Forum Sex & Sånt - Sex & samlevnad
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Mannen har tappat lusten

    Tis 9 jul 20:09 Läst 0 gånger Totalt 8 svar
    Anonym (Frust­rerad)
    Visa endast
    Tis 9 jul 20:09

    Min min har varit sjukskriven en längre period pga depression och har därför avverkat en hel del olika mediciner i jakt på de rätta.

    Minskad sexlust kan ju vara en del av måendet i sig såklart, men såvitt jag förstått det så är det också en väldigt vanlig biverkning av medicinen.

    Efter många av med småbarn så har jag äntligen fått min sexlust tillbaka och jag är kåtare än någonsin, så vi synkar extremt dåligt.

    Han är inte bara mindre sugen än vanligt utan har dessutom svårt att spruta, vilket han hävdar inte gör något men det känns inte alls bra för mig. Känns som att det nästan alltid är jag som tar initiativet och att han ?ställer upp? för min skull. Känner mig lite som en snuskig tant... Han har alltid velat mer än jag innan och jag saknar verkligen känslan att han är så jävla sugen...

    Han vågar ju typ inte prata om biverkningarna med sina läkare heller- men man kanske måste? Vänjer sig kroppen till slut eller måste man byta piller?

  • Anonym (Pille­r)
    Visa endast
    Tis 9 jul 20:15 #1

    Han ska prata med sin läkare. Antidepressiva medel kan ge sämre lust och förmåga att få orgasm. Jag vet eftersom jag fick sådana problem av antidepressiva. Han ska få testa andra piller och se om det blir nån skillnad.

  • Anonym (Frust­rerad) Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 9 jul 20:26 #2
    Anonym (Piller) skrev 2019-07-09 20:15:39 följande:

    Han ska prata med sin läkare. Antidepressiva medel kan ge sämre lust och förmåga att få orgasm. Jag vet eftersom jag fick sådana problem av antidepressiva. Han ska få testa andra piller och se om det blir nån skillnad.


    Det värsta är att han mår ganska hyfsat av den sorten han har nu (testat typ tre olika), tänk om jag övertalar honom att byta också mår han sämre av nya sorten... Det är ju ändå en lång invänjningsperiod varje gång man byter!

    A
  • Anonym (Pille­r)
    Visa endast
    Tis 9 jul 21:03 #3
    Anonym (Frustrerad) skrev 2019-07-09 20:26:02 följande:
    Det värsta är att han mår ganska hyfsat av den sorten han har nu (testat typ tre olika), tänk om jag övertalar honom att byta också mår han sämre av nya sorten... Det är ju ändå en lång invänjningsperiod varje gång man byter!

    A
    Ja, det är ett dilemma.
  • Anonym (M)
    Visa endast
    Tis 9 jul 21:09 #4

    Jag har har provat en del olika antideppmedikament. Var väl inget av dom som jag fick direkt minskad sexlust av men dock eeeextremt svårt att spruta med samtliga. Gick inte att komma vid vanligt samlag utan jag fick runka nåt så förbannat att jag blev helt slut efteråt. Mjölksyra i armen och vissa gånger fick jag ge upp.

    Tror det blev något bättre när det gått några månader av behandlingen.

  • Anonym (Frust­rerad) Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 9 jul 21:14 #5
    Anonym (M) skrev 2019-07-09 21:09:14 följande:

    Jag har har provat en del olika antideppmedikament. Var väl inget av dom som jag fick direkt minskad sexlust av men dock eeeextremt svårt att spruta med samtliga. Gick inte att komma vid vanligt samlag utan jag fick runka nåt så förbannat att jag blev helt slut efteråt. Mjölksyra i armen och vissa gånger fick jag ge upp.

    Tror det blev något bättre när det gått några månader av behandlingen.


    Ja, det har blivit en förbättring med samtliga piller efter de första veckorna. Nu kanske han får utlösning varannan gång ungefär, men det blir ju lite av ett stressmoment för oss båda.
  • Anonym (Dena)
    Visa endast
    Tis 9 jul 21:17 #6

    Vad är viktigast, din kåthet eller hans psykiska hälsa?

  • Anonym (M)
    Visa endast
    Tis 9 jul 21:19 #7

    Inget någon av er ska känna stress över. Det verkar ju helt enkelt bara vara så med såna här mediciner. Jag tog upp det med min läkare men denne konstaterade bara att det är en av biverkningarna.

  • Anonym (Frust­rerad) Trådstartaren
    Visa endast
    Tis 9 jul 21:35 #8
    Anonym (Dena) skrev 2019-07-09 21:17:07 följande:

    Vad är viktigast, din kåthet eller hans psykiska hälsa?


    Så otroligt korkat inlägg. Självklart är hans psykiska hälsa viktigast, vilket du också förstår att jag tycker. Vill inte att han ska experimentera med piller men eftersom han inte hittat någon medicin som funkar klockrent så är det kanske ett alternativ att testa annan sort ändå.

    Sex är viktigt för honom också och givetvis saknar han sin normala sexuella förmåga.
Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll