• Anonym (Ts)
    Sun 7 Jul 2019 20:16
    710 visningar
    50 svar
    50
    710

    Vad kan vara fel med honom sexuellt?

    Jag dejtar en kille sedan en månad tillbaka. Vi har båda mkt känslor för varandra, är kära. Jag är hans första.

    Det ena problemet är att han har jättesvårt att få orgasm/utlösning. Han har aldrig fått det med mig och säger att det är jättesvårt även när han är själv. Lyckas kanske 1/10 ggr och det kan ta en timme, när han runkar själv alltså.

    Det andra problemet är att han tappar ståndet rätt ofta. Minsta lilla distraktion etc. Jag är van att om man måste avbryta mitt i om tex telefonen ringer så kan killen liksom prata i den 2 min och ändå ha kvar ståndet. Min nuvarande kan tappa det av att vi byter ställning tex. Dock går det rätt fort att få tillbaka det för honom men det blir ändå lite jobbigt när det händer hela tiden.

    Han är bara 21 år, ej omskuren, tar inga mediciner. Är i bra fysisk och psykisk form. Inte stressad. Inte religiös eller ngt sånt utan snarare lite exhibitionistisk och gillar att prata om sex. Väldigt öppen med sånt.

    Vad är fel? :/ Han vill inte gå till läkare för tror inte att det kommer hjälpa men om jag kommer på vad som kan vara fel, som en teori, så kanske han kan gå med på det.

    Det kan väl inte vara psykiskt eftersom det är likadant när han är själv?

  • Svar på tråden Vad kan vara fel med honom sexuellt?
  • Anonym (Får du)
    Sun 7 Jul 2019 20:19
    #1

    Får du orgasm med honom då?

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sun 7 Jul 2019 20:27
    #2
    Anonym (Får du) skrev 2019-07-07 20:19:34 följande:

    Får du orgasm med honom då?


    Jadå jag har tvärtom väldigt lätt att få det. Så kan få det av nästan vad som helst. Men vill ju att han ska få det med mig. Och undrar vad som kan vara fel.
  • Prakti­sk58
    Sun 7 Jul 2019 20:32
    #3

    Röker han ?

    Homo ?

    Säker på att inte läkare/medicin hjälper ?

  • Anonym (kreti och pleti)
    Sun 7 Jul 2019 20:41
    #4

    Det är inte så att pojkvännen själv måste ta reda på vad som "felas" honom och lösa det? Gå till urolog eller sexterapeut eller liknande menar jag.

    Men om det nu är så att du vill att kreti och pleti ska gissa så är in gissning att han inte tänder tillräckligt på sin partner. 

  • Anonym (Mia)
    Sun 7 Jul 2019 20:43
    #5

    Han kanske medicinerar med antidepressiv medicin.

  • Sun 7 Jul 2019 20:45
    #6

    Låter mer som att han helt enkelt är ung och ovan och inte hittat rätt teknik än så han kan komma. Kombinerat med osäkerhet och det blir ett komplex.

    Då blir konsekvensen att det sätter sig i huvudet och blir en psykisk spärr. En sån spärr sitter även vid onani.

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sun 7 Jul 2019 20:48
    #7
    Praktisk58 skrev 2019-07-07 20:32:01 följande:

    Röker han ?

    Homo ?

    Säker på att inte läkare/medicin hjälper ?


    Röker inte, lever hälsosamt. 


    Absolut inte homo. Och isf hade han ju inte haft något problem med det när han var själv... så tror inte att det har med mig att göra. 


    Vilken medicin? Han kan nog tänka sig gå till läkare om jag föreslår att "det här kan vara problemet och så här kan läkare fixa det" men tycker annars inte det är någon mening med att gå dit. 


    Anonym (kreti och pleti) skrev 2019-07-07 20:41:39 följande:

    Det är inte så att pojkvännen själv måste ta reda på vad som "felas" honom och lösa det? Gå till urolog eller sexterapeut eller liknande menar jag.

    Men om det nu är så att du vill att kreti och pleti ska gissa så är in gissning att han inte tänder tillräckligt på sin partner. 


    Han tycker att det är meningslöst och tror inte att de kan göra något. Så jag vill ha tips på vad som kan vara fel så kanske han kan gå med på att träffa någon om det. 

