• Anonym (Undrar)

    En fråga till er som blivit polisanmälda någon gång

    Hur lång tid tog det från anmälan till ni blev kallade till förhör och vad var ni misstänkta för?

  • Svar på tråden En fråga till er som blivit polisanmälda någon gång
  • Anonym (N)

    Hemfridsbrott. Var dock i en mindre stad där det på den tiden inte skedde så många brott så de tog bara nån vecka.

  • Anonym (D)

    Blev anmäld för att ha tafsat en tjej på rumpan. Vilket jag inte hade. Hon hade raggat på mig och jag nobbade henne och hon blev sur och ville ge igen.

    Hon tog tillbaka anmälan men det var en mardröm och många ansåg att jag var skyldig för ?ingen rök utan eld?.

    Men elden bestod bara av att jag nobbat henne. Snuddade aldrig ens vid henne.

  • Anonym (M)

    Det är ju jätteolika beroende på polisens resurser och inflöde. Ibland kan det dröja 1,5 år från anmälan till förhör. Ibland blir du hämtad samma dag som anmälas görs, beroende på vad du är misstänkt för.

    Har du blivit anmäld? Vad har du gjort?

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (D) skrev 2019-07-11 20:40:14 följande:

    Blev anmäld för att ha tafsat en tjej på rumpan. Vilket jag inte hade. Hon hade raggat på mig och jag nobbade henne och hon blev sur och ville ge igen.

    Hon tog tillbaka anmälan men det var en mardröm och många ansåg att jag var skyldig för ?ingen rök utan eld?.

    Men elden bestod bara av att jag nobbat henne. Snuddade aldrig ens vid henne.


    Blev du aldrig förhörd?
  • Anonym (D)
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-11 20:44:26 följande:

    Blev du aldrig förhörd?


    Jo det blev jag. Bland det värsta jag varit med om i hela mitt liv. Jag gick dit frivilligt för att rentvå mig men de pressade mig rätt hårt. Det var ett par dagar efteråt som anmälan drogs tillbaka.
  • Anonym (Undrar)
    Anonym (M) skrev 2019-07-11 20:40:44 följande:

    Det är ju jätteolika beroende på polisens resurser och inflöde. Ibland kan det dröja 1,5 år från anmälan till förhör. Ibland blir du hämtad samma dag som anmälas görs, beroende på vad du är misstänkt för.

    Har du blivit anmäld? Vad har du gjort?


    Vet att det kan tröja lång tid och det ger en onödig stress. Jag undrar bara
  • Frontline
    Anonym (Undrar) skrev 2019-07-11 20:25:59 följande:
    Hur lång tid tog det från anmälan till ni blev kallade till förhör och vad var ni misstänkta för?
    Typ 1 timme
    Misstänkta för misshandel av barn.
    Dag 2 var det ingen misstanke om våld men barnen omhändertogs i 1 vecka  och fick bo hos farmor.
    efter 1 vecka fick dom komma hem igen och allt vart avblåst,,
    Förstå mitt hat mot myndigheter...
    Simsalabim trosorna försvinn :)
  • Anonym (Anmälde)

    Har aldrig blivit anmäld, men när jag anmälde mitt ex för olaga hot, hemfridsbrott mm, tog det långt över ett halvår (ca 8 mån) innan polisen tog tag i saken. Bor i en småstad utan någon större kriminalitet så jag tyckte det var fruktansvärt att de tog så lång tid på sig när det var barn inblandade.

    De hade då, efter 8 månader, planerat att kalla in mitt ex till förhör och ville höra sig för om anmälan fortfarande var aktuell. Hade med hjälp av soc fått mitt ex att låta mig och barnen vara ifred några veckor efter att anmälan blivit gjord så valde att dra tillbaka anmälan då för att inte slänga bensin i elden så att säga.

  • Anonym (Undrar)
    Anonym (Anmälde) skrev 2019-07-13 23:05:51 följande:

    Har aldrig blivit anmäld, men när jag anmälde mitt ex för olaga hot, hemfridsbrott mm, tog det långt över ett halvår (ca 8 mån) innan polisen tog tag i saken. Bor i en småstad utan någon större kriminalitet så jag tyckte det var fruktansvärt att de tog så lång tid på sig när det var barn inblandade.

    De hade då, efter 8 månader, planerat att kalla in mitt ex till förhör och ville höra sig för om anmälan fortfarande var aktuell. Hade med hjälp av soc fått mitt ex att låta mig och barnen vara ifred några veckor efter att anmälan blivit gjord så valde att dra tillbaka anmälan då för att inte slänga bensin i elden så att säga.


    Oj, hur länge sedan var det?

    Nu för tiden är ju polisen ganska överbelastade så det kan tydligen dröja flera år tyvärr. Helt sjukt
Svar på tråden En fråga till er som blivit polisanmälda någon gång