• Anonym (Gh)

    Fd dejt vill ses trots flickvän

    Jag började snacka ned en kille förra sommaren. Efter mycket åkte jag o träffade honom. Strax därefter ville han inte ses mer o skaffade en tjej. Vi hördes inte på månader men nu i ca 4 månader har vi skrivit då och då med varandra. Jag fattade att han dejtade oss samtidigt o valde henne. Iaf vi flörtar vi väldigt mycket med varandra. Han vill att vi ska ses i smyg samtidigt som han får dåligt samvete över det då han har tjej.

    Vi har liksom aldrig varit vänner så finns egentligen ingen bra anledning till att vi ska ses. Föe mig är förhållandet inte bra eller att han helt enkelt är intresserad av mig om man vill detta. Jag har mer spelar med o se hur långt han kan gå o han vill helt enkelt ses o att jag ska sova där men att det känns fel mot hans flickvän. Eller vad anser ni?

    Varför skriver man till någon man bara träffat en gång samt vill träffa den personen?

  • Svar på tråden Fd dejt vill ses trots flickvän
  • Anonym (Ep)

    Han är låt på dig och vill ligga. Jag tycker inte det är ok mot varken hans flickvän eller dig själv. För vad får du ut av detta? Gå vidare.

  • Anonym (Gh)

    [quote=79756824][quote-nick]Anonym (Ep) skrev 2019-07-13 22:11:21 följande:[/quote-nick]

    Han är låt på dig och vill ligga. Jag tycker inte det är ok mot varken hans flickvän eller dig själv. För vad får du ut av detta? Gå vidare.

    Nä jag tänker inte ta honom eller vill ha honom för tänkter inte va handhandsvalet o så ser jag ju själv vad han är kapabel till. Greje är att jag tror absolut ibte han är kåt. Iaf tror jag inte han hade tänkt ligga med mig så länge han har tjejen. O jag tycker detta är extremt fel mot hans flickvän. Nästan som otrogen trots att vi inte gör något. Han vill tex jag ska skicka sexiga bilder på mig då jag var en snygg dejt säger han. Han skriver ofta till mig o bara vill prata. Hn vill inte ses hemma hos de då han tycker det känns fel. Däremot vill han ta en fika med mig.

    Detta hade kanske varit ok om vi hade haft en kompis relation länge. Men jag tycler det är lite konstigt att man vlll snacka o träffa/fika en en tjej man endast chattat med sagt träffat o legat med en gång. Slutar jag tex svara så går det inte lång tid innan han skriver igen. För mig äe detta nästan som otrohet?

  • Anonym (japp)

    Var glad att du inte blev ihop med honom, för då hade han gjort likadant mot dig efter ett tag...

  • Anonym (A)
    Anonym (japp) skrev 2019-07-14 12:29:28 följande:
    Var glad att du inte blev ihop med honom, för då hade han gjort likadant mot dig efter ett tag...
    Håller med
  • Anonym (Tönt)

    Vilken TÖNT!

    Släpp honom bara. Du har inga som helst skyldigheter gentemot honom. Sluta svara och uppmuntra så ska du snart se att han slutar skriva. Eller så gillar su uppmärksamheten. Du vill ju se hur långt han kan tänkas gå. Och sen då? Du kärar ju bara ner sig i helt fel man. Även om han är kär i dig så är han verkligen i get att satsa på.

  • Anonym (Ep)

    Du tror inte att han är kåt men han vill ha sexiga bilder att runka till?


    Jag skulle se det där som otrohet, hans tjej lär göra det också.

  • Anonym (Rekz)

    Det här är inget ovanligt. Vet inte hur många gånger jag varit med om att män som jag enbart varit på en (1!) dejt med, och sedan dissat, försökt hålla kontakten efter det. Skriver regelbundet, pratar om hur trevlig vår dejt var, att det hade varit så kul att träffas igen osv osv. I ÅR efteråt. Detta trots att de i många fall numer har flickvän eller sambo. Det känns som ett sjuktligt beteende. Fortsätta skriva till, och försöka få till träff med, någon man träffat 1 enda gång för flera månader eller till och med år sedan, trots att hon klargjort att hon inte är intresserad och man nu dessutom har en flickvän.

