• Anonym (för förhållande)

    Ni som hittat bra kvinnor eller män

    Vad är det som utmärker dem? Vad som gör dem bra osv.

  • Svar på tråden Ni som hittat bra kvinnor eller män
  • Anonym (se bra ut)
    Anonym (Inte kärlek) skrev 2019-07-11 09:32:05 följande:
    Även om vi förutsätter att du, på någon objektiv skala, är mycket attraktiv och generös (sexuellt då, får jag anta utifrån det du skrivit), så kvarstår ju vad du har att ge i en seriös relation? Vad har du att komma med känslomässigt? En sund relation bygger nämligen inte på sex.
    Vilken fråga? Beror väl på väl på vem jag ska slösa min kärlek på så klart. Jag ger ofta vad jag får tillbaks naturligtvis förutom det som är spontant bara jag och min kärlek, vänskap och passion. Ett förhållande är ju ge och ta i varje situation som uppstår. Olika för alla förhållanden och personer man involverar sig i.

    Nej en sund relation bygger på en erotisk vänskap och vilja att finnas för varann och vara den bästa versionen av sig själv. Sexuell kemi och åtrå är bränslet som jag ser det.
  • Anonym (se bra ut)
    Anonym (Man) skrev 2019-07-10 22:00:05 följande:
    Helt rätt faktiskt. Det är oerhört naivt att inbilla sig att det inte får negativa konsekvenser för förhållandet om man förlorar sin fysiska attraktivitet för sin partner. Och detta gäller både för mannen och kvinnan i förhållandet. Det är ens plikt att fortsätta att vara attraktiv.

    För egen del kan jag tycka att det är sjukt att någon vill vara het för ett ONS, men inte för personen de ska vara gift med resten av livet.
    Så ser jag det också. Det är ens plikt och självklarhet om man vill ha och förväntar sig en romantisk och sexuell relation. Har aldrig förstått det där med att slappna av med varann, så att man slutar sminka sig och bry sig och springer runt i träningsbyxor/mysbyxor i tid och otid och slutar vara fräsch och intressant som person för varann. Folk tror att lite leksaker ska räcka för att ha ett bra sexliv.

    Ja eller hur?
  • Anonym (vad är bra)
    Anonym (Man) skrev 2019-07-10 22:00:05 följande:
    Helt rätt faktiskt. Det är oerhört naivt att inbilla sig att det inte får negativa konsekvenser för förhållandet om man förlorar sin fysiska attraktivitet för sin partner. Och detta gäller både för mannen och kvinnan i förhållandet. Det är ens plikt att fortsätta att vara attraktiv.

    För egen del kan jag tycka att det är sjukt att någon vill vara het för ett ONS, men inte för personen de ska vara gift med resten av livet.
    Nja, det beror som sagt helt och hållet på vad man tycker är "het", dessutom spelar personlighet inte lika stor roll för ett ONS som för en lång relation. Ett ONS ska man ju inte dela vardagen med. Så för ett ONS spelar det fysiska utseendet större roll än personlighet och värderingar. För en lång relation är det snarare tvärtom.
  • Anonym (vad är bra)
    Anonym (se bra ut) skrev 2019-07-11 23:01:37 följande:
    Så ser jag det också. Det är ens plikt och självklarhet om man vill ha och förväntar sig en romantisk och sexuell relation. Har aldrig förstått det där med att slappna av med varann, så att man slutar sminka sig och bry sig och springer runt i träningsbyxor/mysbyxor i tid och otid och slutar vara fräsch och intressant som person för varann. Folk tror att lite leksaker ska räcka för att ha ett bra sexliv.

    Ja eller hur?
    En person som inte kan slappna av och känna sig trygg med sig själv i en relation skulle jag uppfatta som ytlig och lite falsk. Kan hon hon inte slappna av såpass med mig som hon skulle göra om hon vore själv (tjejer springer väl inte omkring sminkade 24/7?) och känner att hon hela tiden måste visa sig på sin bästa sida så är jag förmodligen inte rätt person för henne.

    Dessutom finns det olika slags skönheter man kan odla där fysiskt utseende enbart är ett av dem. En person som är väldigt fin fysisk men ful personlighetsmässigt går ju heller inte att ha en längre relation med, eller hur?
  • Anonym (se bra ut)
    Anonym (vad är bra) skrev 2019-07-12 12:08:47 följande:
    En person som inte kan slappna av och känna sig trygg med sig själv i en relation skulle jag uppfatta som ytlig och lite falsk. Kan hon hon inte slappna av såpass med mig som hon skulle göra om hon vore själv (tjejer springer väl inte omkring sminkade 24/7?) och känner att hon hela tiden måste visa sig på sin bästa sida så är jag förmodligen inte rätt person för henne.

