• Anonym (ovan)

    Vad gör ni för pengarna som blir över efter räkningar + mat?

    Jag är van med en ekonomi som är så tajt att jag alltid måste välja mellan nödvändiga utgifter att betala så jag undrar, ni som inte har det problemet, vad lägger ni pengarna på, förutom sparkontot, där jag förstår att en del går in.

  • Svar på tråden Vad gör ni för pengarna som blir över efter räkningar + mat?
  • Sharper

    Vi betalar av en del lån vi behövt ta på grund av torkan förra året. Vanligtvis har vi 2000:- var i nöjespeng och så kanske 2-3 000 utöver det och det går idag till lån men som kommer gå till extra sparande eller inredning/renovering av gården :)

  • Sharper

    Vi betalar av en del lån vi behövt ta på grund av torkan förra året. Vanligtvis har vi 2000:- var i nöjespeng och så kanske 2-3 000 utöver det och det går idag till lån men som kommer gå till extra sparande eller inredning/renovering av gården :)

  • riboflavin

    Nöjen och övrigt. Utemat, en fika ibland, lite kläder, hobbyamaterial, böcker, ett och annat spabesök, en spontan hotellövernattning då och då.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • riboflavin

    Nöjen och övrigt. Utemat, en fika ibland, lite kläder, hobbyamaterial, böcker, ett och annat spabesök, en spontan hotellövernattning då och då.


    Vid god typografi ska horungar inte förekomma.
  • Anonym (ovan)

    tack för svaren, men vad är nöjen för er?

  • Anonym (N)

    Sparande, ekologisk mat, utemat, att inte ta så stor hänsyn till priset när man behöver något nytt utan köpa det finaste/bästa, att betala för prylar och tjänster som förenklar ens liv även om de inte är helt nödvändiga.

  • Anonym (Man)

    Sparar inget utan det är är över festar jag upp på ett eller annat sätt. Fattar inte vad man ska spara för, du får ändå inte med dig något i graven.

    Mycket går till Alkohol, godis och nöjen.

Svar på tråden Vad gör ni för pengarna som blir över efter räkningar + mat?