    Om det har att göra med mig skulle det väl funka okej när han tittar på porr själv, men det gör inte det. Det är samma problem då. Och han är verkligen jättekär i mig, det tror jag på och han tänder på mig. Han ger mig gärna oralsex i en timme liksom om jag vill det. Nej men jag kan se på honom att han är jättekär i mig. det tvivlar jag inte på. 


    Anonym (Mia) skrev 2019-07-07 20:43:51 följande:

    Han kanske medicinerar med antidepressiv medicin.


    Nej han tar ingen medicin alls. 

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sun 7 Jul 2019 20:54
    #8
    Fjäril kär skrev 2019-07-07 20:45:54 följande:

    Låter mer som att han helt enkelt är ung och ovan och inte hittat rätt teknik än så han kan komma. Kombinerat med osäkerhet och det blir ett komplex.

    Då blir konsekvensen att det sätter sig i huvudet och blir en psykisk spärr. En sån spärr sitter även vid onani.


    Ja kanske det. Han är jätteförtjust i att ge oralsex och jag undrar om det kanske är just för att han har det här problemet. Han vill gärna fokusera mest på mig liksom. Och det betyder ju att det kanske blivit lite av ett komplex ändå. 

    Hur kommer man över något sånt? Och vilken teknik skulle kunna funka om det är fel på tekniken? Finns det något som jag kan göra för att hjälpa till? 


    Han har låtit mig titta på en gång när han runkat och då tänkte jag på att jag tycker att han varierar sig ganska mycket. Alltså han tar ganska löst/mjukt ett tag, sedan ganska hårt, sedan ganska mjukt etc. Liksom släpper taget ganska ofta och gör något annat, byter position. Varierar alltså ganska mycket hur han gör det (om det nu inte bara var att han skulle showa lite inför mig), och gör liksom inte samma sak intensivt under en längre tid som tidigare pojkvänner jag fått titta på har gjort. Nämnde det till honom men han pratade bort det, typ. Dock verkade han bekväm hela tiden så inte nervös eller så. 

  • Anonym (Ts) Trådstartaren
    Sun 7 Jul 2019 20:56
    #9

    Har frågat hur det känns för honom när han är nära men inte kan få orgasm och då sa han att det inte känns "specifikt" nog. Alltså när han runkar då. 

  • Sun 7 Jul 2019 21:07
    #10
    +1
    Anonym (Ts) skrev 2019-07-07 20:54:15 följande:

    Ja kanske det. Han är jätteförtjust i att ge oralsex och jag undrar om det kanske är just för att han har det här problemet. Han vill gärna fokusera mest på mig liksom. Och det betyder ju att det kanske blivit lite av ett komplex ändå. 

    Hur kommer man över något sånt? Och vilken teknik skulle kunna funka om det är fel på tekniken? Finns det något som jag kan göra för att hjälpa till? 

    Han har låtit mig titta på en gång när han runkat och då tänkte jag på att jag tycker att han varierar sig ganska mycket. Alltså han tar ganska löst/mjukt ett tag, sedan ganska hårt, sedan ganska mjukt etc. Liksom släpper taget ganska ofta och gör något annat, byter position. Varierar alltså ganska mycket hur han gör det (om det nu inte bara var att han skulle showa lite inför mig), och gör liksom inte samma sak intensivt under en längre tid som tidigare pojkvänner jag fått titta på har gjort. Nämnde det till honom men han pratade bort det, typ. Dock verkade han bekväm hela tiden så inte nervös eller så. 


    Bästa tipset är att sluta fokusera på utlösning. Att jaga utlösning kommer bara att göra komplexet värre. Han sätt att onanera verkar också bara vara fokus på att jaga utlösning istället för att njuta.

    Fokusera istället mer på helheten. Ha samlag, ha riktigt sex, smek och hångla men sluta tänk på att han måste få utlösning. Njut av att det är skönt. Slappna av. Släpp alla krav både du och han och njut av nuet. Det är sexet och samlaget som är klimax och det ni mest vill ha. Fokusera på det.

    Att fortsätta ha ett aktivt sexliv, bli erfaren och därmed också lära sig vilka muskler som ska användas, vilken andning som funkar bäst och vilken typ av sex som hetsar bäst. Det i sin tur leder fram till större självsäkerhet och kroppskännedom och komplexet släpper med tiden.
Svar på tråden Vad kan vara fel med honom sexuellt?