• Anonym (eurabia)

    blogga om galen granne

    Jag bor i ett bättre centralt i hus i en större stad i södra halvan av landet.

    I ett av husen på gatan bor en blindgalen person. Han är kanske 15-20 år yngre än mig, men verkar varit med om en hel del.

    Jag funderar på att följa hans liv och framfart i en anonym blogg.

    Är det lagligt, med bilder osv. Vad jag får fram är att det är ok att fota utanför den mest privata sfären.

    Han är galen.

    Rik tror jag.

    Bor stort hus.

    ..samtidigt, vilket är ovanligt här uppe.

    Han är tatuerad.

    Asocial

    Stor och grov

    Han går mycket på baksidan och jobbar.

    Han åker iväg i dyr kostym en dag i veckan.

    En riktig chef tror jag.

    Han har hotat upp en grannkärring som lät häcken växa över staketet.

    Han käkade upp na rejält.

    Han skrattar vitt och brett så det låter över grannarna ibland.

    En gång gick han utan tröja och drack öl på baksida.

    Han har gjort en liten uteplats på framsidan där han sitter ibland. Våra hus ligger ett par hundra meter från centrum bara. Han verkar sitt och kolla folk som passerar.

  • Svar på tråden blogga om galen granne
  • Anonym (P)

    Jag vet inte om det är lagligt eller ej, men tänk på vad folk kan komma att tycka om det du gör! Att blogga om en granne är ett betydligt skummare beteende än de saker du räknar upp att din granne gör. Vill du verkligen vara den där creepy galningen som lägger näsan i blöt där den inte hör hemma?

  • Anonym (A)
    Anonym (P) skrev 2019-07-13 19:02:34 följande:
    Jag vet inte om det är lagligt eller ej, men tänk på vad folk kan komma att tycka om det du gör! Att blogga om en granne är ett betydligt skummare beteende än de saker du räknar upp att din granne gör. Vill du verkligen vara den där creepy galningen som lägger näsan i blöt där den inte hör hemma?
    Håller med
  • AniieeHär

    Det heter bindgalen, inte blindgalen. Vad skulle det vara för ord, egentligen?

    Du kan bli anmäld för förtal, den risken finns alltid.


    If you have a daughter, be her hero. If you have a son, be his role model. If you have a child, be their heroic role model
  • Anonym (eurabia)

    Det är en cirkus utan dess like runt honom. Hela hans liv är som en tokig film.

    Vad andra tycker om mig kan man diskutera men jag tror det vore en kul blogg.

    Vad gör en man, 35 år med stora tatueringar i ett sånt här bättre område. Inte klokt, vad kommer pengarna ifrån?

    VARFÖR ökar han iväg i kostym en dag i veckan, annars alltid hemma?

    VARFÖR kallas han "Chefen".

    Sällan kompisar på besök, aldrig tror jag. Men kommer några ibland och lämnar kuvertet och varuhus o sånt.

    Han är ohämmad. Går på folk han retar sig på. Lite aggressivt, men mest för att driva med och skrämma folk. Han kan gapskratta och säga fula ord.

  • FuckGoggleAskMe
    AniieeHär skrev 2019-07-13 19:06:56 följande:

    Det heter bindgalen, inte blindgalen. Vad skulle det vara för ord, egentligen?

    Du kan bli anmäld för förtal, den risken finns alltid.


    Precis vad tänkte skriva, plus att hans liv inte låter så spännande, och inte ditt heller tydligen.
  • FuckGoggleAskMe
    FuckGoggleAskMe skrev 2019-07-13 19:09:55 följande:

    Precis vad tänkte skriva, plus att hans liv inte låter så spännande, och inte ditt heller tydligen.


    TS liv alltså
  • neverpreggo

    Ingen kommer att vilja läsa detta och det är riktigt otrevligt att dedikera en blogg för att enbart diskutera en annan person. Folk kommer tycka att du är helt bakom flötet. Du verkar ha mycket fritid att stirra på honom om du vet hur ofta han lämnar hemmet i kostym.

  • Annita
    Anonym (eurabia) skrev 2019-07-13 19:08:46 följande:

    Det är en cirkus utan dess like runt honom. Hela hans liv är som en tokig film.

    Vad andra tycker om mig kan man diskutera men jag tror det vore en kul blogg.

    Vad gör en man, 35 år med stora tatueringar i ett sånt här bättre område. Inte klokt, vad kommer pengarna ifrån?

    VARFÖR ökar han iväg i kostym en dag i veckan, annars alltid hemma?

    VARFÖR kallas han "Chefen".

    Sällan kompisar på besök, aldrig tror jag. Men kommer några ibland och lämnar kuvertet och varuhus o sånt.

    Han är ohämmad. Går på folk han retar sig på. Lite aggressivt, men mest för att driva med och skrämma folk. Han kan gapskratta och säga fula ord.


    Dina frågor låter lite som en barn"detektiv" som försöker lösa ett "fall" :)

    Om du tycker att detta är en tokig cirkus har du nog inte stött på så särskilt många udda människor...! Hur som helst tycker jag inte man lämnar ut någon på det sättet, faktiskt.
Svar på tråden blogga om galen granne