• Thu 11 Jul 2019 13:19
    397 visningar
    3 svar
    3
    397

    Studentboende i Linköping?

    Sonen fick veta idag att han kommit in på universitetet i Linköping. Han har stått i bostadskö ett drygt år och samlat poäng men vi tänkte försöka leta privata hyresvärdar också. Därför undrar vi om någon har nåt bra tips på ställen att leta eller kan rekommendera något bra boende?

  • Svar på tråden Studentboende i Linköping?
  • Thu 11 Jul 2019 13:43
    #1

    Här är alla hyresvärdar:

    www.linkoping.se/bygga-bo-och-miljo/bostader-och-offentliga-lokaler/hitta-bostad/hyresvardar-i-linkoping/

    Det är hårt tryck vid terminsstart så jag skulle rekommendera att ta det han får och ev byta senare. Det är tex många som delar större lägenheter, men det är lättare att hitta sånt boende när man är på plats och lär känna folk.

  • Fri 12 Jul 2019 09:39
    #2

    Jag börjar också i Linköping nästa augusti! :) Och har den samma problemet som du.

  • Fri 12 Jul 2019 10:38
    #3
    BuoBä skrev 2019-07-11 13:43:26 följande:

    Här är alla hyresvärdar:

    www.linkoping.se/bygga-bo-och-miljo/bostader-och-offentliga-lokaler/hitta-bostad/hyresvardar-i-linkoping/

    Det är hårt tryck vid terminsstart så jag skulle rekommendera att ta det han får och ev byta senare. Det är tex många som delar större lägenheter, men det är lättare att hitta sånt boende när man är på plats och lär känna folk.


    Tusen tack!
Svar på tråden Studentboende i Linköping?