• Tecum

    Sexrobotar- hot mot relationer?

    För några månader sen hade vi en diskussion om sexrobotar och att de skulle slå ut vanlig tvåsamhet och familjebildning när de kommer ut på marknaden. Nu har jag läst en skönlitterär bok som tar upp just detta. Den heter Bobby Love, skriven av Marina Nilsson och kom ut i våras.

    Företaget Swerotica har tagit fram en sexrobot för kvinnor, den är naturligtvis en perfekt älskare och kunnig i alla tänkbara sexuella varianter. Orgasmgaranti medföljer. Men den kan också konversera, lyssna och ge komplimanger och kvinnan kan programmera in de varianter som hon gillar mest så sköter han förförandet också. Men även en robot kan bli tråkig och förutsägbar och utvecklingen går mot än mer förfinade produkter - eller är det tvärtom...?

    Berättelsen i sig känns inte osannolik och personrobotar är redan på gång. Boken är visserligen en satirisk framtidssaga som ger pikar både åt samhällsutvecklingen, kommersialismen och vår syn på relationer. Men bakom den humoristiska fasaden tar den upp vår tid behov av "quick fix" och här finns en del beska sanningar om relationspsykologi och det faktum att det man säger sig vilja ha i en relation inte alltid är det man innerst inne önskar. 
    Jag rekommenderar den till de som är intresserade av ämnet, finns att låna på närmaste bibliotek. Den som drabbats av en släng av feministskräck behöver inte oroa sig, radikalfeminister lär inte gilla berättelsen och författaren är uppfriskande självironisk vad gäller sitt eget kön.

  • Svar på tråden Sexrobotar- hot mot relationer?
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-07-11 11:15:26 följande:

    Okej, jag ger dig rätt där. Det är bara en känsla jag har, om relationen för övrigt är bra och fungerande så bör  man jobba mer för att kanske få en nystart, eller stanna tills barnen blir större eller praktiska problem kan lösas (t ex slippa sälja huset)

    Jag är lite konservativ just på den punkten och även om alla skäller på mig så tror jag att vissa skiljer sig lite för lätt, minsta motgång eller fel så tar man till separation. Jag kanske har fel men ibland går även jag på en känsla.


    Är det ditt råd till män som saknar sex och kärlek att vänta till barnen blivit större?

    Min erfarenhet är att människor väntar länge innan de skiljer sig, särskilt om man bildat familj. Det är nog vanligare än att skilja sig lätt. Det kanske ser ut så för omgivningen.... "Men de som var så fint par". Folk vet så lite och kan ofta inte bedöma om folk skiljer sig lätt eller inte. De flesta vill inte säga så mycket och slätar över det hela, för att skydda barnen, avdramatisera osv.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2019-07-11 23:50:50 följande:
    Är det ditt råd till män som saknar sex och kärlek att vänta till barnen blivit större?
    Min erfarenhet är att människor väntar länge innan de skiljer sig, särskilt om man bildat familj. Det är nog vanligare än att skilja sig lätt. Det kanske ser ut så för omgivningen.... "Men de som var så fint par". Folk vet så lite och kan ofta inte bedöma om folk skiljer sig lätt eller inte. De flesta vill inte säga så mycket och slätar över det hela, för att skydda barnen, avdramatisera osv.
    En relation som saknar både sex och kärlek definierar jag inte som bra, gör du det? Jag tänker mer på en relation där passionen svalnar och kärleken övergår till den kärlek man känner för en vän. Man kommer bra överens, inga gräl och allt fungerar men gnistan saknas. Och det betyder INTE att man inte kan ha sex, det är en typisk kvinnlig föreställning att man inte kan ha sex med en vän. Sex är ett behov och det måste inte alltid finnas passionerad kärlek för att det behovet ska tillfredsställas. Det borde du veta, du hade ju sex med ditt ex fast ni var på väg att skiljas. Men där var det väl annat som inte fungerade.
  • Anonym (why not)
    Tecum skrev 2019-07-12 11:03:19 följande:
    En relation som saknar både sex och kärlek definierar jag inte som bra, gör du det? Jag tänker mer på en relation där passionen svalnar och kärleken övergår till den kärlek man känner för en vän. Man kommer bra överens, inga gräl och allt fungerar men gnistan saknas. Och det betyder INTE att man inte kan ha sex, det är en typisk kvinnlig föreställning att man inte kan ha sex med en vän. Sex är ett behov och det måste inte alltid finnas passionerad kärlek för att det behovet ska tillfredsställas. Det borde du veta, du hade ju sex med ditt ex fast ni var på väg att skiljas. Men där var det väl annat som inte fungerade.
    Följer er diskussion och vill inflika ett kvinnligt perspektiv eftersom jag varit i en liknande sits, där sexet avtog helt för att passionen dog, efter en långt tid av att att fler och fler saker började uppdagas i personligheten som gjorde att jag inte längre kände mig kär eller kunde tända. Likväl fanns kärlek kvar och en vänskap på det sätt att vi ställde upp för varandra, kunde utföra vardagliga handlingar och ibland ha trevligt med varann som vänner. Men för mig är det helt omöjligt att ha sex med vänner eller när gnistan dött för en partner. Skillnaden mellan passion och vänskap är just viljan att ha sex med en person. Jag får incestuösa känslor, som äckel om jag tvingar mig till detta.

