Inlägg från: Fritidsmamman |Visa alla inlägg
  • Fritidsmamman

    Vilket av dessa namn?

    Soldiers of Odin finns, men de startade 2015 och har ingen direkt koppling till nazismen. De kallar sig nazister men är bara ett gäng vilsna copycats.

    Personligen anser jag dock att namn likt Oden, Tor, Idun, Freja, Viking och allt vad du sa, är en egen typ av wt-namn. Det är en viss typ av föräldrar som ger sina barn såna namn. Jag tänker tatuerade föräldrar med torshammare runt halsen och gärna även på en tröja.

    Dessutom är det inte internationellt gångbart. Vilhelm är också ett dåligt alternativ ur den aspekten - då många tyska namn är svåra internationellt. Välj hellre ett anglosaxiskt namn/namn som funkar i såväl Sverige som hela världen; t.ex. William, Kim, Timothy, Tim, Rickard, Robin, Mikael, Simon, Alexander, etc.

  • Fritidsmamman
    Lodjursungen skrev 2019-07-12 13:08:32 följande:

    Äsch. Är väl inget att bry sig om vad andra tycker. Har heller aldrig hört att det skulle vara nazist kopplat.

    Odin är super gulligt ju.

    Sen finns de säkert nån hund som heter så. Finns även hundar som heter Kalle o Oskar oxå. Säkert Vilhelm oxå


    Soldiers of Odin finns och börjar bli mer och mer kända. Efter 2015 är man dum om man väljer det namnet. Även innan också. Alla såna där fornnordiska gudanamn är lite...ptja...äh, skitsamma! Men man får ju tänka på barnet som ska bära namnet. Det är allt jag säger.
  • Fritidsmamman
    Anonym (555) skrev 2019-07-14 20:38:39 följande:

    SoO kallar sig INTE för nazister.

    Var har du fått det ifrån?


    De påstår de ja. Deras handlingar och möten talar för annat.

    - Det krävs insikt innan man kan ha en åsikt, kära du.
  • Fritidsmamman
    Panduro skrev 2019-07-14 21:01:18 följande:

    William och Timothy skulle inte vara wt då?

    Varför är det viktigt att namnet fungerar internationellt (läs: på engelska)?


    Nej, inte alls. De är båda etablerade namn som använts i Sverige under århundraden.

    Däremot är alla namn som är menade att sticka ut/vara udda/unika, allt som oftast wt.

    Exempel är alla dessa asagudsnamn, eller namn som Luna-Belle, Nova, Texas, Rambo, Turtle, Gizmo, Dexter, Alva-li, Alva-lo, Lovelia, Love-lie, osv osv osv.

    Etablerade namn är inte wt.
  • Fritidsmamman
    Anonym (anonym) skrev 2019-07-15 21:04:21 följande:

    Det är DIN personliga åsikt. Du kan inte tala för alla andra eller påstå vilka namn som är wt för det grundar sig bara på DINA åsikter. 

    För övrigt är wt ett påhitt. Och inga namn är egentligen wt. 


    korngryn skrev 2019-07-15 22:19:06 följande:

    Fast det ÄR inte bara någons åsikt. WT finns i allra högsta grad, formellt kallas det väl snarare bidragsberoende lågutbildade individer i socialgrupp 3 med lågt kulturellt kapital, men begreppet WT är oerhört träffsäkert och talande.

    Och vissa namn ÄR vanligare inom WT, det är ingen åsikt utan fakta.


    Anonym (anonym) skrev 2019-07-16 10:52:49 följande:

    Det kallas fördomar. Vissa har mer fördomar än andra. 

    Vissa har fördomar om underklassen.

    Helt sjukt att man fortfarande år 2019 bryr sig om klasskillnader. Det är så förlegat att bry sig om sånt i ett modernt samhälle. 


    Det ÄR fakta:

    www.svd.se/du-ar-vad-du-heter-mer-an-du-tror
  • Fritidsmamman
    Anonym (555) skrev 2019-07-15 22:49:40 följande:

    När man kikar på din sida står det att du är 49 år?

    Stämmer det?


    Va, nej? Jag angav aldrig ålder när jag registrerade mig här. Så det måste vara något förinställt på sajten, typ 1970-01-01.
  • Fritidsmamman
    Anonym (555) skrev 2019-07-16 13:31:56 följande:

    Ok, tänkte väl det.

    Du känns inte som en kvinna i 50-årsålder nämligen.

    I vår ålder spottar vi inte på folk och kallar dem för wt.

    Tack för klargörandet.


    Årets största lögn!
  • Fritidsmamman
    Anonym (555) skrev 2019-07-16 13:54:40 följande:

    Ja det vet såklart du... Som inte ens kommit dit.


    Jag har väl för fanken umgåtts med folk i alla åldrar. Ingen skillnad när det kommer till skitsnack och smutskastning. Det känns snarare som en könsrelaterad sak; generellt flest kvinnor som snackar skit.
Svar på tråden Vilket av dessa namn?