• Dendäranonym95

    Hjärtat fladdrar?

    Jag har under flera år känt att hjärtat slår extraslag ibland. Det känns som att de ?fladdrar? till, känns liksom i bröstet/halsgropen o sen hoppar de över ett slag o sen fladdrar de typ till o slår hårt o sen fort.. Det är extremt obehagligt. Vissa dagar känner jag det väldigt mycket och oftast när jag rör på mig, t.ex lägger mig ner eller så.

    Ibland känns det som att jag måste hosta till. Och i vissa stunder är de så obehagligt och det känns verkligen som jag ska dö av att hjärtat håller på o stanna..

    Jag har gjort ultraljud på hjärtat och EKG 2012 och där var allt bra. Dock inget långtids EKG.

    Nu blir jag jätte orolig då de kommer mer än vanligt. Jag är ofta stressad och har ångest men såhär mycket har de inte känts innan.

    Någon som varit med om samma sak? Vad kan de bero på?? Känns lite som att vc kommer skylla de på min ångest om jag kontaktar dom..

  • Svar på tråden Hjärtat fladdrar?
  • Anonym (Tess)

    Jag gissar oxå på ångest. Jag får istället ont i hjärtat, typ som mensvärk som sen strålar ut i vänsterarmen. Tog EKG för ca ett år sen då jag åkte till akuten för jag bara grät. Men allt såg jättebra ut så jag vet att det bara är ångest. Ta djupa andetag!

Svar på tråden Hjärtat fladdrar?