    Den situation som "New Dawn" beskriver för sitt ex tror jag handlar om att hon fortfarande kände passion och lust till sin ex , trots att kärleken var död och att hon inte kände sig älskad för annat än sin kropp mot slutet. De verkade sakna kommunikation och ömhet. Har följt en del trådar där hon beskrivit sitt förra förhållande, men jag kan ju ha fel? För egen del har jag varit i förhållanden där även lusten funnits kvar långt efter att kärleken dött.. Sexet har blivit som en sista desperat närhetslängtan när inget annat fungerat. Vi har i de fallen då haft en extremt stark passion inledningsvis med mycket attraktion och gnista.

    I de relationer med mindre stark fysisk attraktion har denna känsla dött först och ersatts med vänskapskärlek.
  • Tecum
    Anonym (why not) skrev 2019-07-12 11:35:34 följande:
    Följer er diskussion och vill inflika ett kvinnligt perspektiv eftersom jag varit i en liknande sits, där sexet avtog helt för att passionen dog, efter en långt tid av att att fler och fler saker började uppdagas i personligheten som gjorde att jag inte längre kände mig kär eller kunde tända. Likväl fanns kärlek kvar och en vänskap på det sätt att vi ställde upp för varandra, kunde utföra vardagliga handlingar och ibland ha trevligt med varann som vänner. Men för mig är det helt omöjligt att ha sex med vänner eller när gnistan dött för en partner. Skillnaden mellan passion och vänskap är just viljan att ha sex med en person. Jag får incestuösa känslor, som äckel om jag tvingar mig till detta.

    Den situation som "New Dawn" beskriver för sitt ex tror jag handlar om att hon fortfarande kände passion och lust till sin ex , trots att kärleken var död och att hon inte kände sig älskad för annat än sin kropp mot slutet. De verkade sakna kommunikation och ömhet. Har följt en del trådar där hon beskrivit sitt förra förhållande, men jag kan ju ha fel? För egen del har jag varit i förhållanden där även lusten funnits kvar långt efter att kärleken dött.. Sexet har blivit som en sista desperat närhetslängtan när inget annat fungerat. Vi har i de fallen då haft en extremt stark passion inledningsvis med mycket attraktion och gnista.

