• Poolskötaren

    Öppettider och bilköp?

    Vilka öppettider vill du ha i affärer som säljer annat än mat?

    Till exempel bilaffärer, möbler, kläder...

    Om du tänker köpa en ny bil. Vill du då kunna köpa den på en söndag kl 16?

    Eller är standardtiderna 9-18 på vardagar tillräckligt?

    En annan sak. Kan du tänka dig att köpa en bil utan att ha sett den i verkligheten? Bara klicka hem den på nätet och lösa finansieringen där direkt? Skulle du gilla hemkörning av en ny (eller begagnad) bil?

  • Svar på tråden Öppettider och bilköp?
  • Virriga Vera
    Poolskötaren skrev 2019-07-08 17:35:11 följande:

    Vilka öppettider vill du ha i affärer som säljer annat än mat?

    Till exempel bilaffärer, möbler, kläder...

    Om du tänker köpa en ny bil. Vill du då kunna köpa den på en söndag kl 16?

    Eller är standardtiderna 9-18 på vardagar tillräckligt?

    En annan sak. Kan du tänka dig att köpa en bil utan att ha sett den i verkligheten? Bara klicka hem den på nätet och lösa finansieringen där direkt? Skulle du gilla hemkörning av en ny (eller begagnad) bil?


    Det var väl ganska många år sedan som bilhandlarna och möbelaffärer inte hade öppet på helgerna? Här har de i alla fall öppet både lördag och söndag.
  • Anonym (Anna)

    Sällan man köper bilar så för mig är det tillräckligt att det är öppet på lördagar som de brukar. Skulle aldrig köpa en bil utan att provköra.

  • Poolskötaren
    Virriga Vera skrev 2019-07-08 17:37:46 följande:

    Det var väl ganska många år sedan som bilhandlarna och möbelaffärer inte hade öppet på helgerna? Här har de i alla fall öppet både lördag och söndag.


    Intressant. Min fråga har uppkommit just eftersom mitt nya jobb inte har helgöppet alls. Jag finner detta högst märkligt och hade inte ens tänkt att företag som vill sälja både till företag och privatpersoner inte har helg och helgdagsöppet.

    Jag bor i medelstor stad i den nedersta delen av landet.
  • Smultronmarmelad

    Jag köpte en bil utan att testa eller ens se den men den hade gått igenom massa tester och besiktningar. Vart helnöjd!

    Kändes som ett mer grundat beslut än när jag köpte senaste bilen hos bilfirma för 3 gånger så mycket.

    Vore super att få en bil en köper hemkörd!

  • Poolskötaren
    Anonym (Anna) skrev 2019-07-08 17:50:30 följande:

    Sällan man köper bilar så för mig är det tillräckligt att det är öppet på lördagar som de brukar. Skulle aldrig köpa en bil utan att provköra.


    Smultronmarmelad skrev 2019-07-08 18:32:01 följande:

    Jag köpte en bil utan att testa eller ens se den men den hade gått igenom massa tester och besiktningar. Vart helnöjd!

    Kändes som ett mer grundat beslut än när jag köpte senaste bilen hos bilfirma för 3 gånger så mycket.

    Vore super att få en bil en köper hemkörd!


    Tack för svar! Så olika det kan vara.

    För några år sedan köpte även vi en bil över nätet och sedan hämtade mina föräldrar den. Den blev perfekt och vi har den än idag.

    Nån mer som tycker något om öppettider i affärer?
Svar på tråden Öppettider och bilköp?