• MiaAhl­in
    Thu 11 Jul 2019 10:06
    596 visningar
    6 svar
    6
    596

    Hur tidigt kände ni fosterrörelser?

    Jag är gravid i vecka 10+3 idag. Har 3 barn sedan innan. Med första barnet kände jag rörelser i vecka 16. Andra och tredje ca vecka 13. Nu idag när jag vaknade så kände jag som en liten bubbla som "ploppade" till lite, så jag kände efter livmodern och kunde då känna kanten ca 3 cm under naveln. Antagligen tryckte urinblåsan upp den en bit då jag var ganska kissnödig. Men iallafall, "ploppet" jag kände kom från där livmodern var placerad. Kan det ha varit bebisen så tidigt? Eller nerver? Det var ju inte tarmarna iallafall.. Känns som att det är för tidigt för att vara bebisen, men vad kan det annars vara?

  • Svar på tråden Hur tidigt kände ni fosterrörelser?
  • Thu 11 Jul 2019 10:21
    #1

    Tycker också att det låter för tidigt men.... varför inte?

    Finns säkert mängder som kännt samma som du i samma vecka.

  • Thu 11 Jul 2019 10:33
    #2

    Jag är ingen expert...men det är väl så att i v 10 är det fortfarande en mini mini med knappt märkbara armar och ben...tror inte den kan ge ifrån sig sån kraft i så tidigt stadie.

  • Curran­t
    Thu 11 Jul 2019 10:50
    #3

    Med första barnet kände jag vecka 24. Med andra barnet kände jag vecka 19.

  • Thu 11 Jul 2019 12:04
    #4

    Första graviditeten v17, andra v18 och tredje v.19.

    Tror inte man kan känna tidigare än åtminstone v.15

  • Thu 11 Jul 2019 15:04
    #5

    Med första barnet kommer jag faktiskt inte ihåg, jag gjorde ingen notering av det i alla fall. Jag visste ju inte heller hur det borde kännas...

    Med andra barnet kände jag lite fladder om kvällarna från och med vecka 13. Första riktiga sparkarna kände jag när jag vaknade på morgonen vecka 15+4 och hade en veritabel fotbollsmatch i magen. Det kändes både utanpå magen och inte minst inuti.

  • Fri 12 Jul 2019 17:43
    #6

    Första barnet åtminstone v.17. Andra barnet v.13+6 ( hade gjort IVF så vet att jag var exakt så långt gången).

Svar på tråden Hur tidigt kände ni fosterrörelser?