• Thu 4 Jul 2019 17:12
    288 visningar
    3 svar
    3
    288

    Frittids över sommaren

    Hej

    Vi har långledigt över sommaren nästan 3månader m barnen o sambon är på g att sälja sitt företag. Har en privat skola o eftersom vi inte vet om sambo kommer ha jobb efter sommaren så tänkte jag att vi säger upp Frittids. Jag slutar ändå kl 13 på dagarna o sonen utnyttjar Frittids väldigt inte redan idag o vi får bet 900kr varje månad. Men då blev jag uppringd, ansvarig sa att de inte kan lova plats till hösten? Ska vi bet i 3 mån utan att veta om det behövs. Kanske är jag dum, har inte haft någon liknande situation . Tvungen att kolla med er som kan tack på förhand

  • Svar på tråden Frittids över sommaren
  • Thu 4 Jul 2019 18:16
    #1

    Dom håller ju inte en plats för nån som kanske behöver den.

    Du kan ju säga upp den (tror det är 1 månads uppsägningstid i denna kommunen i alla fall) och lägga in en ny ansökan med start 22/8, vilken du kan säga upp om du inte behöver den sen. Din ansökan hamnar då längst bak, så det är ju inte garanterat att du får plats just då ändå, ifall det är många andra som ansökt om plats.

    Men du behöver ju i så fall ändå betala för 2 uppsägningsmånader.

  • Thu 4 Jul 2019 22:26
    #2

    Sa upp den för 2mån sedan o då ringde de till oss. Alla elever är alltid garanterade Frittids på skolan men från är om de kan hindra oss från att säga upp Frittids om vi inte vet vad som väntar efter 3mån?

  • Anonym (Friti­dspeda­gog)
    Wed 31 Jul 2019 23:55
    #3

    Hej

    Nu är ju sommaren snart slut redan men såhär är reglerna iallafall på en kommunalskola. Osäker hur privata skolor har det om de måste följa dessa regler. Du får säga upp det när du vill, det är 1 månad uppsägning. Du ska ha garanterad plats när man går i skolan och det tar max 1 dag efter inlämnad ansökan med alla uppgifter. Men tips är om du vet att du ska ha plats igen så sök direkt igen med start från skolstarten eller vid behovsdagen. Jag har förståelse för att man vill spara dessa pengar men blir mycket papper åt oss men det är vårt arbete så det gör vi när det behövs. Inte jättekrävande men lite tid för det istället för att fokusera på barnen blir det.

Svar på tråden Frittids över sommaren