    I de relationer med mindre stark fysisk attraktion har denna känsla dött först och ersatts med vänskapskärlek.
    Bra inlägg, du visar på skillnaden mellan män och kvinnor. Jag som man skulle inte kunna ha sex i en relation där, som du skriver, "inget annat fungerar". Då skulle jag känna äckel, då finns ju en avgrund mellan oss! Medan att ha sex med en kvinnlig vän som varit en käresta skulle inte vara något som helst problem för mig.
    Det är viktigt att vi har denna skillnad i åtanke och respekterar den!
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-07-12 11:03:19 följande:

    En relation som saknar både sex och kärlek definierar jag inte som bra, gör du det? Jag tänker mer på en relation där passionen svalnar och kärleken övergår till den kärlek man känner för en vän. Man kommer bra överens, inga gräl och allt fungerar men gnistan saknas. Och det betyder INTE att man inte kan ha sex, det är en typisk kvinnlig föreställning att man inte kan ha sex med en vän. Sex är ett behov och det måste inte alltid finnas passionerad kärlek för att det behovet ska tillfredsställas. Det borde du veta, du hade ju sex med ditt ex fast ni var på väg att skiljas. Men där var det väl annat som inte fungerade.


    En vänskapsrelation kan vara jättebra utan kärlek och sex och ja man kan leva ihop så. Inget för mig men bra för vissa.

    Vad menar du med kärlek egentligen? Kärlek till en vän är oftast på ett annat sätt.

    Vad är det som saknas i relationen ovan? Dvs när en kärleksrelation ändrar sig till att man är som vänner men ändå har sex. Vad är det som skiljer en kärleksrelation, mot det du beskriver?

    Klart att "gnistan" och "passionen" förändras efter många år. Det har inget med kärlek att göra tycker jag.

    Sex är det delvis ett behov som ska tillfredsställas, men det kanske inte ens känns tillfredsställande om det riskerar att blir väldigt dåligt vilket det gärna gör om närhet och kärlek brister.

    Människor är ju olika och det finns säkert personer som nöjer sig med driftstyrt sex. Många får dock svårt att tända i dessa situationer. (Även män, som upplever sex som för trist) Det är inte en "föreställning att man inte kan ha sex med en vän" utan det kan VARA så vissa(ganska många) helt enkelt fungerar. Kroppen svarar inte och det kan tom kämnas obehagligt när annan närhet och kärlek saknas. Det är något helt annat att ha en vänskaplig relation som bygger på sexuell lust, typ kk relationer.

    Jag hade sex med mitt ex trots att vi inte älskade varandra, men det blev fruktansvärt trist och mekaniskt . Den andra närheten och kärleken försvann långt tidigare . På slutet blev det nästan som någon typ av toalettbesök och efteråt kändes det bara olustigt och fel.

    Vi fungerade mycket bättre som rena vänner. Bodde ihop ganska länge efter skilsmässan. När vi hade skiljt oss behövde vi inte umgås om vi inte ville. Vi hade inte sex och vi behövde inte heller fundera på det. Vi behövde inte vara överens och vår relation blev lättsammare och tom gladare. Jag känner fortfarande vänskaplig kärlek till honom och det fungerar jättebra att vi umgås då och då även med min sambo. Jag känner tom mer omsorg om honom än mina vänner, eftersom vi levt ihop och har en lång historia ihop, men den "romantiska kärleken" är helt borta.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (why not) skrev 2019-07-12 11:35:34 följande:

    Följer er diskussion och vill inflika ett kvinnligt perspektiv eftersom jag varit i en liknande sits, där sexet avtog helt för att passionen dog, efter en långt tid av att att fler och fler saker började uppdagas i personligheten som gjorde att jag inte längre kände mig kär eller kunde tända. Likväl fanns kärlek kvar och en vänskap på det sätt att vi ställde upp för varandra, kunde utföra vardagliga handlingar och ibland ha trevligt med varann som vänner. Men för mig är det helt omöjligt att ha sex med vänner eller när gnistan dött för en partner. Skillnaden mellan passion och vänskap är just viljan att ha sex med en person. Jag får incestuösa känslor, som äckel om jag tvingar mig till detta.

    Den situation som "New Dawn" beskriver för sitt ex tror jag handlar om att hon fortfarande kände passion och lust till sin ex , trots att kärleken var död och att hon inte kände sig älskad för annat än sin kropp mot slutet. De verkade sakna kommunikation och ömhet. Har följt en del trådar där hon beskrivit sitt förra förhållande, men jag kan ju ha fel? För egen del har jag varit i förhållanden där även lusten funnits kvar långt efter att kärleken dött.. Sexet har blivit som en sista desperat närhetslängtan när inget annat fungerat. Vi har i de fallen då haft en extremt stark passion inledningsvis med mycket attraktion och gnista.

