• trudellutt

    Kan man kombinera 2 jobb??

    Som rubriken lyder, kan man kombinera 2 jobb?

    Jag jobbar 30h/v som skiftledare på ett cafe, har nyligen gått upp i timmar men har nu fått ett jobb som passar mina framtidsmål bättre. Den tjänsten är bara extra, så det kan bli lite, men även en del timmar beronde på behov. Det är ingen konkurrent.

    Jag kommer få mina tider från det nya jobbet i dagarna men behöver ju berätta för min chef om att jag fått jobb.
    Hur gör man ens det?
    Och är det möjligt för mig att kombinera dessa två? Redan nu känns det lite överväldigande att få dessa tider att gå ihop. Men jag behöver ju få in tillräcklig med pengar till alla räkningar, så jag kan inte säga upp mig i dagsläget från mitt huvudjobb. 

    Jag frilansar även vid sidan av, som jag också måste ha med i beräkningen med fördelning av tid. 

    Hjälp, är förvirrad, vart börjar jag?

  • Svar på tråden Kan man kombinera 2 jobb??
  • Jemp

    Jag har gjort det. Ena gången fick jag fler timmar på det nya så jag sa upp mig då det inte gick ihop. Blev lätt att jobba 15 dagar i rad och/eller 12 timmar i sträck.

    Andra gången hade nya extrajobbet inga större krav på hur mycket jag skulle jobba och jag kunde själv boka in de pass som passade, då funkade det bra.

  • CitronTulo

    Vad är det för arbetstider som gäller på dina jobb då? Om det ena är kontorstid och det andra på kväller och helger så funkar det så klart! Men om arbetstiderna krockar så lär du ju behöva pussla med semester, byta arbetspass m.m. från ditt ordinarie jobb för att få ihop det!

  • Anonym (Jobba)

    Kan vara bra att anmäla bisyssla också. Vissa arbetsplatser kan t.o.m neka din bisyssla om den ev kommer påverka ditt nuvarande arbete negativt. Lite olika beroende på kollektivavtal eller anställningsavtal (om det inte finns något kollektivavtal)

Svar på tråden Kan man kombinera 2 jobb??