• Anonym (Bachman)

    Förändringens Vindar Blåser

    Man kan känna det.
    Att det är dags.
    Män är trötta på det, ta första steget.
    Kvinnor har tagit över rökningen, vill vara mer som män.
    Nu får ni kvinnor ta över detta också.
    Jag har gjort mitt.
    Er tur.
    Revolutionen är här.

  • Svar på tråden Förändringens Vindar Blåser
  • Ignoramus

    Jasså? Det är inte min uppfattning.

    Jag kan knappt umgås med människor som inte är roliga. Lyckligtvis är alla mina tjejkompisar det, så du måste leta dåligt.


    Anonym (?) skrev 2019-08-02 23:11:46 följande:

    Humor är överskattat. Ofta efterfrågar tjejer just humor, men bidrar rätt sällan med detsamma vilket jag finner märkligt. Däremot agerar jag lättsamt i sociala situationer med tjejer, vilket de gör också, om vi nu ska tala om humor i ett bredare perspektiv.


  • Anonym (--)

    hahahaha hahahaha haha

    förlåt men va? vilken tramsig tråd

  • Anonym (Bachman)
    Anonym (Igen) skrev 2019-08-15 14:58:43 följande:
    Jaha? Och vad tänker du göra åt det. Avvakta till någon tar första steget?
    Yes.
  • Anonym (Oviktigt)
    Ignoramus skrev 2019-08-02 14:27:19 följande:

    Varför skulle det vara så märkligt, egentligen? Herrfotboll kostar samhället en jävla massa mer i form av polisiära insatser och skadegörelse.

    Ja, det stämmer angående längden. Sjukt att det är så, men det är onekligen sant. Kvinnors vikt funkar på samma sätt, där har männen en större spelplan. Men visst, vill man göra allt i sin makt för att passa in i normen så är det lättare att förändra sin vikt än sin längd.

    Det främsta fördelarna jag kan komma på är att jag slipper gå ut i krig. Att folk ser mig som en mamma som är hemma med barnet när pappan är iväg och honom som en barnvakt när jag är iväg. Finns säkert fler, men de är det främsta jag kommit på. Och ja, eftersom jag inte är speciellt könsnormativ så har det varit betydligt lättare för mig som tjej att äntra killarnas värld än tvärtom.


    "Kvinnors vikt funkar på samma sätt, där har männen en större spelplan."

    Nej, kvinnor kan banta.
  • Anonym (Oviktigt)
    Ignoramus skrev 2019-08-15 11:23:09 följande:

    Jasså? Det är inte min uppfattning.

    Jag kan knappt umgås med människor som inte är roliga. Lyckligtvis är alla mina tjejkompisar det, så du måste leta dåligt.


    Jag är 47 år och kan räkna de roliga kvinnor jag träffat på ena handen.
  • Anonym (Bachman)
    Läste 2 annonser nu på morgonen.
    Ena tjejen var trött på alla penisbilder.
    Den andra var inte bara ute efter sex. Hon är svårflirtad också, så du får kämpa lite extra.
    Nej, det tänker jag inte göra.
    Jag tror att det finns vanliga, kärleksfulla, ödmjuka tjejer nånstans. 
    Jag hoppas det i alla fall...
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Bachman) skrev 2019-10-06 07:49:15 följande:

    Läste 2 annonser nu på morgonen.Ena tjejen var trött på alla penisbilder.Den andra var inte bara ute efter sex. Hon är svårflirtad också, så du får kämpa lite extra.

    Nej, det tänker jag inte göra.

    Jag tror att det finns vanliga, kärleksfulla, ödmjuka tjejer nånstans. 

    Jag hoppas det i alla fall...


    Hur går revolutionen, märkt något resultat?
  • Anonym (Bachman)

    På Mötesplatsen verkar det vara mysigare, med mysigare tjejer. Sett några gånger nu hur tjejer skrivit att män faktiskt är goa.
    Kul att se, jämfört med alla tjejer som är pessimister på Happypancake och Badoo. Ett tips: gör en glad och varm presentation, där du inte klumpar ihop alla män som idioter som skickar penisbilder. Och där du inte heller hintar att det är mannen som ska göra allt jobb.