    I de relationer med mindre stark fysisk attraktion har denna känsla dött först och ersatts med vänskapskärlek.


    Tack för att du delar med dig. Jag tror många känner igen sig i din erfarenhet.

    Jag tror att oviljan att ha sex blir det tydligaste tecknet på att känslorna inte är tillräckligt starka. Du beskriver att du upptäckte flera olika egenskaper i personligheten och inte kände dig kär (inte kände samma kärlek)

    Hur var det med annan närhet?

    Jag tror att den andra närheten säger rätt mycket om känslor....och den mentala närheten... och känslan för varandra.

    Jag tycker den tid vi ville kramas och vara nära (mitt ex) också hade den starkaste kärleken. Jag såg fram emot tid med honom. Gillade att prata, göra saker. Kände en starkare mental närhet då, när närheten också fanns. Jag tolererade det negativa hos honom osv. Det handlar inte bara om att passionen minskade. Förutom den första tiden var det inte passion vårat sexliv byggde på utan på kärlek och kåthet. För vissa, kanske passion och spänning är en viktigare ingrediens för att sex ska funka.

    Jag kände inte passion för mitt ex alls på slutet, men jag kände behovet av sex. Kåtheten kom mest inifrån. Så upplevde jag det från hans sida också. Skillnaden var att det var mindre problem för honom. Vi hade olika problem en relationen, där kommunikation var ett av dem.

    Jag kan tänka mig att ett bra sexliv kan vara kittet i vissa relationer. (Trots att kärlek inte finns) När du skriver "desperat närhetslängtan när inget annat fungerar" låter det som starka känslor, på något sätt. En relation med stark attraktion och gnista skulle inte jag benämna som en vänskapsrelation och det tror jag inte du menar heller, men det Tecum skriver om uppfattar jag att han tycker att man borde kunna ha sex i en vänskapsrelation.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-07-12 11:53:44 följande:

    Bra inlägg, du visar på skillnaden mellan män och kvinnor. Jag som man skulle inte kunna ha sex i en relation där, som du skriver, "inget annat fungerar". Då skulle jag känna äckel, då finns ju en avgrund mellan oss! Medan att ha sex med en kvinnlig vän som varit en käresta skulle inte vara något som helst problem för mig.

    Det är viktigt att vi har denna skillnad i åtanke och respekterar den!


    Tecum, du får nog tala för dig själv.

    Jag vet massor, massor med män som vill ha sex med sina kvinnor fast de föraktar dem, fart de tom slår dem, fast de bråkar jämt, fast de klagar över sin kvinna i alla möjliga situationer. Så tro inte att män generellt känner sådan avgrund till sex bara för att inget annat fungerar. Tror du på det själv? Tänk att kärringen, som mannen ständigt bråkar med ändå visar sig kåt och vill initiera sex, kanske klär sig sexigt, eller visar sig vill suga dig, göra något nytt... Tror du på fullaste allvar att män oftare känner sådant motstånd som du? Jag förstår att det finns män som fungerar som du men jag tror inte det är naturligt manligt att känna denna avgrund till sex.

    När du skriver att du vill ha sex med en Käresta som blivit en vön menar du då någon du inte vill ha närhet med annars och som du lever med?

