• Anonym (Hur tänker ni?)
    Fri 12 Jul 2019 12:48
    1985 visningar
    26 svar
    26
    1985

    Känns för jobbigt att dejta för kommer man bli avvisad av någon.

    Känns för jobbigt att dejta för man kommer man bli avvisad av någon.

    Det känns för jobbigt då man blir det för ens utseende och personlighet samtidigt.

    Samtidigt vill jag ha ett förhållande

    Klarar av att bli avvisad i andra sammanhang bättre helt klart.

    Hur ska man tänka?

    Hur gör ni, för ni som dejtar har ju till 99 procent sannolikhet blivit avissad av någon.?

  • Svar på tråden Känns för jobbigt att dejta för kommer man bli avvisad av någon.
  • Anonym (U)
    Fri 12 Jul 2019 15:04
    #11
    Anonym (89) skrev 2019-07-12 14:58:03 följande:

    Vad blir man då?


    Hur menar du? Man dejtar med personen såklart.

    Ev. gifter sig / skaffar barn om man är ute efter något seriöst.

    Annars dejtar med flera.
  • Anonym (Sebbe­n)
    Fri 12 Jul 2019 15:09
    #12
    Anonym (89) skrev 2019-07-12 14:56:18 följande:
    Varför just P1? Och vem vill ha et vanligt tråkigt liv?
    Du skojar eller kanske är ett troll. P1 innehåller mycket tankvärt på svenska som stimulerar och lär hjärnan nya saker. Men det finns nog fler källor som du kan söka efter. 

    Väldigt många männsikor lever vanliga tråkiga liv och verkar vilja ha det så - få intressen, få äventyr, få sociala kontakter, för lite intellektuell stimulans.

    Man kan undra om de vill ha sådana liv, och om de ens betecknar dem som tråkiga. Jag skulle inte vilja dejta någon sådan. Men kanske tråkiga människor vill dejta varandra. Helt OK. Vill du dejta dem? Vill trådstartaren lyckas med sin dejting kanske hen inte ska bli för påläst om samhället?
  • Anonym (89)
    Fri 12 Jul 2019 15:17
    #13
    Anonym (U) skrev 2019-07-12 15:04:18 följande:

    Hur menar du? Man dejtar med personen såklart.

    Ev. gifter sig / skaffar barn om man är ute efter något seriöst.

    Annars dejtar med flera.


    Så allt det där är reducerat till hur bra man är på att läsa av folk?
  • Anonym (89)
    Fri 12 Jul 2019 15:20
    #14
    Anonym (Sebben) skrev 2019-07-12 15:09:59 följande:

    Du skojar eller kanske är ett troll. P1 innehåller mycket tankvärt på svenska som stimulerar och lär hjärnan nya saker. Men det finns nog fler källor som du kan söka efter. 

    Väldigt många männsikor lever vanliga tråkiga liv och verkar vilja ha det så - få intressen, få äventyr, få sociala kontakter, för lite intellektuell stimulans.

    Man kan undra om de vill ha sådana liv, och om de ens betecknar dem som tråkiga. Jag skulle inte vilja dejta någon sådan. Men kanske tråkiga människor vill dejta varandra. Helt OK. Vill du dejta dem? Vill trådstartaren lyckas med sin dejting kanske hen inte ska bli för påläst om samhället?


    Jag ifrågasatte ju det tråkiga livet?

    Finns ju sidor för intellektuella, personer med god ekonomi och höga anspråk m m. Betyder dock inte att de flesta som dejtar är så. Men visst, frågar du mig så vill man ju inte dejta en fiskmås men heller inte *mensa-typer* då de verkar högfärdiga. :)
  • Anonym (Sebbe­n)
    Fri 12 Jul 2019 15:25
    #15
    Anonym (89) skrev 2019-07-12 15:20:49 följande:
    Jag ifrågasatte ju det tråkiga livet?

    Finns ju sidor för intellektuella, personer med god ekonomi och höga anspråk m m. Betyder dock inte att de flesta som dejtar är så. Men visst, frågar du mig så vill man ju inte dejta en fiskmås men heller inte *mensa-typer* då de verkar högfärdiga. :)
    Håller med. Socioekonomisk ställning har inte varit så viktigt, även om jag trodde i början att akademiker alltid var hetast. Som vanlig medelklass träffar man ju mest på likasinnade och sen har helt klart några dejter med lågklassiga varit rätt fina. Jag har haft några riktiga mensa-dejter med, tycket inte de var högfärdiga alls. Tvärtom var de rara och rätt fokuserade på mig (hmm, blev lite objekt, de var ute efter min kropp).

    Viktigast är väl alltså att de är lite självsäkra, våga ta för sig och gör något av sina liv. Då har de inga tråkiga liv. De lever och njuter så ofta de kan, typ
  • Anonym (U)
    Fri 12 Jul 2019 15:32
    #16
    Anonym (89) skrev 2019-07-12 15:17:15 följande:

    Så allt det där är reducerat till hur bra man är på att läsa av folk?


    Självklart inte.

    Men man blir inte avvisad lika ofta om man är bra på att läsa av människor.

