• Fri 12 Jul 2019 15:45
    349 visningar
    1 svar
    1
    349

    Så ledsen

    Familj semester. Varje år är likadan. Vi är 3syskon o jag är äldst. Har hänt mycket i min lilla familj vi har mist barnen farmor o farfar med 3års mellanrum, vilket gör att jag säkert reagerar mer än va jag gjort annars. Sedan jag va lite så har jag känt att jag inte duger som mina syskon. Mamma o pappa ville att jag skulle flytta hemifrån så min syster skulle få rummet i källaren o visade mig lgh efter lgh när jag var 18. Ville inte, va inre mogen men flyttade. Lånade mig vilsen o otrygg o ensam. Satte sina spår. Vi har blivit gamla o vi har barn alla tre. Min bror bor en bit bort o kommer hem en vecka med helpension på sommaren och varje år får jag med en klump i magen . Önskar att just detta året så kommer mamma pappa vilja tillbringa nån eller några dagar med oss. Men inget händer o debarkera år tillbringar min syster med familj en vecka i husvagnen med min föräldrar. Planerar i konserter mm o jag förvandlas till en bitter stora syster som egentligen bara vill få det precis så. Går till kurator som bett mig berätta för mamma o pappa men varje år inkl detta blev det likadant. O här sitter jag o gråter. Gråter för jag saknar dem o får att mina pojkar inte har farmor o farfar istället. Känner mig så dålig o det känns som jag är värd luft. Va gör man detta tar så mycket energi . Vi är alltid medräknande bär något ska byggas om hos mamma o pappa men aldrig annars . Har en nybyggd stuga 5mil från dem o de har inte varit o hälsar på mer än 2ggr sedan den byggdes för 2år sedan. Jag drömmer om fiske med barnen o morfar o att mamma o jag kan prata mm

Svar på tråden Så ledsen