    Jag håller med om att män nog har lättare att ha sex i dessa situationer, men jag har förstått att det inte är så ovanligt att också mannen slutar tända och i stället riktar sig kåthet mot andra i dessa fall. Vissa måste titta på porr (ibland i smyg innan sex ) andra måste fantisera om andra under tiden, och med tiden blir erektionsproblen svårlösta, så inte ena i dessa situationer funkar alla män som du. Jag har stött på allt för många män som faktiskt inte tänder på sina fruar.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Tecum
    New Dawn skrev 2019-07-12 12:48:56 följande:
    Tecum, du får nog tala för dig själv.
    Jag vet massor, massor med män som vill ha sex med sina kvinnor fast de föraktar dem, fart de tom slår dem, fast de bråkar jämt, fast de klagar över sin kvinna i alla möjliga situationer. Så tro inte att män generellt känner sådan avgrund till sex bara för att inget annat fungerar. Tror du på det själv? Tänk att kärringen, som mannen ständigt bråkar med ändå visar sig kåt och vill initiera sex, kanske klär sig sexigt, eller visar sig vill suga dig, göra något nytt... Tror du på fullaste allvar att män oftare känner sådant motstånd som du? Jag förstår att det finns män som fungerar som du men jag tror inte det är naturligt manligt att känna denna avgrund till sex.
    När du skriver att du vill ha sex med en Käresta som blivit en vön menar du då någon du inte vill ha närhet med annars och som du lever med?
    Jag håller med om att män nog har lättare att ha sex i dessa situationer, men jag har förstått att det inte är så ovanligt att också mannen slutar tända och i stället riktar sig kåthet mot andra i dessa fall. Vissa måste titta på porr (ibland i smyg innan sex ) andra måste fantisera om andra under tiden, och med tiden blir erektionsproblen svårlösta, så inte ena i dessa situationer funkar alla män som du. Jag har stött på allt för många män som faktiskt inte tänder på sina fruar.
    Ja du, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig tvärsäkert. Jag påstår inte heller att jag talar för alla män. Jag kan bara säga vad och hur jag känner även om du vet bäst och avfärdar mig som omanlig.

    Men en sak är jag säker på, jag skulle ha mycket lättare att ha sex med en snäll kvinna som är min vän än en gapig och tvär kärring som är min ovän och som bråkar jämt. Jag förstår inte er kvinnor som fortsätter att ha sex med en man som misshandlar er. Men tydligen är det så att gräl och bråk triggar vissa personer av bägge kön, därför kan ni fortsätta ha sex med honom men inte med en snäll man som ni tappat känslorna för, ser som svag och därför äcklas av...
  • Anonym (Man)

    Tror sexrobotar kommer bli en supersuccé bland män och kvinnor. Konsumtionen kommer att öka lavinartat och jag tror en sådan blir nästan lika stort som att alla numera har en smartphone. Tror vi kommer att ha flera robotar för olika ändamål, inte bara till sex.

  • Anonym (why not)
    Tecum skrev 2019-07-12 22:40:06 följande:
    Ja du, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig tvärsäkert. Jag påstår inte heller att jag talar för alla män. Jag kan bara säga vad och hur jag känner även om du vet bäst och avfärdar mig som omanlig.

    Men en sak är jag säker på, jag skulle ha mycket lättare att ha sex med en snäll kvinna som är min vän än en gapig och tvär kärring som är min ovän och som bråkar jämt. Jag förstår inte er kvinnor som fortsätter att ha sex med en man som misshandlar er. Men tydligen är det så att gräl och bråk triggar vissa personer av bägge kön, därför kan ni fortsätta ha sex med honom men inte med en snäll man som ni tappat känslorna för, ser som svag och därför äcklas av...
    Det som skiljer ditt och mitt sätt att tänka och säkert även dem som fortsätter ha sex med misshandlarmän(frånsett från rädsla och tvång möjligen) är "sexuell attraktion."

    Det är en otroooligt stark kraft, som verkar vara en mycket viktigare faktor i en kvinnas sexualliv än i mäns generellt och även i ditt från jur du beskriver det.
    Jag skulle aldrig kunna ligga med nån för att de är snälla, som i en god vän eller en  expartner jag förlorat åtrån  och känslorna för, om jag inte kände den sexuella attraktionen ännu.

    Om jag  t ex känner den för bråkstaken fortfarande trots att han är en idiot är det ganska sannolikt att han kan få mig i säng, så länge han inte gått över alla mina gränser och jag sagt GOODBYE för all framtid. För dit kommer även de flesta kvinnor som misshandlas och far illa. Att älska en människa innebär väldigt sällan att jag har sexkänslor, enbart i dem jag blir kär i eller får en akut attraktion till. Andra får bli vänner och får inte tillgång till min kropp eller sexuella sida.