    Ett exempel är en kille jag träffade på en första dejt för typ 14 månader sedan. Vi gick ut och käkade - inget sex, inga kyssar, inget kelande, inget sexsnack vare sig innan under eller efter dejten. Det blev inget mer efter första träffen eftersom jag inte fick något intresse för honom på det sättet. Förklarade även det för honom och han accepterade det men tyckte ändå det var tråkigt eftersom han hade velat fortsätta dejta. Hur som helst. Därefter har han regelbundet hört av sig och försökt få igång en konversation, snackat om vår dejt och trevlig den var, berättat att han fortfarande minns precis vad jag hade på mig och att det var så synd att det inte blev fler dejter för han gillade mig och jag verkar vara en så bra tjej, försökt få till att träffas igen även om det bara är som vänner, skickat bilder på sig själv med naken överkropp (som han försökt få att framstå som oskyldiga och inte sexinviter). Han har sedan över ett halvår tillbaka en sambo. Trots detta har hans kontaktförsök inte minskat och han försökte för någon månad sedan desperat få till en träff hemma hos mig eftersom han ändå var på jobb i närheten av min stad (vi bor i olika städer) trots att jag sagt nej. Detta är för övrigt ingen uppenbar player, alltså ingen man skulle kunna tro något sådant här om. Han är blyg, mesig, osäker, nördig, väldigt medelmåttig utseendemässigt, ingen tjejer står på kö till precis. Det är dock inte sällan just den typen som håller på så här har jag märkt. Är hur som helst glad att jag dissade honom redan efter första dejten, annars hade det varit mig han var otrogen/försökte vara otrogen mot nu.

  • Anonym (Tönt)
    Anonym (Rekz) skrev 2019-07-14 15:49:04 följande:

    Det här är inget ovanligt. Vet inte hur många gånger jag varit med om att män som jag enbart varit på en (1!) dejt med, och sedan dissat, försökt hålla kontakten efter det. Skriver regelbundet, pratar om hur trevlig vår dejt var, att det hade varit så kul att träffas igen osv osv. I ÅR efteråt. Detta trots att de i många fall numer har flickvän eller sambo. Det känns som ett sjuktligt beteende. Fortsätta skriva till, och försöka få till träff med, någon man träffat 1 enda gång för flera månader eller till och med år sedan, trots att hon klargjort att hon inte är intresserad och man nu dessutom har en flickvän.

    Ett exempel är en kille jag träffade på en första dejt för typ 14 månader sedan. Vi gick ut och käkade - inget sex, inga kyssar, inget kelande, inget sexsnack vare sig innan under eller efter dejten. Det blev inget mer efter första träffen eftersom jag inte fick något intresse för honom på det sättet. Förklarade även det för honom och han accepterade det men tyckte ändå det var tråkigt eftersom han hade velat fortsätta dejta. Hur som helst. Därefter har han regelbundet hört av sig och försökt få igång en konversation, snackat om vår dejt och trevlig den var, berättat att han fortfarande minns precis vad jag hade på mig och att det var så synd att det inte blev fler dejter för han gillade mig och jag verkar vara en så bra tjej, försökt få till att träffas igen även om det bara är som vänner, skickat bilder på sig själv med naken överkropp (som han försökt få att framstå som oskyldiga och inte sexinviter). Han har sedan över ett halvår tillbaka en sambo. Trots detta har hans kontaktförsök inte minskat och han försökte för någon månad sedan desperat få till en träff hemma hos mig eftersom han ändå var på jobb i närheten av min stad (vi bor i olika städer) trots att jag sagt nej. Detta är för övrigt ingen uppenbar player, alltså ingen man skulle kunna tro något sådant här om. Han är blyg, mesig, osäker, nördig, väldigt medelmåttig utseendemässigt, ingen tjejer står på kö till precis. Det är dock inte sällan just den typen som håller på så här har jag märkt. Är hur som helst glad att jag dissade honom redan efter första dejten, annars hade det varit mig han var otrogen/försökte vara otrogen mot nu.


    Tycker det låter som att du uppmuntrar män att hålla kontakten. En gång kan jag förstå att det blir otydligt avslut men flera???!!! Det du och ts beskriver kan ju inte vara realistiskt. Låter mer som ömsesidig stalking och bekräftelsekåta människor. Det mesta man hör är snarare tvärtom. Att dejten bara slutar höra av sig. Ni söker er till udda män? Och är udda själva?
  • Anonym (Rekz)
    Anonym (Tönt) skrev 2019-07-14 16:41:28 följande:

    Tycker det låter som att du uppmuntrar män att hålla kontakten. En gång kan jag förstå att det blir otydligt avslut men flera???!!! Det du och ts beskriver kan ju inte vara realistiskt. Låter mer som ömsesidig stalking och bekräftelsekåta människor. Det mesta man hör är snarare tvärtom. Att dejten bara slutar höra av sig. Ni söker er till udda män? Och är udda själva?


    Jaha det gör det. Då skulle jag vilja veta på vilket sätt jag uppmuntrar och stalkar dem genom att aldrig ta kontakt med dem, aldrig svara på deras meddelanden (om det inte är för att klargöra att nej, jag vill inte ses) och dessutom inte ens öppnar/läser deras meddelanden förrän flera dagar efter att jag mottagit dem (om ens alls) för att markera att jag inte är intresserad. Och nej, jag är inte mer udda än någon annan, inte dessa män heller. Bara för att du inte varit med om något så betyder det inte att det är orealistiskt, inte händer eller att de som är med om det är udda.
  • Anonym (Gh)
    Anonym (japp) skrev 2019-07-14 12:29:28 följande:

    Var glad att du inte blev ihop med honom, för då hade han gjort likadant mot dig efter ett tag...


