• Astriidlind

    Min son spänner sig och harklar hela tiden!

    Som rubriken lyder!

    Min son på 9 veckor har alltid harklat sig men nu senaste veckan så har det blivit så mycket värre.

    Under nätterna speciellt håller han på o spänner sig som att han vill bajsa, han harklar sig och drar bak huvudet flera gånger. Han ser väldigt besvärad ut och har händerna på ansiktet mycket och har rivit sig själv.

    Är detta bara en fas eller är det något jag borde vara orolig över? Någon som varit med om liknade?

  • Svar på tråden Min son spänner sig och harklar hela tiden!
  • Anonym (Anonym)

    Ingen aning om det är normalt, men jag hade blivit orolig, tycker du ska kolla upp en gång för mycket än en gång för lite.

    Ta kontakt med vården, han kan ju ha något som påverkar andningen/halsen utan att det märks jättemycket.

  • Astriidlind
    Anonym (Anonym) skrev 2019-07-07 13:11:28 följande:

    Ingen aning om det är normalt, men jag hade blivit orolig, tycker du ska kolla upp en gång för mycket än en gång för lite.

    Ta kontakt med vården, han kan ju ha något som påverkar andningen/halsen utan att det märks jättemycket.


    Jag har tid hos Bvc på ons om det inte blir värre än vad det är så kanske jag kan vänta eller?
  • Anonym (Anonym)
    Astriidlind skrev 2019-07-07 13:32:28 följande:
    Jag har tid hos Bvc på ons om det inte blir värre än vad det är så kanske jag kan vänta eller?
    Läste på 1177 att det KAN vara krupp. Men jag är inte alls proffs såklart, men det står där på den sidan att du kan ringa nummer 117 om du vill ha vägledning, de kan svara på om det är allvarligt eller ej. 

    www.1177.se/Vastmanland/barn--gravid/vanliga-besvar-och-sjukdomar-hos-barn/krupp/
  • Anonym (S)

    Kanske magsyra som kommer upp i halsen? . Höj huvudändan.

  • Ellifant

    Hörs som.. tyst reflux, goggla det och stå på dig. Tyvärr är inte bvc så kunniga, så lita på din magkänslan. Just det här med att de spänner sig och drar huvudet bakåt är vanligt täcken och då när dom ligger ner för att magsyran åker upp i halsen och fräter så det gör ont.

  • Astriidlind

    Jag var i barnakuten idag och dom hade inget vettigt svar heller. Hon tyckte det var ganska vanligt att bäbisar gör så och att om han inte blir blå i ansiktet eller har hög feber behöver vi inte vara oroliga.

    Han är annars en glad pojke men skulle jag märka att han blir hängig så åker jag in med honom direkt.

    Hans lungor och hjärta lät iallafall bra.

Svar på tråden Min son spänner sig och harklar hela tiden!