    Men visst kan gräl ibland, fast mycket sällan i mitt fall trigga ett sexuellt begär men det beror på vad bråket handlar om. Är det svartsjuka eller ägandegnabb kanske men aldrig vardagstjafs eller olikheter som tryter.
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-07-12 22:40:06 följande:

    Ja du, jag har aldrig varit i den situationen så jag kan inte uttala mig tvärsäkert. Jag påstår inte heller att jag talar för alla män. Jag kan bara säga vad och hur jag känner även om du vet bäst och avfärdar mig som omanlig.

    Men en sak är jag säker på, jag skulle ha mycket lättare att ha sex med en snäll kvinna som är min vän än en gapig och tvär kärring som är min ovän och som bråkar jämt. Jag förstår inte er kvinnor som fortsätter att ha sex med en man som misshandlar er. Men tydligen är det så att gräl och bråk triggar vissa personer av bägge kön, därför kan ni fortsätta ha sex med honom men inte med en snäll man som ni tappat känslorna för, ser som svag och därför äcklas av...


    Nejdu Tecum jag har aldrig sagt att du är omanlig. Skärp dig, läs vad jag skriver, och debattera seriöst.

    Jag tror inte alls att kvinnor i triggas av bråk. Jag tror inte heller att speciellt många män triggas av bråk. Jag tror däremot att kvinnor är mindre benägna att ha sex i dåliga relationer, både i relationer där det finns bråk och där känslor svalnat. Jag förstår inte heller kvinnor som fortsätter ha sex med män som misshandlar dem, men jag förstår inte heller alla (OBS ännu fler) kvinnor som ställer upp med sex med sina snälla män för hans skull. Det är väldigt troligt en mycket större grupp.

    Vad gäller sex i misshandelsrelationer så har ju kvinnan sex också för att hon blivit förminskad.

    Du talar inte för dig själv när du beskriver hur kvinnor och män är. Till mig skriver du att du inte förstår dig på "er" kvinnor som har sex med män som misshandlar. I så fall svarar jag på samma sätt. Jag förstår inte "er" män som vill ha sex med kvinnor ni bråkar med, som ni föraktar och som ni inte ens tycker om. Jag förstår inte "er" män som kan ha sex med nästan vem som helst. Du använder kvinnor som vill ha sex med misshandlande män som om det vore något vanligt, något som kvinnor gör. I så fall undrar jag, varför misshandlar "ni" kvinnor och kan tänka er ha sex med vem som helst, som tex när ni bara skickar pm och frågar om kvinnor vill knulla?.. Vad får "er" att njuta av sex när kvinnan inte vill?

    Det där var inte så kul va? Att jag klumpade ihop dig med dessa dåliga män. När det gäller män gör du skillnad på män och män, medan du bedömer kvinnor som homogena.

    Det sista stycket du skrev var också fult vinklat. För att man inte tänder på sin man betyder det varken att man ser honom svag eller äcklas av honom som man. Det är bara skitsnack. Min erfarenhet är att kvinnor som tappat känslor till sin partner inte alls ser ner på honom... Hon kan visst tycka att han är en jättebra man, även fast hon inte vill ha sex längre. Detta med äckelkänslor har med själva syskonkänslan och man vill i regel inte ha sex med syskon. Det betyder INTE att man tycker syskonet är svagt eller äckligt. Din tolkning att kvinnan ser mannen svag för att hon inte längre vill ha sex med honom är väldigt fel.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Tecum
    Anonym (why not) skrev 2019-07-12 22:58:33 följande:
    Det som skiljer ditt och mitt sätt att tänka och säkert även dem som fortsätter ha sex med misshandlarmän(frånsett från rädsla och tvång möjligen) är "sexuell attraktion."

    Det är en otroooligt stark kraft, som verkar vara en mycket viktigare faktor i en kvinnas sexualliv än i mäns generellt och även i ditt från jur du beskriver det.
    Jag skulle aldrig kunna ligga med nån för att de är snälla, som i en god vän eller en  expartner jag förlorat åtrån  och känslorna för, om jag inte kände den sexuella attraktionen ännu.

