• Mon 8 Jul 2019 21:47
    757 visningar
    9 svar
    9
    757

    Kan det ens vara en graviditet?

    minnie768 skrev 2019-07-08 15:47:23 följande:

    Jag och sambon har försökt bli gravida i ca 1 år utan minsta plus på stickan :( I februari i år fick jag en annorlunda mens med smärtor så trodde det var ett MA. Var inne på gynakuten då 1177 misstänkte utomkvedshavandeskap, negativt gravtest = inget MA. Har läst lite om kemisk graviditet och misstänker att det var det som skedde men eftersom jag inte hade tagit något gravtest mellan äl och bim vet jag inte säkert.

    Mina cykler efter detta har varit 60 samt 44 dagar (normalt ligger jag runt 28 dagar), nu är jag inne på CD52 utan mens i sikte. Det känns tungt att inte mensen kommit ännu eftersom jag nästkommande cykel ska börja med äl-tester inför utredningen i höst.

    MEN, anledningen till inlägget:

    Senaste kanske 1-2 veckorna har jag haft molvärk och mått lätt illa nästintill varje dag och jag har NOLL energi, är ständigt trött och det känns som att jag "vill" spy så att illamåendet släpper. Vet inte hur många gånger jag nästan varit säker på att mensen kommit, men sen visar det sig att det "bara" är flytningar (sorry för mkt info). Jag tog ett gravtest CD39 (eftersom jag hoppades att cykeln skulle kortas ner ytterligare från förra på 44 dagar) men har inte tagit något mer efter det.

    Vågar inte ens hoppas på att ett under skett och jag blivit gravid, för det är väl högst orimligt att jag skulle ha molvärk och illamående redan nu?! Eller??

    Går och intalar mig att jag håller på och bli sjuk, men det borde ju ha brutit ut vid det här laget...

    Får sån ångest över negativa graviditetstest så vågar inte ta ytterligare ett.. :( (kommentarer att jag ska ta ett gravtest undanbedes tacksamt)

    Vad tror ni? Har kroppen typ blivit skengravid eller är det ens möjligt att ha må så här så tidigt? (om jag ens haft ägglossning) Är det någon som varit med om/läst/hört liknande?

    Eller någon som bara kan peppa mig lite 

    Sorry för mycket info, men utan all info är det nog svårt att ge mig något svar heller.


    Du kan börja må illa redan innan du skulle ha mens! Har varit gravid ganska många gånger och börjar må illa runt 9-10 dagar efter äl! Svagt men märkbart för att sen bli värre och värre.

    Väntar mens om 4-5 dagar men plussade i dag. Tog testet pga mitt illamående de senaste 2 dagarna.

    Håller tummarna för dig!
  • Tue 9 Jul 2019 15:31
    #6
    minnie768 skrev 2019-07-09 15:16:38 följande:

    Jasså? Tror inte jag hört om någon som mår illa redan innan bim innan faktiskt. Kanske får ta ett test, även om det är jobbigt med ett negativt :/

    Grattis till plusset! 


    Jo det är rätt vanligt. Vi pratar inte spy-illa utan mer ett svagt ihållande illamående. Vissa känsliga personer reagerar direkt när hcg ökar i kroppen. Jag är en av dem.

    Tack men plusset var inte välkommet hos min sambo så tyvärr blir det ingen bebis här :(

    Är man 42 och tror sig ha koll på äl men ändå slarvar får man väl skylla sig själv.

    Får se om jag kan övertala honom.
Svar på tråden Kan det ens vara en graviditet?