• Anonym (Kaffedraken)

    Blivit suppleant i ett företag utan min kännedom

    Du får väl skriva ett brev till företaget och ett till deras revisor där du vill som suppleant ha information om att allt står rätt till, att du vill göra en kontroll.

    Går de inte med på detta så ska du svara dem att det är din rätt som suppleant i företaget att se att allt är ok eftersom du har en stark känsla för att något är fel speciellt när du inte själv gått med på att ta det ansvaret som de så snällt givit dig.

    Bli kreativ =)

  • Anonym (Kaffedraken)

    Kan inte släppa detta, förstår att du tycker det är jobbigt.

    Men du skulle kunna skicka en faktura på arvodet som du kan "kräva" om de inte vill ta bort dig.
    Lägg fakturan så långt bak i tiden det går (tror företag har en 2 årsgräns på sådant vet inte hur det blir för dig men det är enkelt att kolla upp)

    För jag antar att genom din polisanmälan att företaget fått kännedom om att du vet om att de använder sig olovligt av ditt namn.

    Sätt hårt mot hårt.

    Men när du skickar första brevet till företaget så skriv att deras revisor får en kopia på detta.
    Är det en auktoriserad revisor så har den skyldighet att registrera ditt papper (som då hör till företaget) det är en ganska billig försäkring om det skulle bli problem.

    Gardera dig på alla håll.

    Önskar dig all lycka till för jag förstår ju att det måste vara sjukt obehagligt. Du får gärna uppdatera vidare om du vill

    (ha koll på alla brev du skriver med adresser, polisrapporter, vem du talar med datum och tid, var alltid extra noga med sådant så kan du alltid säga att "jag talade med xx då och då och han sa si och så" ju mer info du har om allt ju mer trovärdig blir du vid alla andra uppgifter också om det skulle bli något otrevligt i framtiden)

Svar på tråden Blivit suppleant i ett företag utan min kännedom