    Om jag  t ex känner den för bråkstaken fortfarande trots att han är en idiot är det ganska sannolikt att han kan få mig i säng, så länge han inte gått över alla mina gränser och jag sagt GOODBYE för all framtid. För dit kommer även de flesta kvinnor som misshandlas och far illa. Att älska en människa innebär väldigt sällan att jag har sexkänslor, enbart i dem jag blir kär i eller får en akut attraktion till. Andra får bli vänner och får inte tillgång till min kropp eller sexuella sida.

    Men visst kan gräl ibland, fast mycket sällan i mitt fall trigga ett sexuellt begär men det beror på vad bråket handlar om. Är det svartsjuka eller ägandegnabb kanske men aldrig vardagstjafs eller olikheter som tryter.
    Ännu ett klarsynt inlägg från dig, det stämmer att sexuell attraktion är en stark kraft som ofta underskattas. Det är den attraktionen som håller kvinnor kvar i destruktiva relationer, lika mycket som tillvänjning och förminskande. Det är därför det är så oerhört svårt att komma tillrätta med mäns våld mot kvinnor, trots att det skrivs spaltkilometer om det och att så många är medvetna om problemet. Så länge aggressiva och dominerande män hela tiden belönas med sex och nya kvinnor kommer de givetvis inte att ändra sig. Därför är det också fel att lägga kollektiv skuld på män för mäns våld mot kvinnor, felet är grundläggande i den mänskliga naturen och härrör sig till det naturliga urvalet genom historien där aggressiva män valts och belönats av kvinnor då de var bäst på att skydda familjen.

    Det är därför som du vill ha sex med idioten men äcklas av den snälla mannen som du tappat känslorna för.
  • Tecum
    Anonym (Man) skrev 2019-07-12 22:55:23 följande:
    Tror sexrobotar kommer bli en supersuccé bland män och kvinnor. Konsumtionen kommer att öka lavinartat och jag tror en sådan blir nästan lika stort som att alla numera har en smartphone. Tror vi kommer att ha flera robotar för olika ändamål, inte bara till sex.
    Håller med om att der kommer att ske en tillvänjning i användandet av robotar då de snart finns som hushållshjälp och i vården. Men jag tvivlar på att sexrobotar kommer att bli en "supersuccé" ens om de är så avancerade som i boken. Tradition och moraliska värderingar är djupt rotade och jag misstänker att kvinnor skulle känna sig osäkra med att vara intima med en avancerad robot. Men den som lever får se...
  • New  Dawn
    Tecum skrev 2019-07-13 11:56:34 följande:

    Ännu ett klarsynt inlägg från dig, det stämmer att sexuell attraktion är en stark kraft som ofta underskattas. Det är den attraktionen som håller kvinnor kvar i destruktiva relationer, lika mycket som tillvänjning och förminskande. Det är därför det är så oerhört svårt att komma tillrätta med mäns våld mot kvinnor, trots att det skrivs spaltkilometer om det och att så många är medvetna om problemet. Så länge aggressiva och dominerande män hela tiden belönas med sex och nya kvinnor kommer de givetvis inte att ändra sig. Därför är det också fel att lägga kollektiv skuld på män för mäns våld mot kvinnor, felet är grundläggande i den mänskliga naturen och härrör sig till det naturliga urvalet genom historien där aggressiva män valts och belönats av kvinnor då de var bäst på att skydda familjen.

    Det är därför som du vill ha sex med idioten men äcklas av den snälla mannen som du tappat känslorna för.


    De flesta kvinnor tänder inte på misshandlande män och de flesta män misshandlar inte. Men ja, det finns män som misshandlar och det finns kvinnor som tänder på dessa män. Typ brottslingar. Men de flesta kvinnor tänder inte på idioter, utan på snälla män. Många kvinnor slutar dessutom att tända på den där aggressiva mannen, och vill komma ifrån relationen. Andra lämnar tidigt när hon inser hur han är. DET ser du inte. Du ser bara när kvinnor tappar lusten för snälla män.

