• Anonym (Moa)
    Sun 14 Jul 2019 08:46
    151 visningar
    4 svar
    4
    151

    Kanske konstig fråga...

    Vi har det inte enkelt i vårt förhållande. Men vem har problemfritt!? Men nu är det såhär, jag älskar min sambo MEN står inte ut med att behöva bära allt på mina axlar vad det gäller barn, städ, tvätt osv. Medan han inte gör ett skit. Han tycker att när han är ledig så ska han inte behöva göra sånt då jag är hemma. Jo, jag är mycket hemma för jag pluggar på distans. Men varför kan inte han iaf hjälpa till ibland, allt skulle bli så mycket lättare om man hjälptes åt. Men istället när jag blir hysterisk över att jag inte får nån hjälp och BER honom om det, så blir han än värre och mer ego.

    Jag tror att jag får det bättre ensam, men får inte modet till mig att göra slag i saken. Är väl rädd för att jag ska ångra mig och känna mig mer ensam.

    Men kan man känna sig mer ensam som singel än ensam i tvåsamhet??

  • Svar på tråden Kanske konstig fråga...
  • Sun 14 Jul 2019 09:16
    #1

    Hej. Det låter tråkigt att du har en man som inte tar sitt ansvar hemma, speciellt när du pluggar och har hand om barnen.

    Jag tror att du skulle må bättre av att vara ensam och slippa all önödig energi som går åt till honom. Du kan skaffa dig nya vänner. Omge dig med personer som inte är energitjuvar.

  • Anonym (,,,)
    Sun 14 Jul 2019 19:54
    #2

    Nej, jag själv kan känna mig mera ensam i en tvåsamhet än som singel. Men medan ni ännu är tillsammans; SLUTA tvätta hans tvätt o serva honom på olika sätt, tvätta o gör mat enbart till dig o barnen t ex. O hur mycket ansvar tar han för barnen?

  • Anonym (E)
    Sun 14 Jul 2019 20:00
    #3

    Men bara sluta göra allt då. Ingen tvingar dig. Gör endast det som rör dig - tvätta enbart dina och kläder, laga enbart din mat, diska enbart din disk osv. Tala om för honom att du går hemifrn och han har ansvar för barnen medan du är borta, sen går fu. Om fet så bara är för att sätta dig på en bänk och glo 200 meter från hemmet i ett par timmar.

  • Anonym (gå ut)
    Sun 14 Jul 2019 20:16
    #4

    Var inte hemma. Om han inte fattar att du pluggar och därmed inte är ledig och har tid när du är hemma så var inte hemma.

Svar på tråden Kanske konstig fråga...