• Mamma02

    Gravid?

    Hej

    Jag skulle haft min mens den 28/6 men har fortfarande inte fått den. Hade samlag i mitten av Maj. Jag tog graviditets test idag men vad jag kunde se var det negativt. Kan det vara så att jag är gravid ändå?

    Mvh Madde

  • Svar på tråden Gravid?
  • Omstart2019

    Nej, om det stämmer att du skulle haft din mens i slutet av juni så kan du inte haft ägglossning i mitten av maj. Och om du hade haft ägglossning i mitten av maj så hade du garanterat fått positivt på graviditetstestet nu.


    2007, 2010, och 3/6 2019
  • Mamma02

    Man ska ju egentligen ta morgonpromenad men jag tog det på förmiddagen o hade varit på toa en timme tidigare. Kan det göra någon skillnad? Min mens har aldrig varit sen o har molnande mensvärk o öm i brösten o tröttare.

  • Mamma02

    Man ska ju egentligen ta morgonpromenad men jag tog det på förmiddagen o hade varit på toa en timme tidigare. Kan det göra någon skillnad? Min mens har aldrig varit sen o har molnande mensvärk o öm i brösten o tröttare.

  • NervösAnonym

    Som tidigare skrev, räknar du på ägglossningen för maj månad skulle du haft mens i slutet på maj vilket du förmodligen haft. Om du inte haft mens i maj heller så borde du vara i vecka 8-9 nu vilket ger positivt test oavsett tidpunkt på dygnet. Om du inte är en av de kvinnor som beter sig lite som dom vill. Då kan du få negativt ändå. Folk får ju ibland vanlig mens i flera månader trots graviditet så aldrig säg aldrig.

    Men förväntade du mens den 28 juni borde du haft sex vid ägglossning mitten på juni. Eller så har du fått en oregelbunden mens cykel och det borde du kolla upp.

Svar på tråden Gravid?