    Kolla runt här på FL, det finns massor av aggressiva män här som inte får napp hos kvinnor. De påstår givetvis att det är för att de är "snälla".

    Min släkting blev misshandlade av en man som upplevdes mjuk och tillbakadragen när hon inledde relationen och han upplevdes definitivt snäll. Han misshandlade henne upprepade gånger så pass att han fick fängelse.

    De flesta män är inte aggressiva och de flesta kvinnor tänder på snälla män och har relationer med vanliga män.

    Kvinnor har dessutom sex, trots att de inte vill, även med snälla män, men det ger inte samma hemska resultat. Det riskerar däremot göra så att kvinnor tappar sin tro på sin sexuella lust och njutning. Om mannen börjar misshandla kanske hon däremot inte vågar lämna.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • Anonym (why not)
    Tecum skrev 2019-07-13 11:56:34 följande:
    Ännu ett klarsynt inlägg från dig, det stämmer att sexuell attraktion är en stark kraft som ofta underskattas. Det är den attraktionen som håller kvinnor kvar i destruktiva relationer, lika mycket som tillvänjning och förminskande. Det är därför det är så oerhört svårt att komma tillrätta med mäns våld mot kvinnor, trots att det skrivs spaltkilometer om det och att så många är medvetna om problemet. Så länge aggressiva och dominerande män hela tiden belönas med sex och nya kvinnor kommer de givetvis inte att ändra sig. Därför är det också fel att lägga kollektiv skuld på män för mäns våld mot kvinnor, felet är grundläggande i den mänskliga naturen och härrör sig till det naturliga urvalet genom historien där aggressiva män valts och belönats av kvinnor då de var bäst på att skydda familjen.

    Det är därför som du vill ha sex med idioten men äcklas av den snälla mannen som du tappat känslorna för.
    Tackar! Måste dock inflika att sexuell attraktion inte är det enda. För i en destruktiv relation där kvinnan blivit förminskad, utnyttjad och med väldigt stor sannolikhet är rädd för mannen så är det "beroendet" som är den tvingande faktorn. Det går nog egentligen inte att tala om sexuell attraktion i ett sådant långt gånget läge. Då är det nog bara överlevnad som gäller. Människor gör ju mycket för att slippa vara ensamma och ännu mera utsatta, det kanske finns barn med i bilden, dålig ekonomi, ohälsa? Känns som mitt inlägg inte var vidare genomtänkt när jag skrev sexuell attraktion, för jag tror beroendet och den dåliga självkänslan och självrespekten är vad som i slutändan har sex med en sådan man. Men i ett tidigare skede kan den nog spela stor roll.

    Varför kvinnor faller för denna typ av män har nog också mer med dålig självkänsla att göra, förstörd anknytning, dålig uppväxt osv, än att kvinnor generellt går igång på denna typ av energi och egenskaper som våldsamma män besitter. Dessa män har ju förmodligen andra sidor förutom sin våldsamma, och kanske  inledningsvis kan vara charmiga och bra på att förföra en svag kvinna, men knappast en stark. För även om en sådan kvinna skulle dras till honom och lockas till sex, skulle hennes förnuft ta över och stoppa henne i de flesta fall.

    Kvinnor dras nog främst till män som vågar visa sitt intresse och får dem att känna sig kvinnliga, som verkar ha ett gott självförtroende och orädda och fertila så att säga...

    Det finns så många faktorer och är komplicerat som bara den.

    Men att vi skulle äcklas av svaga män eller för att vi tappar den sexuella attraktionen till vår man, är inte sant som New Dawn skriver. Det är en väldigt sorglig känsla som man kämpar emot in i det längsta för trots allt älskar man ju förmodligen ännu personen och vill inget hellre än att börja tända igen. Har varit där och gråtit mig igenom många nätter och kämpat emot, av kärlek och respekt. Mitt äckel har varit pga en syskonaktig känsla som smugit sig in som känts så fel. Som att ha sex med en familjemedlem. Jag vet inte varför den uppstår, men förmodar att det är kroppens sätt att säga att något är fel och att man bör avsluta?!
Svar på tråden Sexrobotar- hot mot relationer?