    Dessutom finns det olika slags skönheter man kan odla där fysiskt utseende enbart är ett av dem. En person som är väldigt fin fysisk men ful personlighetsmässigt går ju heller inte att ha en längre relation med, eller hur?
    Att slappna av är inte lika med att sluta vilja vara attraktiv och fräsch. Jag kan göra båda samtidigt:) Och det är knappast ytligt att värna om erotikens och åtråns byggstenar. Det är att visa största respekt för sin partner att ta hand om sig och att vilja behaga på alla plan utan att för den skulle göra övergrepp på sig själv.

    Jag talar heller inte enbart om fysiskt skönhet utan om lockelse, som till lika stor andel  finns på ett mentalt och fysiskt plan 24/7 och tar aldrig paus i ett förhållande.

    Nej vi skulle absolut inte vara kompatibla i det avseendet.
  • Anonym (vad är bra)
    Anonym (se bra ut) skrev 2019-07-12 12:24:19 följande:
    Att slappna av är inte lika med att sluta vilja vara attraktiv och fräsch. Jag kan göra båda samtidigt:) Och det är knappast ytligt att värna om erotikens och åtråns byggstenar. Det är att visa största respekt för sin partner att ta hand om sig och att vilja behaga på alla plan utan att för den skulle göra övergrepp på sig själv.

    Jag talar heller inte enbart om fysiskt skönhet utan om lockelse, som till lika stor andel  finns på ett mentalt och fysiskt plan 24/7 och tar aldrig paus i ett förhållande.

    Nej vi skulle absolut inte vara kompatibla i det avseendet.
    Och att slappna av betyder inte heller nödvändigtvis att deka ner sig helt. Personligen skiter jag fullkomligen i smink tex. Föredrar naturlig skönhet framför tillgjord. Vad som är erotiskt och åtråvärt är subjektivt och det gäller både på ett fysisk och mentalt plan. Det en tycker är vackert tycker en annan är fult, och som man uppfattar sig själv är inte alltid hur andra uppfattar en.

    Ta bara dessa tjejer som förstorar läpparna, eller killar som odlar enorma muskler till exempel, de tycker förmodligen själva att det är jättesnyggt, andra tycker det ser groteskt ut. 

    En ytlig och falsk person uppfattar sällan sig själv som ytlig och falsk, men det gör andra. 

    Kruxet ligger väl i att hitta en parter som tycker och känner likadant. Och därför tycker jag man ska vara försiktig med att generalisera över vad som är "snyggt" och "bra" för det varierar väldigt mycket från person till person.
  • Anonym (Inte kärlek)
    Anonym (se bra ut) skrev 2019-07-11 22:55:05 följande:

    Vilken fråga? Beror väl på väl på vem jag ska slösa min kärlek på så klart. Jag ger ofta vad jag får tillbaks naturligtvis förutom det som är spontant bara jag och min kärlek, vänskap och passion. Ett förhållande är ju ge och ta i varje situation som uppstår. Olika för alla förhållanden och personer man involverar sig i.

    Nej en sund relation bygger på en erotisk vänskap och vilja att finnas för varann och vara den bästa versionen av sig själv. Sexuell kemi och åtrå är bränslet som jag ser det.


    Att du lägger så mycket vikt på fysisk attraktion, snarare för en person som helhet, får mig att tro att du är rätt otrygg i relationer.
  • Anonym (se bra ut)
    Anonym (Inte kärlek) skrev 2019-07-12 13:57:03 följande:
    Att du lägger så mycket vikt på fysisk attraktion, snarare för en person som helhet, får mig att tro att du är rätt otrygg i relationer.
    Vad du tror är mig fullkomligt ointressant. Har inte bett om din åsikt. Acceptera fakta istället för att spela agera psykolog!
  • Anonym (Inte kärlek)
    Anonym (se bra ut) skrev 2019-07-12 14:15:25 följande:
    Vad du tror är mig fullkomligt ointressant. Har inte bett om din åsikt. Acceptera fakta istället för att spela agera psykolog!
    Fast du är på ett diskussionsforum.. där alla, inklusive jag, får tala fritt. Det var ingen förolämpning, men ska lämna det då det verkar slå an på nån öm tå hos dig.
  • Anonym (vad är bra)
    Anonym (se bra ut) skrev 2019-07-12 14:15:25 följande:
    Vad du tror är mig fullkomligt ointressant. Har inte bett om din åsikt. Acceptera fakta istället för att spela agera psykolog!
    Om du inte tål att andra inte tycker som du gör så ska du kanske inte vistas i ÖPPNA trådar?

