• Alexi

    Kommer kommande generationer bli likadana som dagens äldre?

    Äldre människor har ju en del egenheter som de ofta delar med andra i samma generation. Som hur de lätt blir fast i sina vanor, allt ska göras rätt så omständligt, det pratas krämpor i oändlighet osv osv.

    Kommer kommande generationer vara likadana som gamla eller kommer äldre att ?föryngras??

    Vad tror ni?

  • Svar på tråden Kommer kommande generationer bli likadana som dagens äldre?
  • AniieeHär

    Nej, det kommer vara detsamma. Det har varit detsamma i.... ever... så varför skulled et förändras nu? Däremot kommer de äldre vara äldre när de är äldre, rent generellt. Kanske är det också lite andra kanaler som gäller, och åhörare.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Alexi

    Jag tänker att samhället förändrats så och vi är med om så mycket förändringar under våra liv och därför kanske de äldre borde kunna bli lite mer "modernare"?

  • sextiotalist
    Alexi skrev 2019-07-08 23:00:44 följande:

    Äldre människor har ju en del egenheter som de ofta delar med andra i samma generation. Som hur de lätt blir fast i sina vanor, allt ska göras rätt så omständligt, det pratas krämpor i oändlighet osv osv.

    Kommer kommande generationer vara likadana som gamla eller kommer äldre att ?föryngras??

    Vad tror ni?


    Eftersom även äldre är olika, så kommer självklart alla kommande generationers äldre vara olika. Jag är inne på att möta den tredje generationens äldre. Den första generationen jag mötte var född 1882. Och alla har varit olika. Hon pratade aldrig om krämpor, var en kruttant och alltid på bra humör. Min mormor var en kvinna som aldrig pratade om sig själv och sitt mående. Mamma kan gnälla rätt mycket om sina krämpor.


    Svärmor gnäller också mycket om sina krämpor, svärfar säger inte ett ljud om sina.

    Däremot upplever jag att min mammas generation (hon är 85) är yngre mentalt än min mormors generation.

  • louisa83

    Jag är 35 och känner mig redan som en förlegad gammal tant som gnäller om hur det var bättre förr hela tiden. Till exempel hur mycket bättre det var innan mobilerna och sociala medier kom hehe. Hur jag kommer vara när jag är 80 vill jag inte ens tänka på. Hoppas bara jag inte blir en sån där gamling som tittar kritiskt på unga föräldrar och tycker att de gjorde allt så mycket bättre i deras generation. Då får ni säga till mig

Svar på tråden Kommer kommande generationer bli likadana som dagens äldre?