet duktig på och det är något hon tycker om att göra. Annars är det jag som hämtar och lämnar barn och allt annat
  • Thu 4 Jul 2019 15:03
    #10

    Blir så trött på att du får sådana svar att det är ditt fel. Hade du varit kvinna så hade du fått rådet att lämna av de flesta här inne.


    Mitt råd är att du säger som det är: Du vill ha fysisk närhet, om hon inte vill ha det med dig så får du lämna.


    Du verkar vara en varm person med stort tålamod. Du tog hand om din sjuka fru när hon var deprimerad. Hon blev frisk. Du har gått ner i vikt och sköter hygienen. Du verkar göra allt rätt men för vissa kvinnor duger inte det. Tror det finns många kvinnor som vill ha en man som du, som söker närhet och inte bara för att få penetrere utan kyssar och smek.


    Hon kanske inte finner dig attraktiv. För mig spelar det ingen roll om min kvinna skulle gå upp 10 kg, hon har nåt jag älskar som inte består bara av fysisk attraktion. Om ert förhållande står och faller om du har några kilon extra så lovar jag dig att det är mer än detta.


    Ge henne ultimatum- livet är för kort utan fysisk beröring.


    Lycka till!

Svar på tråden Detta är slutet på ett långt förhållande?