  • Anonym (Bachman)
    Anonym (Igen) skrev 2019-10-06 08:36:51 följande:
    Hur går revolutionen, märkt något resultat?
    Nej, det var en omöjlig dröm.
  • Anonym (Från en annan man)
    Anonym (Bachman) skrev 2019-07-07 13:18:02 följande:

    Nej, orkar inte. Har redan gett upp. Jag erkänner mig besegrad. Jag var chanslös. Kvinnan vann.

    Länge leve Kvinnan.


    Bachman du har nog lyckats göra så många volter i dina tankar att du hamnat lite vilse.

    Jag inser att du känner dig oönskad och frustrerad m.m. Men att börja skylla på kvinnor generellt blir ju lite tokigt.

    Om du vill ha relation men en kvinna kan du ju inte göra henne och alla andra kvinnor till motståndare.

    Det du får fokusera på är ju att konkurrera ut dina motståndare.... dvs oss andra män.... Inte kasta skit på de du vill ha en relation med.... Det blir ju bakvänt.

    Sen kan jag hålla med om att det känns lite orättvist ibland att det i många fall är mycket lättare för kvinnor att hitta någon om de vill ha ett ons eller liknande. Vi får oftast söka mer och vara mycket mer offensiva. Men biologin och samhället har gett kvinnor och män olika förutsättningar på en rad olika punkter. Vissa av punkterna är till vår fördel och vissa av punkterna är till kvinnornas fördel.

    Men med det sagt så är det flera av punkterna som ska utjämnas för ett bättre samhälle.

    Nej sluta vara förbannad på kvinnor generellt för de är för det första inte en homogen grupp där alla är lika och för de andra förtjänar de inte ditt förakt.

    Ta ett kliv tillbaka... Var dig själv (fast inte bitter), förbättra det du vill förbättra, ha kvar det du gillar med dig själv och jaga inte kvinnorna så kommer du säkert träffa någon.
  • Anonym (Tåffeln)
    Anonym (Bachman) skrev 2019-07-07 13:18:02 följande:
    Nej, orkar inte. Har redan gett upp. Jag erkänner mig besegrad. Jag var chanslös. Kvinnan vann.
    Länge leve Kvinnan.
    Kvinnor äger.
  • Anonym (keymaster)
    riboflavin skrev 2019-07-07 10:00:51 följande:

    Tack, jag uppskattar initiativet. Men kommer du kunna acceptera att jag själv bestämmer vem jag vill ta det där första steget med eller kommer du bli en sån där bitter tönt som anser att det är min plikt att ragga på, och ligga med, alla?


    ligga med alla, finns det någon som tycker att kvinnor ska göra det? Obestämd
  • Anonym (Spännande ändå)

    Representanter du alla män? Har ni pratat ihop er? Ska det rent av bli revolution? Det är lite spännande ändå! Tycker alla män som dig? Har ni haft hemligt möte om det här? Du och alla män i hela världen? De män som vill ta initiativ själva? får de det? Vad ska ni göra av dem? 

  • Anonym (Spännande ändå)
    Anonym (Bachman) skrev 2019-07-07 10:26:46 följande:

    Kvinnor är i den unika positionen att kunna VÄLJA mellan män.
    Därför behövs det en förändring. Så att även kvinnor får känna på hur det är att faktiskt anstränga sig för att få nån. Inte få allt serverat.


    Problemet är ju att om du jämför dina förutsättningar som man med förutsättningarna för en kvinna så kan det inte vara identiskt och därmed rättvist enligt dig, eftersom kropparna inte är designade lika. Kvinnor är inte i den unika situationen att de kan välja för att biologin vill jävlas med män generellt och dig i synnerhet. Inte heller kvinnor som varelser vill det. Nu kanske jag är politiskt inkorrekt dessutom. I slutändan är vi ju alla individer och inom varje kön finns avvikelser som är större än mellan könen generellt tror jag. 


