• lillelil

    EXTREMT klängig katt

    Det här kanske låter som ett i-landsproblem men min katt går mig verkligen på nerverna. Jag har haft honom i 8 år, och det är bara de två senaste åren eller så som han blivit såhär.

    Han vill vara med mig konstant, inte bara ligga några meter ifrån utan han ska verkligen vara ovanpå mig hela tiden. Står jag upp så stryker han sig mot benen så jag snubblar över honom. Duschar jag sitter han utanför och skriker. Vill jag sova utan honom sitter han också utanför och skriker eller hoppar på dörrhandtaget.

    Jag älskar såklart min katt, men jag behöver mitt space och det är sjukt jobbigt att ha en katt som ska vara på en hela tiden.

    Någon som har tips på vad jag kan göra?

  • Svar på tråden EXTREMT klängig katt
  • Anonym (Makrill)

    Vad är det för ras?
    Skaffa en till katt så han får en kompis.

  • lillelil
    Anonym (Makrill) skrev 2019-07-13 18:11:44 följande:

    Vad är det för ras?

    Skaffa en till katt så han får en kompis.


    Huskatt. Har en till katt redan som han leker och gosar med, men han klänger ändå på mig majoriteten av dagarna.
  • Anonym (Makrill)
    lillelil skrev 2019-07-13 18:14:28 följande:
    Huskatt. Har en till katt redan som han leker och gosar med, men han klänger ändå på mig majoriteten av dagarna.
    Provat att aktivera honom mer? Köp lite leksaker och låt honom springa av sig, gärna något som han får tänka lite också, gå ut med honom i koppel.
Svar på tråden EXTREMT klängig katt