• Parasoll

    Någon naturligt gravid som är över 45?

    Jag var naturligt gravid då jag var 46 år. Fick missfall i v 10. Nu ärjag 49 år och naturligtgravid igen. Nägon mer? Missfallsrisken är ju på nästan 100% så vi ska inte göra abort utan låta kroppen bestämma.

    Fler i samma sits?

  • Svar på tråden Någon naturligt gravid som är över 45?
  • viseversa

    fast nöästan 100% är det ju inte. Min mamma har en arbetskompis som blev narutligt gravid i samma ålder som du nu. Hon fick en frisk flicka. Min mosters arbetskompis blev gravid när hon var 53 eller 54 år. Inget missfall där heller. Dock trodde hon att hon var i klimakteriet och reagerade itne fören hon kände sparkar och då var det för sent för abort ändå. Hon fick också en frisk flicka.

  • Vårthjärta

    Jag är 44 och är gravid i v.23. Fyller 45 bara 1,5 månad efter vårt barn kommer. ( Är vårt första barn.) Slutade med preventivmedel ca 1 år innan, och hon har kommit till på naturlig väg. Alla prover ser bra ut och vi ser fram emot vår lilla tös ?????

  • Anonym (43 år)

    Förvisso inte över 45 men 43 och gravid i vecka 13 inte första barnet

  • Anonym (PKM)

    Jag blev gravid när jag var 40 och fick då missfall. 
    Nu är jag 45 och gravid i v. 8+4.
    Inget planerat och på nätet står det att det är osannolikt att bli gravid efter 45. Skrikandes

    Är väldigt klyven till hur jag ska känna och tänka inför detta, även min man.

    Jag har tre barn (27,17 och 15), varav två är gemensamt med min man.

  • Zakopane
    Parasoll skrev 2019-07-06 15:02:07 följande:
    Någon naturligt gravid som är över 45?

    Jag var naturligt gravid då jag var 46 år. Fick missfall i v 10. Nu ärjag 49 år och naturligtgravid igen. Nägon mer? Missfallsrisken är ju på nästan 100% så vi ska inte göra abort utan låta kroppen bestämma.

    Fler i samma sits?


    Jag fyller 45 i år och är gravid i vecka 9. Oplanerad graviditet, så absolut på naturlig väg och utan aktiva försök att pricka in. 
  • Anonym (ambivalent)

    En till här, nyss fyllda 47, helt oplanerat och otippat, är typ i chock och väldigt ambivalent. Hur går era tankar?

  • Zakopane
    Anonym (ambivalent) skrev 2022-02-11 16:56:02 följande:

    En till här, nyss fyllda 47, helt oplanerat och otippat, är typ i chock och väldigt ambivalent. Hur går era tankar?


    Har du barn sedan innan?
  • Zakopane
    Anonym (ambivalent) skrev 2022-02-11 16:56:02 följande:

    En till här, nyss fyllda 47, helt oplanerat och otippat, är typ i chock och väldigt ambivalent. Hur går era tankar?


    Jag har ganska fullt upp med fyra barn och hade inte tänkt ha en till? samtidigt kändes det konstigt att definitivt bestämma att man inte skulle ha fler (genom att sätta in spiral). Nu avgjorde ödet att det blir en till. Det känns ju slitsamt men samtidigt tänker jag att okej, jag får stå tillbaka ett tag, men i det långa loppet är det inte så mkt att orda om. Tid för mig kommer senare.


    men ska tillägga att om NIPT visar avvikelse så lutar jag åt abort. Får svar på NIPT nästa vecka.

  • Anonym (ambivalent)
    Zakopane skrev 2022-02-12 19:10:34 följande:

    Jag har ganska fullt upp med fyra barn och hade inte tänkt ha en till? samtidigt kändes det konstigt att definitivt bestämma att man inte skulle ha fler (genom att sätta in spiral). Nu avgjorde ödet att det blir en till. Det känns ju slitsamt men samtidigt tänker jag att okej, jag får stå tillbaka ett tag, men i det långa loppet är det inte så mkt att orda om. Tid för mig kommer senare.


    men ska tillägga att om NIPT visar avvikelse så lutar jag åt abort. Får svar på NIPT nästa vecka.


    i vilken vecka är du då?
Svar på tråden Någon naturligt gravid som är över 45?