    Men honor är mer selektiva än hanar. Det är logiskt eftersom honorna är ansvariga för resultatet av akten och relationen på ett annat sätt. Det  beror ju på att biologin skiter i dina emotionella sexuella och emotionella behov och istället helt riktar in sig på att avla så bra avkommor i så trygga situationer som möjligt. Hela vår sexuella och relationella sociala förmåga riktar in sig på det. Vi är sociala djur med en stark sexuell koppling till varandra. Sex och attraktion binder ihop oss och kärlek får oss att ta hand om varandra och måna om varandra. När vuxna människor ligger mkt och ofta skapas ett kitt som håller ihop dem. Det blir också barn. Kvinnan vill inte bli gravid med vem som helst egentligen. Inte rent biologiskt iaf. Alla däggdjur har systemet att honorna parar sig med de mest lämpliga hanarna. Då måste hanarna ta eget ansvar för att visa sig lämpliga. Bara för att vi har preventivmedel och sociala skyddsnät sedan något hundra år tillbaka  kopplas ju inte den biologiska attraktionskraften ur eller den sociala. 


    Om du får ligga med 100 kvinnor kommande månader finns risken att du blir pappa till 100 barn inom ett år. Du kan skita i att ta ansvar för ett enda av Demnoch bara dra. Om jag ligger med 100 män kommande månader är risken skyhög att jag blir gravid. Och där står jag ensam med en graviditet och allt vad det innebär. Eftersom vi lever i Sverige 2023 är allt möjligt att lösa. Abort, preventivmedel, socialt stöd osv. För 10 000 år sedan hade det ju varit eventuell död att bli gravid utan en stöttande partner eller grupp/familj vid min sida som jag kunde hjälpas åt med. En stöttande partner blir ju inte det utan rättspatos och relation.


    Alltså är honan selektiv medan hanen är påstridig. Det är logiskt. Att du nu blir utan eller känner dig bitter för att kvinnor får välja men du måste sälja in dig? Det i sig gör dig oattraktiv som partner. Det är inte ens ett problem för väldigt många människor. Både män och kvinnor tar ju initiativ. På olika sätt och i olika situationer men ändå. Om jag tittar på dig och ler upprepade gånger har faktiskt jag tagit initiativ. Om du svarar med att nonchalera dig så är det ju du som väljer bort fortsatt kontakt. Jag är socialt kompetent så jag släpper det då. Om vi är på dejt och jag inte känner några vibbar från dig så kommer jag heller inte att ta fler steg. Då är du ju inte intresserad. Och tvärt om tänker jag. Att du sen kräver ett visst mått av engagemang av mig är helt ok. Men om jag inte håller med så passar vi helt enkelt inte ihop. Då behöver du en mer driven kvinna och jag en mer driven man. Eftersom jag har relationer och så vidare med män verkar det finnas män som jag kan kommunicera med. Har alls inte varit passiv. Även om min man bjöd ut mig först på middag hade jag föreslagit aktiviteter innan så visst att han tog initiativ men det gjorde ju jag med genom att dra ut honom på aktiviteter  och annat.

  • Anonym (psykologi)
    Anonym (Spännande ändå) skrev 2023-03-08 15:37:38 följande:

    Problemet är ju att om du jämför dina förutsättningar som man med förutsättningarna för en kvinna så kan det inte vara identiskt och därmed rättvist enligt dig, eftersom kropparna inte är designade lika. Kvinnor är inte i den unika situationen att de kan välja för att biologin vill jävlas med män generellt och dig i synnerhet. Inte heller kvinnor som varelser vill det. Nu kanske jag är politiskt inkorrekt dessutom. I slutändan är vi ju alla individer och inom varje kön finns avvikelser som är större än mellan könen generellt tror jag. 


