• Shwila

    Fast i relation

    Jag och min Sambo har en dotter på 10 månader och har precis köpt en släktgård som tillhört min familj i generationer. Han äger 1/10 del.

    Jag älskar honom och jag försöker göra allt för honom. Men de har kommit till en gräns nu där jag anser att detta inte är en sund relation. Jag upplever inget gensvar från honom. Han är en underbar pappa men han är alltid negativ mot mig." Han trycker till mig" genom att klaga på saker jag gör eller hur jag gör dom . Han skriver med andra tjejer där han påtalar att han vill göra sexuella saker med dom. När jag påpekar detta är det jag som är patetisk med mera... idag är ändå droppen.... Jag jobbar som assistent idag andra natten borta från min dotter sen hon kom för 10 månader sedan då har han en kollega hemma... en kvinnlig. Han har haft nytt jobb i en månad. Och nu påstår han att han försöker få ihop henne med en av hans kompisar. Men hon är hemma hos oss.... alltså. Jag vet ifan vad jag ska göra/säga längre.

    Hur kunde jag bli en svartsjuk människa som inte ens reflekterat över saker innan? Jag fattar ju att det är för att min Sambo gång på gång visar att de inte går att lita på han.

    Jag har tröttnat och skulle så gärna vilja komma ifrån detta.

    Men då till mitt ännu större dilemma.... Jag kan ju inte lämna honom för jag har inte råd att bo kvar på vår gård då. Och detta är min dröm... Jag stannar seriöst hellre kvar i ett otrohet förhållande än att mista gården. Men hur ska jag bli glad igen? Hur ska jag bemöta honom?

    Ibland funderar jag på att ha ett öppet förhållande. Men löser det ens problemen?

    Hur skulle ni bemöta detta?

  • Svar på tråden Fast i relation
  • Giftskåneman
    Åttionian skrev 2019-07-12 13:21:19 följande:

    Känslor och livet självt borde väga tyngre än en gård. Men eftersom hon nu ändå vill ha gården så kan hon ju åtminstone be mannen ändra sig.


    Idioti är medfött och livslångt, han ändrar sig inte
  • Åttionian