    Att be andra hålla käften och bara acceptera allt du säger är inte ett moget sätt att diskutera.
  • Anonym (vad är bra)
    Anonym (Inte kärlek) skrev 2019-07-12 14:42:02 följande:
    Fast du är på ett diskussionsforum.. där alla, inklusive jag, får tala fritt. Det var ingen förolämpning, men ska lämna det då det verkar slå an på nån öm tå hos dig.
    Jag tycker absolut inte du ska lämna tråden för att någon annan än TS inte kan acceptera att du inte håller med henne.... just saying :)
  • Anonym (se bra ut)
    Anonym (vad är bra) skrev 2019-07-12 14:51:37 följande:
    Om du inte tål att andra inte tycker som du gör så ska du kanske inte vistas i ÖPPNA trådar?

    Att be andra hålla käften och bara acceptera allt du säger är inte ett moget sätt att diskutera.
    Jag har inga som helst problem med det så länge man håller sig till sakfrågan och inte analyserar mitt beteende och person. Fruktansvärt tröttsamt och förekommer i alla trådar oavbrutet. Tror det är samma personer som sitter här och agerar pseudopsykologer och rättshaverister. Så irriterande och så kapar de trådar med sitt tjat.
  • Anonym (se bra ut)
    Anonym (vad är bra) skrev 2019-07-12 14:53:10 följande:
    Jag tycker absolut inte du ska lämna tråden för att någon annan än TS inte kan acceptera att du inte håller med henne.... just saying :)
    Tack för den:) Precis vad jag försökte förmedla!

    Hade jag startat tråden eller bett om en personlighetsanalys hade det varit en annan sak. Men att hoppa på och anklaga mig eller andra för att inte tåla kritik när de är de själv som inte klarar att man fungerar annorlunda! och inte håller med!

    Jalla jallaSkål
  • Anonym (Inte kärlek)
    Anonym (vad är bra) skrev 2019-07-12 14:53:10 följande:
    Jag tycker absolut inte du ska lämna tråden för att någon annan än TS inte kan acceptera att du inte håller med henne.... just saying :)
    Tack, men nej det gör jag inte för personens skull utan för att det ger mig ändå ingenting ytterliggare att fortsätta prata om det. :) Har sagt vad jag tänker kring den typen av relationer och de är självklart att vederbörande inte kan ta det till sig, det ligger i sakens natur. 
  • Anonym (vad är bra)
    Anonym (se bra ut) skrev 2019-07-12 15:08:48 följande:
    Jag har inga som helst problem med det så länge man håller sig till sakfrågan och inte analyserar mitt beteende och person. Fruktansvärt tröttsamt och förekommer i alla trådar oavbrutet. Tror det är samma personer som sitter här och agerar pseudopsykologer och rättshaverister. Så irriterande och så kapar de trådar med sitt tjat.
    Tja, det är ju kanske inte så konstigt att du kommer tycka att folk som inte håller med dig är rättshaverister och pseudopsykologer och att alla som håller med dig är kloka och upplysta. Men om du ser det från den andra sidan, tror du inte att andra som inte tycker som du tycker likadant om dig och dina teorier om hur man ska vara i ett förhållande och vad som är snyggt eller fult?

    Det är väl kanske just det som avgör hur mogen man är för att argumentera att i öppna trådar? Hur mycket man kan acceptera att andra tycker olika ÄVEN när man tycker det är hur löjligt som helst?
  • Anonym (vad är bra)
    Anonym (se bra ut) skrev 2019-07-12 15:12:18 följande:
    Tack för den:) Precis vad jag försökte förmedla!

    Hade jag startat tråden ....

    Jalla jallaSkål
    Precis, eftersom det inte är din tråd så har du ingen rätt att bestämma vad andra ska eller inte ska skriva. Den enda som har rätt att göra det är TS och moderatorer.

    Och att tycka att andra ska acceptera det du säger som "fakta" är väl alltid fel i en öppen tråd, en åsikt är inte fakta förrän det bevisats vara fakta. 
Svar på tråden Ni som hittat bra kvinnor eller män