    Men honor är mer selektiva än hanar. Det är logiskt eftersom honorna är ansvariga för resultatet av akten och relationen på ett annat sätt. Det  beror ju på att biologin skiter i dina emotionella sexuella och emotionella behov och istället helt riktar in sig på att avla så bra avkommor i så trygga situationer som möjligt. Hela vår sexuella och relationella sociala förmåga riktar in sig på det. Vi är sociala djur med en stark sexuell koppling till varandra. Sex och attraktion binder ihop oss och kärlek får oss att ta hand om varandra och måna om varandra. När vuxna människor ligger mkt och ofta skapas ett kitt som håller ihop dem. Det blir också barn. Kvinnan vill inte bli gravid med vem som helst egentligen. Inte rent biologiskt iaf. Alla däggdjur har systemet att honorna parar sig med de mest lämpliga hanarna. Då måste hanarna ta eget ansvar för att visa sig lämpliga. Bara för att vi har preventivmedel och sociala skyddsnät sedan något hundra år tillbaka  kopplas ju inte den biologiska attraktionskraften ur eller den sociala. 


    Om du får ligga med 100 kvinnor kommande månader finns risken att du blir pappa till 100 barn inom ett år. Du kan skita i att ta ansvar för ett enda av Demnoch bara dra. Om jag ligger med 100 män kommande månader är risken skyhög att jag blir gravid. Och där står jag ensam med en graviditet och allt vad det innebär. Eftersom vi lever i Sverige 2023 är allt möjligt att lösa. Abort, preventivmedel, socialt stöd osv. För 10 000 år sedan hade det ju varit eventuell död att bli gravid utan en stöttande partner eller grupp/familj vid min sida som jag kunde hjälpas åt med. En stöttande partner blir ju inte det utan rättspatos och relation.


    Alltså är honan selektiv medan hanen är påstridig. Det är logiskt. Att du nu blir utan eller känner dig bitter för att kvinnor får välja men du måste sälja in dig? Det i sig gör dig oattraktiv som partner. Det är inte ens ett problem för väldigt många människor. Både män och kvinnor tar ju initiativ. På olika sätt och i olika situationer men ändå. Om jag tittar på dig och ler upprepade gånger har faktiskt jag tagit initiativ. Om du svarar med att nonchalera dig så är det ju du som väljer bort fortsatt kontakt. Jag är socialt kompetent så jag släpper det då. Om vi är på dejt och jag inte känner några vibbar från dig så kommer jag heller inte att ta fler steg. Då är du ju inte intresserad. Och tvärt om tänker jag. Att du sen kräver ett visst mått av engagemang av mig är helt ok. Men om jag inte håller med så passar vi helt enkelt inte ihop. Då behöver du en mer driven kvinna och jag en mer driven man. Eftersom jag har relationer och så vidare med män verkar det finnas män som jag kan kommunicera med. Har alls inte varit passiv. Även om min man bjöd ut mig först på middag hade jag föreslagit aktiviteter innan så visst att han tog initiativ men det gjorde ju jag med genom att dra ut honom på aktiviteter  och annat.


    Intressant och välskrivet... men du bekräftar ju i princip vad personen säger.
    Det ÄR kvinnor som väljer...

    Och det som orsakar alla långa bisarra diskussioner på FL är ju oftast inte att det förhåller sig så utan pga många kvinnor förnekar att det skulle förhålla sig så? 

    Om det är så självklart och naturligt som du skriver (vilket jag håller med om att det är), varför är det en sånt känsligt ämne att i stort sett varenda tråd om det ballar ur totalt?

    Och svaret på den frågan tror jag finns i ett helt annat ämne än biologi
  • Anonym (Spännande ändå)
    Anonym (psykologi) skrev 2023-03-08 15:53:23 följande:
    Intressant och välskrivet... men du bekräftar ju i princip vad personen säger.
    Det ÄR kvinnor som väljer...

    Och det som orsakar alla långa bisarra diskussioner på FL är ju oftast inte att det förhåller sig så utan pga många kvinnor förnekar att det skulle förhålla sig så? 

    Om det är så självklart och naturligt som du skriver (vilket jag håller med om att det är), varför är det en sånt känsligt ämne att i stort sett varenda tråd om det ballar ur totalt?

