• Anonym (Varför?)

    Varför ett pip istället för fula ord i amerikanska program?

    Varför är det alltid ett pip-ljud när någon säger ett fult ord eller svordom på amerikanska program men inte på svenska?

  • Svar på tråden Varför ett pip istället för fula ord i amerikanska program?
  • Anonym (H)

    Amerika är ett fruktansvärt kristet land. Är Sverige det? Nej.

  • Anonym (Varför?)
    Anonym (H) skrev 2019-07-08 18:46:24 följande:

    Amerika är ett fruktansvärt kristet land. Är Sverige det? Nej.


    Jag tycker inte att USA är ett speciellt kristet land.. nästan ingen Hollywoodfru eller kändis är troende.
  • Anonym (Klockan)

    Sändningstillstånden för kanalerna med pip tillåter inte svordomar i USA. Kabel-tv är friare, så program producerade för kabel-tv innehåller ofta både svordomar och nakna bröst och rumpor.

    I Sverige förekommer ingen censur på den nivån.

  • AniieeHär
    Anonym (Varför?) skrev 2019-07-08 18:47:46 följande:
    Jag tycker inte att USA är ett speciellt kristet land.. nästan ingen Hollywoodfru eller kändis är troende.
    Fast dels så har du fel, och dels utgör "hollywoodfruar och kändisar" bara kanske...... 5% av USAs befolkning. Om ens. Och de allra, allra flesta av dessa är också troende.

    70% av USAs befolkning är kristna och tillhör någon kristen falang eller sekt.  6% tillhör andra religioner. 22% är "nones", dvs antingen troende utan att tillhöra en religion eller ateister (vilka utgör 4% av dessa "nones").

    I Los Angeles tror 85% på gud i någon grad, 11% tror inte på gud alls och 3% vet inte. Ingenting talar för att de 11% som inte tror på gud har "samlats i hollywood".
    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • BurningDiamond
    Anonym (Varför?) skrev 2019-07-08 18:47:46 följande:
    Jag tycker inte att USA är ett speciellt kristet land.. nästan ingen Hollywoodfru eller kändis är troende.
    Hur många år har du bott i USA? På hur många olika ställen?

    Min erfarenhet säger att "medelsvensson" är aktiva inom någon sorts kyrka. Aktiva som i gå i kyrkan, hålla på med välgörenhet via kyrkan, och inte minst har ett socialt nätverk inom kyrkan, gick i söndagsskola och ungdomsaktiviteter via kyrkan som barn/ungdom, osv.
  • Anonym (Läs på)
    Anonym (Varför?) skrev 2019-07-08 18:47:46 följande:

    Jag tycker inte att USA är ett speciellt kristet land.. nästan ingen Hollywoodfru eller kändis är troende.


    Hahaha dör vad roligt!
  • Anonym (Varför?)
    BurningDiamond skrev 2019-07-09 15:47:11 följande:

    Hur många år har du bott i USA? På hur många olika ställen?

    Min erfarenhet säger att "medelsvensson" är aktiva inom någon sorts kyrka. Aktiva som i gå i kyrkan, hålla på med välgörenhet via kyrkan, och inte minst har ett socialt nätverk inom kyrkan, gick i söndagsskola och ungdomsaktiviteter via kyrkan som barn/ungdom, osv.


    Men om usa är ett så kristet land, varför handlar exakt allt om pengar och karriär där? Varför har de ingen välfärd som finansieras av staten, och fattiga människor inte har råd med sjukvård?

    Det går inte ihop med kristendom och bibelns syn på pengar och fattiga människor.
  • Anonym (A)
    Anonym (Varför?) skrev 2019-07-08 18:47:46 följande:
    Jag tycker inte att USA är ett speciellt kristet land.. nästan ingen Hollywoodfru eller kändis är troende.
    Håller med
  • Egon den stora
    Anonym (Varför?) skrev 2019-07-09 20:42:49 följande:

    Men om usa är ett så kristet land, varför handlar exakt allt om pengar och karriär där? Varför har de ingen välfärd som finansieras av staten, och fattiga människor inte har råd med sjukvård?

    Det går inte ihop med kristendom och bibelns syn på pengar och fattiga människor.


    Det är inte kristet på det sättet, mer av tradition och kultur.

    Det pep i svenska program också förr i tiden. Svordomar var inte accepterat när någon pratade i radio eller tv.
  • Anonym (shooter)

    Amerikaner älskar våld, helst ska nån skjutas ihjäl. Skjutvapen är amerikanernas älskling.
    Sex och fula ord däremot, usch.

  • Anonym (shooter)
    Anonym (H) skrev 2019-07-08 18:46:24 följande:

    Amerika är ett fruktansvärt kristet land. Är Sverige det? Nej.


    Verkligen inte. Vi är dock snart ett isla... nej, just det, sånt får man inte säga. Fy på mig.
  • Anonym (Varför?)
    Egon den stora skrev 2019-07-11 10:14:24 följande:

    Det är inte kristet på det sättet, mer av tradition och kultur.

    Det pep i svenska program också förr i tiden. Svordomar var inte accepterat när någon pratade i radio eller tv.


    Precis, alltså är inte USA ett kristet land.
Svar på tråden Varför ett pip istället för fula ord i amerikanska program?