• Anonym (På)

    Ensamstående och ett förhållande?

    Hejsan! Jag är en tjej på 40år och dottern är 6år.Blev ensamstående för 2år sen och sen dess har jag varit singel. Nu har jag träffar en ny kille. Problemet är att jag har svårt o få barnvakt och pappan är en idiot. Han har problem och har inte dottern så ofta. Och jag har svårt med barnvakt. Han säger ATG han vill träffa mig ofta och ensam men jag har lite svårt som sagt. Och jag har berättat det men han tycker ändå att jag ska försöka med barnvakt. Och dessutom jobbar vi på samma jobb med olika tider. Vet inte hur jag ska göra? Visst vill jag träffa honom men det är så svårt. Hur ska man göra?

  • Svar på tråden Ensamstående och ett förhållande?
  • Deacon

    Givetvis du som avgör men han låter inte som så bra förhållandematerial. Han verkar väldigt oförstående och kompromisslös inför att du har ett barn att ansvara för och att barnvakt inte alltid är så lätt att hitta. Trist inställning. Ni borde kunna träffas där dottern är med ibland och på tu man hand vid andra tillfällen.

  • Anonym (Vänner)

    Ditt barn kan inte sova hos en kompis/morföräldrar eller dyl?

  • Anonym (Jofs)

    Vad ska du med det stolpskottet till? Han verkar ju helt bäng.

  • Anonym (Cleo)

    Honom skulle jag inte satsa på.

    Om han inte vill förstå hur ditt liv ser ut så blir det inte bättre med tiden. Tvärtom så finns risken att han alltid kräver barnvakt när ni ska träffas och inte förstår att pappan inte är att lita på utan tycker att han ska barnet ändå.

  • Fjäril kär

    Barnvakt nån natt/kväll nån gång i månaden kanske. Men inte mer än så. Sen skulle jag börja dra öronen åt mig. Om han verkligen inte kan förstå din sits med exet lär du inte få sympati och hjälp i fortsättningen heller.

  • Anonym (På)

    Han tycker att min 20 åriga son ska passa nån timme varje dag. Och jag har förklarat att det inte går. För han är typ aldrig hemma. Han tycker oxå att vi ska köra dottern till min mamma o lämna henne där o sen hämta henne senare. Och att jsg förklarat att det är ju inte alltid min mamma inte alltid kan. Att vara ensamstående tycker han inte förstå o att han hela tiden frågar konstiga frågor. Om jag gillar han? Om jag vill vara med han i framtiden?

  • Anonym (Göran.)

    Om man träffar en kvinna med barn så måste man acceptera att barnet också är med om man träffas.

    De första gångerna kanske man bör träffas ensamma utan att barnet är med. Barn är inte dumma de förstår mer än vuxna tror.

    Mamma träffar en ny kille klart att barnen förstår det.

    Det är svårt att säga när barnen ska få träffa den nya partnern. Vill din nya kille alltid vara ensam med dig bör du tänka på om han är den rätta.

  • Anonym (Camilla)

    Dra öronen åt dig! Det där verkar långt ifrån ok redan på det här stadiet. Tror du ska avsluta den relationen snarast.

    Tråkigt att inte pappan kan träffa dottern pga problem. Är det ren ovilja eller trubbel på riktigt. Kan familjerätten vara till hjälp? Ibland kan partners utvecklas till idioter men kom ihåg att ni en gång var så pass kompatibla att du valde att avla på honom.

    Hur som helst. Ta hand om dig själv och dina barn. Det är viktigast.

  • Fjäril kär
    Anonym (På) skrev 2019-07-14 09:00:13 följande:

    Han tycker att min 20 åriga son ska passa nån timme varje dag. Och jag har förklarat att det inte går. För han är typ aldrig hemma. Han tycker oxå att vi ska köra dottern till min mamma o lämna henne där o sen hämta henne senare. Och att jsg förklarat att det är ju inte alltid min mamma inte alltid kan. Att vara ensamstående tycker han inte förstå o att han hela tiden frågar konstiga frågor. Om jag gillar han? Om jag vill vara med han i framtiden?