    Och svaret på den frågan tror jag finns i ett helt annat ämne än biologi

    Jo men det tycker inte jag är sakfrågan. Allting ballar ur när det ska tjafsas om ifall folk har rätten att välja själva vilka de ligger med eller inte fast det är lite omskrivet. Och någon form av millimeterrättvisa som inte egentligen går att applicera på livet eller könen.


    Jag tycker tvärtom mot dig att ingen tråd handlar specifikt om att kvinnor tycker att de inte väljer vilka de ska ligga med. Det gör iofs alla?🤔Men jag teor ändå jag förstår vilket val du menar.


    Tror det är känsligt för att Sverige är lite av en åsiktskorridor när det kommer till manligt och kvinnligt och feminint och maskulint och jämnställdhet. Att jämställdhet egentligen skulle krocka med vad som gör att vi känner oss kvinnliga och manliga, feminina och maskulina samt vår biologi. Jag tänker att en heterosexuell kvinna som inte är så feminin i sitt sätt fortfarande mest troligt inte kommer att ligga med vem som helst bara för att vara snäll. Riktig jämnställdhet har inte med vem som tar initiativ på en dejt att göra heller för den delen men kan ju ha det beroende på situation. Men det är ju aldrig svartvitt. Men diskussionen verkar fastna där jämt.


    Om bara män slutade ta initiativ ska kvinnorna få se typ! Hahaha då ska de få! Jaha. Men alla snälla, fina, trygga och glada män som faktiskt känner sig manliga när de betalar på första dejten då- kan de bara få göra det då? Kan alla kvinnor som vill ha högklackat få ha det. Kan män som vill initiera första hånglet få det och kan kvinnor få etala för sig själva om de vill och ha ONS om de känner för det och kan män som vill bli uppvaktade få bli det? Vilka vi vill ligga med kanske vi inte väljer utifrån hur diskmaskinen fyll men det är å andra sidan ingen krock mellan att vara den som bli uppvaktad eller uppvaktar och kamratskapet. 

    Vi är väldigt jämnställda hemma. Men min man sätter stort värde på den känslan av manlighet, grottman och styrka han känner när han gör vissa saker. Eller rollfördelningen när vi ligger. Då är han dominant. Där finns, tack och lov, inget jämnställt. . Han känner sig manlig när han dominerar och jag kvinnlig. Men det är fortfarande med respekt och med ömhet hur hårt det än är. Det hindrar inte att vi delar på hämtning och städning och tvätt en timme senare. men det här var ju ett sidospår. summa summarum var att både kvinnor och män väljer så klart vilka de ligger med. Riktar jag in mig på en man att förföra eller en man på att förföra mig lyckas det ju om vi är attraktiva nog i varandras ögon. Ingen tvingas ligga med någon. Jag anser att män fortfarande väljer i samma utsträckning som kvinnor. Grejen är väl den att män oftare får välja innan de vet om de får napp och kvinnor oftare än män väljer bland alternativen som finns. Men båda väljer ju. Ingen är tvingad att blanda sina könsorgan och leva ihop resten av liver. Grejen är väl den att de flesta av oss får ligga och får dem vi velat ha åtminstone någon gång i livet och det här är inget problem. Jag är inte bitter för att jag inte fått alla män jag velat ha i mitt liv. Jag är glad och tacksam för de bra män jag haft äran att få i mitt liv. Oavsett vem som valde. TS har just gett igen på alla kvinnor i världen genom att sluta ta initiativ pga den orättvisa som ligger i att kvinnor får större valmöjligheter utan att inse att han först måste få bort den orättvisa som ligger i den kvinnliga kroppens ansvarsområden för att det egentligen skulle vara på ngt annat sätt. Men de flesta av oss är glada oavsett det som är bra eller mindre bra med just vårt kön. 

  • Anonym (Ingen initiativ - inget intresse!)

    Vilket totalt meningslöst inlägg som väckts ur graven. Osar bitterhet och oattraktiv snubbe lång väg.

Svar på tråden Förändringens Vindar Blåser