• baralillatant

    Tips antidepp

    Hej svejs.

    Mår skit och funderar på att börja med antidepp.

    Jag har provat dom vanliga SSRI och Venlafaxin.

    Av SSRI kände jag mig bedövad-nej tack.

    Venlafaxin hjälpte ett tag- sen lika dåligt- utsättning fruktansvärd.

    Tips på Nya med?

    Nått som sällan skriva ut som är värt att testa?

    Hälsokost? Och då menar jag specifikt vad man ska äta i kombo. (Inte typ har du kollat järnnivå)

    Undanber kommentarer om motion, cannabis och annat jag inte frågat om. Tack.

  • Svar på tråden Tips antidepp
  • baralillatant

    [quote=79752995][quote-nick]Afam75snygg skrev 2019-07-12 10:58:29 följande:[/quote-nick]Hur skulle det vara om du försökte bota problemet istället för att behandla symtomen?[/

    Hur skulle det vara om du var tyst när du inte har något att säga?

  • Afam75snygg
    baralillatant skrev 2019-07-12 13:51:58 följande:

    [quote=79752995][quote-nick]Afam75snygg skrev 2019-07-12 10:58:29 följande:[/quote-nick]Hur skulle det vara om du försökte bota problemet istället för att behandla symtomen?[/

    Hur skulle det vara om du var tyst när du inte har något att säga?


    Du verkar helt klart ha rätt inställning till att vilja bli frisk! ... not
  • baralillatant

    [quote=79753530][quote-nick]Afam75snygg skrev 2019-07-12 14:06:54 följande:[/quote-nick]Du verkar helt klart ha rätt inställning till att vilja bli frisk! ... not[/

    Du verkar vara en trevlig person..not. Inte för att jag förväntar mig nått annat av en sån som du.

  • Rudbeckius

    Hade en kompis som hade liknande sits förra året. Hen pratade med doktorn förstås och fick nya kombinationer recept att prova - de kan jag inte så noga vad det var. Dessutom kom råd om det du inte ville höra om här men han fick dessutom rätt strikta kostråd om mindre mängd mat under kortare tid på dagen - mindre kött och ingen läsk/godis. Gärna syrad mat osv. Hen var normalviktig.

    Sedan var det regelbundna sömnvanor, gärna med bra tid före midnatt.

    Mobilsurf ner till minimum, och order om att umgås mycket med vänner... hen hade ingen partner...

  • baralillatant

    [quote=79753545][quote-nick]Rudbeckius skrev 2019-07-12 14:13:21 följande:[/quote-nick]Hade en kompis som hade liknande sits förra året. Hen pratade med doktorn förstås och fick nya kombinationer recept att prova - de kan jag inte så noga vad det var. Dessutom kom råd om det du inte ville höra om här men han fick dessutom rätt strikta kostråd om mindre mängd mat under kortare tid på dagen - mindre kött och ingen läsk/godis. Gärna syrad mat osv. Hen var normalviktig.

    Sedan var det regelbundna sömnvanor, gärna med bra tid före midnatt.

    Mobilsurf ner till minimum, och order om att umgås mycket med vänner... hen hade ingen partner...[/

    Jo jag kan allt det där utantill, därav ville jag ha mer exakta tips om mediciner/alt.medicin.

Svar på tråden Tips antidepp