    Ja lite så jg tänker! Han ville inte ses hemma hos de för då fick han dåligt samvete o ville heller inte tala om för sin tjej att vi skulle ses så han är ju medveten om att det är fel. Däremot så kunde vi sova någon annan stans för då kände han sig tydligen inte att det var fel...
  • Anonym (Gh)
    Anonym (Rekz) skrev 2019-07-14 15:49:04 följande:

    Det här är inget ovanligt. Vet inte hur många gånger jag varit med om att män som jag enbart varit på en (1!) dejt med, och sedan dissat, försökt hålla kontakten efter det. Skriver regelbundet, pratar om hur trevlig vår dejt var, att det hade varit så kul att träffas igen osv osv. I ÅR efteråt. Detta trots att de i många fall numer har flickvän eller sambo. Det känns som ett sjuktligt beteende. Fortsätta skriva till, och försöka få till träff med, någon man träffat 1 enda gång för flera månader eller till och med år sedan, trots att hon klargjort att hon inte är intresserad och man nu dessutom har en flickvän.

    Ett exempel är en kille jag träffade på en första dejt för typ 14 månader sedan. Vi gick ut och käkade - inget sex, inga kyssar, inget kelande, inget sexsnack vare sig innan under eller efter dejten. Det blev inget mer efter första träffen eftersom jag inte fick något intresse för honom på det sättet. Förklarade även det för honom och han accepterade det men tyckte ändå det var tråkigt eftersom han hade velat fortsätta dejta. Hur som helst. Därefter har han regelbundet hört av sig och försökt få igång en konversation, snackat om vår dejt och trevlig den var, berättat att han fortfarande minns precis vad jag hade på mig och att det var så synd att det inte blev fler dejter för han gillade mig och jag verkar vara en så bra tjej, försökt få till att träffas igen även om det bara är som vänner, skickat bilder på sig själv med naken överkropp (som han försökt få att framstå som oskyldiga och inte sexinviter). Han har sedan över ett halvår tillbaka en sambo. Trots detta har hans kontaktförsök inte minskat och han försökte för någon månad sedan desperat få till en träff hemma hos mig eftersom han ändå var på jobb i närheten av min stad (vi bor i olika städer) trots att jag sagt nej. Detta är för övrigt ingen uppenbar player, alltså ingen man skulle kunna tro något sådant här om. Han är blyg, mesig, osäker, nördig, väldigt medelmåttig utseendemässigt, ingen tjejer står på kö till precis. Det är dock inte sällan just den typen som håller på så här har jag märkt. Är hur som helst glad att jag dissade honom redan efter första dejten, annars hade det varit mig han var otrogen/försökte vara otrogen mot nu.


    Det är nog lite som du säger att de är inga players. Jag har fått en känsla av att de söker bekräftelse geonon att se om de hade haft en chans. Tex i mitt fall så har han frågat om jag kunnat ligga med honom o grejer. Jag tror inte han skulle vart otrogen, men han vill helt helt få bekräftelse. Sen är det ju ändå sjukt att han vill träffa sitt fd ligg o sova ihop men Kanake inte göra något. Så är han verkligen så lycklig som han verkar i sitt förhållande? Om man ör lycklig, vill man verkligen träffa sin fd dejt då?

    Jag skrtttade dock lite nu o insåg hur falsk han är! Han hade lagt upp på IG att det var ett år sedan de träffades o sen dess har han varit hennes. Haha, han låg med mig efter att de träffats för första gången så man kan ju undra hur myclet hennes han var....?
  • Anonym (Ep)

    Du är väldigt godtrogen om du tror att han skulle enbart sova med dig... Han är i princip otrogen nu och du tror inte att han skulle vara otrogen. Jomentjena.

  • Anonym (Gh)
    Anonym (Ep) skrev 2019-07-15 20:08:00 följande:

    Du är väldigt godtrogen om du tror att han skulle enbart sova med dig... Han är i princip otrogen nu och du tror inte att han skulle vara otrogen. Jomentjena.


    Nä du har nog rätt asså..

    nu är hans flickvän hemma igen o han är avvaktande. Såfort hon åker iväg kommer han väl vilja ses.. har sån lust att skriva till henne men blir väl otroligt fel . Tycker liksom inte han är ett dugg snäll mot mig heller.
  • Anonym (Ep)
    Anonym (Gh) skrev 2019-07-16 22:10:18 följande:
    Nä du har nog rätt asså..

    nu är hans flickvän hemma igen o han är avvaktande. Såfort hon åker iväg kommer han väl vilja ses.. har sån lust att skriva till henne men blir väl otroligt fel . Tycker liksom inte han är ett dugg snäll mot mig heller.
    Men blockera honom bara. Varför ska du skriva med honom när det inte ger dig något? Ni är inte vänner.
Svar på tråden Fd dejt vill ses trots flickvän