• Anonym (Louis­e)
    Sat 13 Jul 2019 09:48
    458 visningar
    13 svar
    13
    458

    Funderar du också på att lämna Facebook?

    Facebooks algoritmer har länge belönat hat och trakasserier då det setts som ?engagerande? och visats mer i nyhetsflöden. Följden är en polariserad värld med stark irritation, liten vilja till samtal och där politiker som Hanif Bali passar in och Donald Trump blir president. Facebook har även hjälpt Ryssland rigga USA:s presidentval till Donald Trumps flöde. Det är tack vare nutida sociala medier som radikalisering har blivit så stort, vare sig det är islamism, radikalfeminism, nationalism, rasism, nazism osv.

    Funderar du också på att lämna Facebook, Google, instagram och twitter?

    Facebook kommer påverka valet i Sverige 2020.

  • Svar på tråden Funderar du också på att lämna Facebook?
  • Anonym (Louis­e) Trådstartaren
    Mon 15 Jul 2019 21:42
    #12

    Kul att flera har lämnat här! Jag känner några som inte har eller har lämnat men i övrigt verkar ALLA fortfarande ha Facebook.


    Anonym (Emma) skrev 2019-07-13 10:41:11 följande:

    Jag har lämnat fb men inte för politiken utan för min egen skull. Trött på att försöka hinna med allt som andra gör och själv knappt hinna med mig själv.

    Har skapat ett skuggkonto som inte har några vänner men som är med i de grupper jag gillar.

    Inte märker jag utav något av det du skriver om varken på mitt första konto eller på det jag nu har.

    Hur ska då politiken påverka mig på fb eller på ig?


    För mig handlar det inte om ifall politiken påverkar mig personligen eller inte utan om att jag inte vill vara med och stödja företaget som möjliggjort folkmord, inbördeskrig och att länder polariserats till en nivå där fd vänner inte längre pratar med varandra.
Svar på tråden Funderar du också på att lämna Facebook?