    Låter mer som att han vill ha barnfritt för att få knulla. Han är inte intresserad av något annat.
  • Anonym (På)

    Det är oxå första gången jag träffar en som kommer från ett annat land. Han kommer från Chile. Och vi jobbar på samma jobb. Han tycker att vi måste lösa detta med att träffas själva. Varannan dag i en timme tycker han. Men jag kan knappt få barnvakt. Kanske en gång/månaden. Och jag jobbar heltid och har saker o göra hemma oxå som tar tid. Tvätt, städ, laga mat m. m

  • Anonym (Camilla)

    Varannan dag en timme?!? Han vill bara ha sex och han har dessutom bråttom. Nej för tusan skrota honom! Di är värd så mycket mer. Han får hitta någon ned samma önskemål, att doppa i. Det är ingen relation han vill ha.

  • Anonym (Jofs)
    Anonym (På) skrev 2019-07-14 09:43:05 följande:

    Det är oxå första gången jag träffar en som kommer från ett annat land. Han kommer från Chile. Och vi jobbar på samma jobb. Han tycker att vi måste lösa detta med att träffas själva. Varannan dag i en timme tycker han. Men jag kan knappt få barnvakt. Kanske en gång/månaden. Och jag jobbar heltid och har saker o göra hemma oxå som tar tid. Tvätt, städ, laga mat m. m


    Jag upprepar: Vad ska du med det stolpskottet till?

    Du skriver hela tiden om vad HAN tycker. HAN vill träffas ensam, HAN vill att ni ska träffas själva, HAN tycker att du ska fixa barnvakt och bla bla bla

    Men vad tycker DU? Du skriver bara hur du förklarar och försvarar dig med att du har svårt att fixa barnvakt, du har andra saker att göra hemma. Det låter som att det är HAN som styr och du ska anpassa dig, som om hans krav är rimliga.

    Tycker du att det är en bra kille som tjatar på att du ska skaffa barnvakt för han vill inte träffa dig tillsammans med din dotter? Hon ingår i ditt liv och kommer på köpet liksom.
  • Giftskåneman
    Anonym (På) skrev 2019-07-14 09:43:05 följande:

    Det är oxå första gången jag träffar en som kommer från ett annat land. Han kommer från Chile. Och vi jobbar på samma jobb. Han tycker att vi måste lösa detta med att träffas själva. Varannan dag i en timme tycker han. Men jag kan knappt få barnvakt. Kanske en gång/månaden. Och jag jobbar heltid och har saker o göra hemma oxå som tar tid. Tvätt, städ, laga mat m. m


    Han vill alltså träffa dig npn timme för sex, sen ska han skita idig resten av tiden?

    Dumpa fanskapet. Inte kul att ha barnvakt för han vill ha sex ofta.
  • Anonym (annan mamma)

    Nog för att man som ensamstående förälder behöver skapa sig egentid och även dejta men killen du beskriver låter som ett stolpskott. Han verkar ju ha noll förståelse för din situation och känns ej som någon sorts pojkvänsmaterial. Ärligt talat låter det bara som han vill knulla. Inget fel med att bara knulla men är du med på bara det? Låt dig inte utnyttjas eller dras in i en destruktiv relation.

  • Anonym (Göran.)

    Det kommer inte att bli bra. Sluta träffa honom. Jag hoppas att det inte har hänt något mellan er om du förstår vad jag menar. Han vill bara en sak. Han utnyttjar dig.

    Kan du se honom som en förebild för dina barn?

    Vill du bilda familj med honom?

    Tror du att han kommer att ta ansvar för familjen?

    Tror du att han stannar hemma och tar hand om allt och du träffar vänninor på stan?

  • Anonym (Nicke)

    Jag är själv ensamstående. Kan han inte acceptera att du har barn är det tyvärr inte mycket att ha. Jag har själv råkat ut för liknande och då fick jag kalla fötter. Är övertygad om att du kan och kommer hitta något bättre.

Svar på tråden Ensamstående och ett förhållande?