• Sun 7 Jul 2019 13:49
    363 visningar
    6 svar
    6
    363

    Avbrutet samlag - gravid?

    Hej alla!
    Har en lite rörig fråga och uppskattar alla råd och svar och är tacksam för den som orkar läsa :)

    Jag är 18 år och jag har alltid haft väldigt oregelbunden mens. Jag har flera gånger försökt göra en liten "menskalender" och försökt räkna ut ungefär när den ska komma men det har alltid varit i princip omöjligt eftersom den är så pass oregelbunden, därför så har jag ju inte heller kunnat räkna ut när jag har ägglossning heller på egen hand. 
    Jag har använt mig av p-plåster under en tid men för några månader sedan slutat med dessa eftersom jag inte mådde bra av dom och då varit helt utan preventinmedel. Jag och pojkvännen har använt oss av kondom under samlag istället men det har dock ändå hänt att vi haft avbrutet samlag flera gånger, alltså han har inte kommit i mig men jag är ju ändå medveten om att det är en stor risk. Senaste gången jag hade mens var i mitten av maj skulle jag tippa, och under hela juni har jag inte fått någon mens och vi har flertal gånger haft avbrutet samlag (väldigt korkat jag vet och tro mig efter denna oro jag känner nu kommer det aldrig ske igen). Jag har känt mig väldigt illamående, ont i brösten och andra typiska graviditetssymptom, och senaste samt sista gången vi hade avbrutet samlag var förra veckan, och då ungefär 3 eller 4 dagar efter tog jag ett gravtest. Det var alltså en vecka och några dagar sen jag tog gravtestet nu och det visade negativt. Men jag är ändå väldigt orolig med tanke på att min mens fortfarande ej kommit och den är över en månad sen nu, har fortfarande dessa graviditetssymptom och jag vet inte det kanske var för tidigt för att synas på graviditetsstestet när vi haft avbrutet samlag så pass regelbundet??
    När borde jag ta ett nytt test och vara säker på korrekt svar? Alla tips, råd och erfarenheter uppskattas!

    (Och bespara mig moralkakorna tack, tro mig har lärt mig min läxa..)

  • Svar på tråden Avbrutet samlag - gravid?
  • Sun 7 Jul 2019 14:37
    #1

    Puff :)

  • Anonym (4 barn)
    Sun 7 Jul 2019 15:10
    #2

    4 barn.

    1a barn och 3e barn är till efter avbrutet samlag.

    Köp ett till test nu för att ta reda på om du är gravid eller inte.

  • Sun 7 Jul 2019 16:14
    #3

    Har test hemma. Men har hört att det är säkrast att ta det med morgonurin istället, eller går det lika bra att göra ett nu?

  • Anonym (4 barn)
    Sun 7 Jul 2019 16:26
    #4
    elina678 skrev 2019-07-07 16:14:44 följande:

    Har test hemma. Men har hört att det är säkrast att ta det med morgonurin istället, eller går det lika bra att göra ett nu?


    Du kan nog ta ett nu. Men vänta några timmar så urinen får ligga ett tag.
  • Sun 7 Jul 2019 20:24
    #5
    Anonym (4 barn) skrev 2019-07-07 16:26:42 följande:
    Du kan nog ta ett nu. Men vänta några timmar så urinen får ligga ett tag.
    Har tagit ett nu med ett rfsu-test. Det är ett kontrollstreck som givetvis visar att det fungerar som det ska men sen är det ett till hyfsat tydligt streck precis bredvid "plasten" där det står max punkten om du förstår, är förvirrad om det är något spökstreck när den kanske borde vara närmare kontrollstrecket eller om jag faktiskt är gravid? :s
    Tack så mkt för dina svar förresten!
  • Anonym (4 barn)
    Sun 7 Jul 2019 20:45
    #6
    elina678 skrev 2019-07-07 20:24:25 följande:

    Har tagit ett nu med ett rfsu-test. Det är ett kontrollstreck som givetvis visar att det fungerar som det ska men sen är det ett till hyfsat tydligt streck precis bredvid "plasten" där det står max punkten om du förstår, är förvirrad om det är något spökstreck när den kanske borde vara närmare kontrollstrecket eller om jag faktiskt är gravid? :s

    Tack så mkt för dina svar förresten!


    Jag har aldrig använt dom testen, många säger att dom inte är så bra.

    Köp ett clearblue digitaltest imorgon som visar antal veckor. Lycka till
Svar på tråden Avbrutet samlag - gravid?