• Smultr­onmarm­elad
    Sat 13 Jul 2019 13:34
    307 visningar
    4 svar
    4
    307

    Ensamhet som vuxen

    Jag är 30 år, bor i en mellanstor stad i Mellansverige och har inga barn. Jag har en pojkvän som jag har väldigt roligt med men han bor 10 mil bort så vi ses bara på helgerna. Jag har ett par väldigt nära vänner men som alla har småbarn så vi ses bara med månaders mellanrum och när vi ses har de fullt sjå med barnen. Jag har dem alla för stöd och kärlek men jag har ingen att umgås med, utom pojkvännen på helgerna.

    Jag vill bjuda hem vänner på middag, jag vill uppleva kultur med någon/några, jag vill ta en spontan fika, jag vill ha nån att spela spel med. Haft semester i en månad nu och inte gjort nånting utom när jag varit med pojkvännen för jag har ingen att hitta på nånting med. Svårt att hitta nya vänner som vuxen i en inte så levande stad. På jobbet träffar jag sällan några jag kan umgås med privat, kvällskurser och sånt kan jag inte gå för jag jobbar kvällar. Och dessa känslor kan jag inte prata med någon om heller, för de finns ju där så mycket de kan vännerna och pojkvännen.

    Hur kan jag göra?

    Vill känna mig glad och social men bara jobbar och sitter hemma den lilla tid som blir över och blir mer och mer deprimerad och full av ångest.

Svar på tråden Ensamhet som vuxen