    Större chans att hitta någon...
  • Anonym (89)
    Fri 12 Jul 2019 15:32
    #17
    Anonym (Sebben) skrev 2019-07-12 15:25:42 följande:

    Håller med. Socioekonomisk ställning har inte varit så viktigt, även om jag trodde i början att akademiker alltid var hetast. Som vanlig medelklass träffar man ju mest på likasinnade och sen har helt klart några dejter med lågklassiga varit rätt fina. Jag har haft några riktiga mensa-dejter med, tycket inte de var högfärdiga alls. Tvärtom var de rara och rätt fokuserade på mig (hmm, blev lite objekt, de var ute efter min kropp).

    Viktigast är väl alltså att de är lite självsäkra, våga ta för sig och gör något av sina liv. Då har de inga tråkiga liv. De lever och njuter så ofta de kan, typ


    Yep, inkomst är klart underordnat på ett sätt, om allt annat klaffar då alltså. :)
  • Anonym (89)
    Fri 12 Jul 2019 15:33
    #18
    Anonym (U) skrev 2019-07-12 15:32:10 följande:

    Självklart inte.

    Men man blir inte avvisad lika ofta om man är bra på att läsa av människor.

    Större chans att hitta någon...


    Låter aningen förenklat, men okej då.
  • Anonym (reall­lyy)
    Fri 12 Jul 2019 15:42
    #19

    Man har inget val, än att riskera det.
    Jag var nyligen kär i en mkt yngre tjej. Inte känt så på över 10 år. Blev avvisad.
    Nu får man ta nya tag.

  • Anonym (U)
    Fri 12 Jul 2019 15:42
    #20
    Anonym (89) skrev 2019-07-12 15:33:28 följande:

    Låter aningen förenklat, men okej då.


    Man kan skriva ner samma sak mycket mer komplicerad såklart , men blir man avvisad av 99 % av personer som TS skriver , då har personen nog för höga tankar om sig själv eller missförstår vanligt artighet för intresse.

    Är du ofrivillig singelkillen som startar massa trådar hela tiden?
  • Fri 12 Jul 2019 15:56
    #21

    Tänkte så med, men det spelar ju inte så stor roll. Relationsproblematiken är väl evig avseende den här frågan...


    Anonym (U) skrev 2019-07-12 15:42:18 följande:
    Man kan skriva ner samma sak mycket mer komplicerad såklart , men blir man avvisad av 99 % av personer som TS skriver , då har personen nog för höga tankar om sig själv eller missförstår vanligt artighet för intresse.

    Är du ofrivillig singelkillen som startar massa trådar hela tiden?
  • Fri 12 Jul 2019 15:56
    #22

    Tänkte så med, men det spelar ju inte så stor roll. Relationsproblematiken är väl evig avseende den här frågan...


    Anonym (U) skrev 2019-07-12 15:42:18 följande:
    Man kan skriva ner samma sak mycket mer komplicerad såklart , men blir man avvisad av 99 % av personer som TS skriver , då har personen nog för höga tankar om sig själv eller missförstår vanligt artighet för intresse.

    Är du ofrivillig singelkillen som startar massa trådar hela tiden?
  • Fri 12 Jul 2019 15:57
    #23

    Tänkte så med, men det spelar ju inte så stor roll. Relationsproblematiken är väl evig avseende den här frågan...


    Anonym (U) skrev 2019-07-12 15:42:18 följande:
    Man kan skriva ner samma sak mycket mer komplicerad såklart , men blir man avvisad av 99 % av personer som TS skriver , då har personen nog för höga tankar om sig själv eller missförstår vanligt artighet för intresse.

    Är du ofrivillig singelkillen som startar massa trådar hela tiden?
  • Fri 12 Jul 2019 15:57
    #24

    Tänkte så med, men det spelar ju inte så stor roll. Relationsproblematiken är väl evig avseende den här frågan...


    Anonym (U) skrev 2019-07-12 15:42:18 följande:
    Man kan skriva ner samma sak mycket mer komplicerad såklart , men blir man avvisad av 99 % av personer som TS skriver , då har personen nog för höga tankar om sig själv eller missförstår vanligt artighet för intresse.

    Är du ofrivillig singelkillen som startar massa trådar hela tiden?
  • Anonym (89)
    Fri 12 Jul 2019 16:35
    #25
    Anonym (U) skrev 2019-07-12 15:42:18 följande:

    Man kan skriva ner samma sak mycket mer komplicerad såklart , men blir man avvisad av 99 % av personer som TS skriver , då har personen nog för höga tankar om sig själv eller missförstår vanligt artighet för intresse.

    Är du ofrivillig singelkillen som startar massa trådar hela tiden?


    Nej, det är TS tror jag. Eller *reallly*.
  • Anonym (89)
    Fri 12 Jul 2019 16:36
    #26
    Rudbeckius skrev 2019-07-12 15:57:08 följande:

    Tänkte så med, men det spelar ju inte så stor roll. Relationsproblematiken är väl evig avseende den här frågan...


    Hur tänkte du då?
Svar på tråden Känns för jobbigt att dejta för kommer man bli avvisad av någon.