• Madelen1234

    Han vill ha fler barn, jag tvekar

    Min man o jag har ett barn ihop, en som på 1,5 år. Vi har det bra tillsammans och sonen är supergullig och enkel. Förlossning och graviditet var okomplicerade och nu vill min man så gärna har ett barn till.

    Problemet ligger hos mig.. jag blir nästan äcklad av att bli gravid igen. Känns som att alla mina känslor försvunnit på vissa plan. Känner mig likgiltig ibland inför min man. Älskar verkligen min son över ALLT men ibland saknar jag mitt gamla liv. Ett liv som singel och i frihet. Att dejta snygga män och ha lite spänning i vardagen. Jag saknar uppmärksamheten och känner mig sååååå vuxen nu som FÖRÄLDER. Så osexigt :(

    Känner mig så bortskämd till o från. Har världens bästa man som älskar sitt barn och mig över allt. O jag längtar bara bort...

    Nån som känner igen sig? Kommer det gå över?

  • Svar på tråden Han vill ha fler barn, jag tvekar
  • Seven Costanza

    Känner igen mig i känslan av att ha gått från ung och snygg till MAMMA med stora bokstäver, och för mig blev det dessutom värre efter att ha börjat jobba igen (kände mig rätt fin och fräsch när barnet var ett år och jag fortfarande var föräldraledig, men sedan blev jag SÅ golvad av att jobba OCH ha barn). Det är oftast inte jobbigt att ha hand om barnet känner jag, men just att jobba och ha barn tycker jag är påfrestande i det att jag saknar att kunna ta hela kvällar, ibland in på natten för att jobba undan - barnet letar efter mig överallt haha - så jag känner som att jag ständigt ligger lite efter och att jag gjorde ett bättre jobb innan jag fick barn trots att alla säger att man blir så mycket effektivare av att ha barn. Jag blev mest bara trött och otillräcklig. Underbart är det att ha barn nu på semestern, även om det är intensivt.

    Vårt barn är tre nu och jag känner inte mig sugen på fler barn alls. Min man vill gärna ha minst ett till och gör sitt yttersta för oss med den tid han har, men han jobbar mer än vad jag gör och kommer troligen inte kunna minska särskilt mycket på minst några års sikt, så det ser jag inte hur det skulle kunna vara en bra idé att få fler barn. Om jag inte börjar längta kommer jag inte ändra mig, men det är klart att det finns en viss underliggande oro (troligen obefogad) i att mannen skulle kunna lämna mig och få fler barn med någon annan, men jag längtar absolut inte efter någon annan man eller annat liv, bara mindre jobb och mer frihet och ett barn som somnar i rimlig tid på kvällarna.

  • LittleSunshine84

    Bra skrivet ovanför. Jag har nu två barn och blev ÄNNU mer mamma och vet knappt vem jag själv är längre. Jag var också ung, fräsch och snygg. Nu känner jag mig mest sliten och som att jag skulle åldrats 25 år på ett år.

    Första barnet har varit superkänsligt på alla plan men alltid sovit relativt bra. Men det har varit jätte jätte tufft. Sen ville min sambo ha ett till barn och jag hakade på även om jag inte var så sugen. Jag älskar mina barn över allt annat. Men livet är mer annorlunda än jag kunde föreställa mig :) har nu en snart treåring och en fyramånaders.

  • Madelen1234

    Åh känner igen mig så!

    Man är MAMMA, vuxen och.. gammal?! Fast man bara är runt 30.

    Saknar att vara den yngsta på jobbet, att få åtråvärda blickar, att känna mig lätt och fräsch och fri. Nu är man morsa, inte så hett va.

    Men vad ska man göra?!

    Inse bara att dom tiderna är förbi.

Svar på tråden Han vill ha fler barn, jag tvekar